Myslím, že v tomot prípade nebude žabou na prameni ani divízia ED (aj keď vlastne netuším, kto jej dnes šéfuje) ani RPaT - ti sú naopak schweizošotouši, ktorí by to určite radi zaviedli. Žaba na prameni sa volá odbory, podľa mojich informácií hlavne jedny, vedené bývalým dispatcherom.
JE fakt, že lepšia sociálka TrMy ako nič. Vodičom by sa určite pri neDelfínovskom prístupe dalo vysvetliť, že výmenou za to, že nebudú mať pridelené vozä, dostanú to, že si svoju prestávku pokojne odsedia, bez vybiehania a popoťahovania s vozidlom (oficiálne to počas pracovnej a bezpečnostnej prestávky ani robiť nesmú), v civilizovanom prostredí a vozidlá b ude konečne udržiavať dielňa a nie vodiči svojpomocou
Tiez som zastancom oddelenia obehov vozidiel a vodicov.
Avsak v rannej spicke (v case max vypravy vozidiel, teda vtedy, kedy to dava zmysel) by si usetril striedacmi vozidla len za predpokladu, ze by mesto zainvestovalo do preferencie (bus-pruhy, CSS), na co treba najma politicku volu.
Ved len pozri exkluzivne "vydrze" cca 12-18min napr. na 201 na HLS v case cca 7:30-9:30, ci 12-20min na 202 na RAJ v v podobnom case. To su vsetko su zapchove vyrovnania meskani z Gagarinky. Obehy tychto liniek sa robili na zaklade vyhodnoteni skutocnych meskani. Su dni, kedy si tam par minutiek aj realne odstoja, ale su aj dni, kedy ani pri tomto vyrovnani nestihaju svoje odchody z konecnej.
Ani u 93,94,95 sa na zaklade dopravnej situacie v meste neda ist na obraty pod 8min medzi prichodom a odchodom z ich jedinej konecnej, pokial nebude preferencia na mostoch, nabrezi, Stefanikovej, ci Blumental bez IAD..
Aj preto su zatial v Bratislave najrozsirenejsi striedaci na elektrickach a linkach typu 33, 99, ktore zapchami nie su vyrazne dotknute..
?
Vozidlo je predsa živý tvor. Musí mať prestávky a zbytočne sa nepremáhať cez víkendy. Obzvlášť batoľatá SORy, ktoré zatiaľ musia byť ustajnené vo vozovniach a sledovať starčekov 14/15Tr aby získali dostatočné teoretické skúsenosti.
Veď určite aj to je riešenie a možno raz príde aj do Ba. Ale sám poznáš vodičov, odbory a divíziu ED, či úsek prevádzky a techniky, ktoré by tomu mali šéfovať, takže vieš aké reálne to je.. (aj keď už sa pri niektorých linkách pár krát tento variant zvažoval..)
V takej Budapešti to majú iba na električkách a či nie aj preto, že okrem pár výnimiek žiadna linka nemá obratisko, ale iba kusé ukončenie a prejazd cez spojku do protismeru, takže ani keby ich chceli prestávkovať tak moc vozov by sa tam nezmestilo..
Jasné, že nie sú sprostí, ani vo Viedni.. to je aj podľa mňa naša budúcnosť. Ale sociálka na Trmy je podľa mňa kompromis medzi súčasnou situáciou a želanými úsporami.
Oddelením vodiča od voza sa mohlo ušetriť za sociálku a odpočinkovú miestnosť na TrMy, vodiči nemuseli prestávkovať medzi bezďákmi v podchode... Myslíš, že v takej Budapešti sú sprostí?
Nie (teda niektore tak uz su dost davno..). Ale vraj to je požiadavka EU, resp. ministerstva, aby vozidla za Eurofondy jazdili co najefektivnejsie, teda najviac..
93 má podľa cp medzi príchodom a odchodom 10 min., 95 9 min., 68 a 94 11 min. A to sú 68 94 a 95 polookružné, takže majú tú jedinú konečnú v Petržalke. (Zrovna na týchto linkách sú aj striedači..) .
U električiek niektoré linky chodia bez prestávky, niektoré prestávkujú na konečnej, lebo striedač po trase nemá kde byť a keby mal byť na celú trasu tak by to bol zásadný nárast vodičov (oddelenie vodiča od vozu je taká zásadná zmena, že zatiaľ nehrozí..).
Ale u týchto liniek je rezerva, že keď sa prejde na celodenný interval 7.5 min (o čom sa už aj uvažuje..) tak sa to vyjazdí s týmto istým počtom vozov.
Ďalšie zmeny nastanú:
- keď sa zaradia do premávky 29T a 30T, tie budú musieť jazdiť vkuse, takže na tých linkách buď budú nutne striedači, alebo tam sa možno premiérovo zavedie systém oddelenia vodiča od voza
- keď sa spraví sociálka pre vodičov v podchode na Trnku, budú sa dať striedačom odprestávkovať linky na Vajnorskú aj Ružinovskú radiálu.
Urcite? Uz je to sice davno, mozno sa CP upravili, ale pamatam si 6-7 vozov stojacich v rannej spicke na Holicskej (68+94) a Vysehradskej (93+95). Aj ked vtedy boli na 94 vypravovane len klbove vozidla, takze by sa dali robit prechody medzi linkami, dnes uz nie.
Ak by sa dalo takto usetrit elektrickove poradia, tak kazde jedno je uspora 2,6 mil.€ A to uz je suma, pri ktorej sa oplati usetrit kazde jedno poradie.
Hej, to co sa bezne robi ajhla 55km od Bratislavy vo Viedni. No to by sme na zaciatok chceli prilis vela pokroku. Ved vzhladom na minusku, to je to nejstrasnejsie co sa momentalne v DPB deje nie len podla casti osadenstva vedenia DPB ale aj soutosov tu. Kedze kazdy pokrok je zly a najlepsie by bolo keby sme jazdili len v IK280 a IK283, vratili SORky a po 341krat dali zrekonstruovat 14 a 15trky a zaviedli minimalne dalsich 15 elektrickovych liniek s 30 minutovym intervalom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
U električiek niektoré linky chodia bez prestávky, niektoré prestávkujú na konečnej, lebo striedač po trase nemá kde byť a keby mal byť na celú trasu tak by to bol zásadný nárast vodičov (oddelenie vodiča od vozu je taká zásadná zmena, že zatiaľ nehrozí..).
Ale u týchto liniek je rezerva, že keď sa prejde na celodenný interval 7.5 min (o čom sa už aj uvažuje..) tak sa to vyjazdí s týmto istým počtom vozov.
Ďalšie zmeny nastanú:
- keď sa zaradia do premávky 29T a 30T, tie budú musieť jazdiť vkuse, takže na tých linkách buď budú nutne striedači, alebo tam sa možno premiérovo zavedie systém oddelenia vodiča od voza
- keď sa spraví sociálka pre vodičov v podchode na Trnku, budú sa dať striedačom odprestávkovať linky na Vajnorskú aj Ružinovskú radiálu.