Ano, s tymto sa uz da suhlasit.
Ak su tebou uvedene udaje spravne, a ti cestujuci cestuju az do Rajky, tak potom tam bude uz dnes len velmi mala strata.
Povedzme, ze cestovne za mimobratislavsky usek je 60c (1.50€ - 90c za bratislavsky listok) a povedzme, ze 50% ludi ma zlavu, potom priemer bude 45c na cestujuceho, potom tie naklady boli skoro pokryte: 11tis x 0.45€ x 12mesiacov = 59,400€ minus tebou spocitane naklady 70,180€ => strata 11tis € rocne.
Takze by bolo treba mozno zapracovat na zatraktivneni linky. Je konecna pri SND OK? Nebol by lepsi Novy most? Ake su navaznosti na spoje do inych casti Bratislavy? Preco tam nie je uplna integracia - listok z Rajky je v Bratislave neprestupny, atd...
Pre mna je vacsou zahadou linka 901. Integracia uplne nulova, zakaz vnutromestskej prepravy, linka sa prekryva s linkou SAD Bratislava-Wien... Preco je vobec tato linka zahrnuta medzi regionalnymi autobusmi na imhd, ked s MHD nema vobec nic okrem farby autobusov?
Ake mate skusenosti pri navysovani kreditu na dopravnu kartu Slovak Lines? Podla automatickeho emailu od nich sa novy kredit aktivuje po prilozeni vo vozidle az po 8 hodinach od okamihu online zaplatenie objednavky. Ja mam vsak skusenost, ze to bolo aj skor, ale nepamätam si cas - 4 hodiny tusim?
A v Slovak Lines neplati, ze v noci sa synchronizuju databazy EPCL - a tym padom asi aj navysovania kreditu? Napr. zostatok kreditu po precestovani sa mi aktualizuje vzdy najskôr az nasledujuci den, niekedy az za 2 dni.
Keďže však nie je celkom jasné, ktoré vozidlo je Crossway, tak vezmime náklad na obdobný výkon a teda pre SOR C10,5 (lebo jazdia linky s podobným "prímestským" charakterom).
Náklad na 1 vzkm je 1,7545 €, to, že cez víkend je to kvôli príplatkom viac teraz zanedbajme.
Pri tebou vypočítaných 40 tis. vzkm ročne to tak činí 70.180 €. Takže, aby sa náklady zaplatili, bolo by potrebné predať tých ročných kupónov (pri cene 147,90, t.j. bez DPH 123,25 €) až 569 ! A to už úplne ignorujem taký fakt, že značná časť cestujúcich by mala nárok na zľavnené cestovné a teda tých kupónov na dosiahnutie požadovanej tržby by muselo byť v skutočnosti ešte viac.
No, a teraz k tomu ten najzaujímavejší údaj, L801 prepraví za mesiac cca 11.000 cestujúcich. Ak každý z nich spraví mesačne 20 ciest do BA a 20 naspäť, tak predelením 40-timi zistíme, že tých ročných kupónov by sa predalo tak 275, teda ani nie polovica z toho, čo je potreba.
Takže, ak žije v Rajke údajne 3.000 Slovákov, najlepšou cestou aby im linka zostala je, aby ju začali aj skutočne využívať. ?
Tak to sa ospravedlnujem, absolutne som si nevsimol, ze som zobral ine cislo ako som mal. Ak by som mohol poprosit admina o schovanie tej hovadiny, bol by som vdacny, kedze viac menej je vdaka tomu ten prispevok blbost ako brno
Nezmysel! S akymi cislami to pracujes???Pozri sa na stranku DPB.
Dotacia mesta bola vlani 1.36€ na vzkm. Naklady boli 105mil €, najazdene celkom 44tis vzkm, takze naklady 2.4€ (priemer za vsetky trakcie).
Priame náklady na km autobusu (či už mestského alebo prímestského) sa všade na SVK počítajú niekde medzi 1,3 a 2,5 €/km. To, čo si dal Ty je celková prevádzková dotácia DPB, kde sú započítané aj platy THP (Olejkárska, administratíva, traťováci, ...), náklady na služobné vozidlá, dispečerské vozidlá, prevádzku všetkých budov, všetky jalové a presunové km (ktoré nie su v objeme vozokm, ..), atď.. proste všetko čo nepokryjú tržby z cestovného.
A ináč posunul si tam jedno desatinné miesto, nebolo odjazdených 4 mil vozokm, ale 45 mil.
"Linka do Rajky je vo svojej podstate linka MHD." - NIe, je to v podstate primestska linka, ako napriklad do Svateho Jura.
"Obyvatelia Rajky pracujuci v Bratislave platia dane z prijmov na Slovensku..." - to je sice pravda, ale z tych penazi Bratislava priamo nic nema pokial viem. Maximalne institucie v Ba sidliace.
V roku 2014 bolo celkovo vyjazdenych 4 664 438 km (cisto autobusy 2 885 244 km). Prevadzkova dotacia podla spravy bola 60 233 005 eur.
Po zaratani vsetkych kilometrov a dotacie to vychadza 12.91 eur/km. A aj keby v tom boli zaratane ine veci, ako si myslim, tak je to stale daleko od tvojich 1.5 eur.
Takze si to podme preratat napriklad na 7 eurach za kilometer (nieco nad polovicu z celkovej dotacie). 40 000 km * 7 = 280 000 eur. A pri tejto cene by tych kuponov bolo potrebnych nie 400, ale aspon 1800. A tolko ludi tam nie je. Takze ano, pre ludi NEplatiacich podielove dane mestu, od ktoreho ziadaju MHD, je to vela. Z dani, ktore platis, mas stale narok na zdravotnu starostlivost a ine veci platene zo STATNEHO rozpoctu, nie rozpoctu mesta.
ale kua bud poskytnes presne tie sluzby za ktore platim, alebo nechci odo mna peniaze za nekompletne poskytnutie sluzby
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec