Chcel by som sa Vás opýtať, kedy mienite postaviť prístrešok na zastávkach Bory Mall v oboch smeroch,
až v lete, keď bude svietiť slnko a bude teplo???
I ked je to zaujimave, nie je to dobry napad. Zvlast, ak by sa mohlo stavat, zeby bez technologickych/vyrovnavacich casov meskala elektricka uz pri odchode z Molecovej.
Co sa tyka upravy CSS - stacilo by, aby si elektricka pri vjazde/vyjazde k odstavnym kolajam vypytala zelenu (ci uz automaticky, ako vyhybky, alebo tlacitkom + dat semafor z KV pred vyhybky + zaroven by bola zelena aj v smere rovno, ak by stala ako druha v poradi, aby ta elektricka prednou mohla prejst) a zelena pre elektricky by sa predlzila o potrebny cas, kym by presla.
Takto by predsa v smere na/z odstavnych pytala preferenciu iba raz za 8 minut (v jednom smere), co nie je tak hrozne A kym by sa toto dialo, mohla by byt zelena bud v oboch smeroch (KV - Centrum) alebo zelena sipka vpravo z Molecovej a v smere do KV (podla hustoty dopravy).
Ako hovorim, toto by nebolo ani prilis komplikovane, ani prilis drahe a mozno aj dokonca zrealizovatelne, lenze "nikdysatotaknerobilo" v Bratislave a dopadlo by to tu katastrofalne.
Čo som započul, minimálne pri tom novom systéme sa to uchováva a po zaplnení karty sa mažú len najstaršie záznamy, vraj to na pár dní vydrží, takže záznam sa vyčítať dá aj dodatočne po dojazde do vozovne.
Teoreticky i prakticky áno, v celej dĺžke to je prakticky električka (metro), išlo mi skôr o narážku na to, že pri trasovaní na hl.st. sa prakticky dá vybabrať aj s 93, čo sú dve, značne nafullované linky ktoré majú teoreticko-praktický súbeh. Preto sa naskytá otázka, či by nemalo zmysel radšej 2-3 vozmi posilniť už dosť predimenzovanú 99, ktorá jazdí po priečnej osi Petržalky, a šalina to vezme pozdĺžne. Tým síce navýšiš počet vzkm pre 99 (aby zvládala nápor) no uvoľníš si 12+15 klobás na nosných linkách, čo je neporovnateľne viac. Šalinove vzkm jednoznačne budú nižšie, čiže celkovo vezmeš celú Pe do mesta a na hlavnú stanicu, bude sa dať aj 84 skrátiť do podoby pôvodnej 34 (uvoľníš si daľšie vozy), a prakticky toto celé zvládneš vyjazdiť pri 5min takte električiek na predpokladám 12-13 poradiach (pri príjemnom prestávkovaní ako dnes na 95)
Pretože na železnici to je úúúplne neobvyklé. Lebo nikdy nemáme na tej istej koľaji obsadené dvoma vlakmi, že? Ukážkový príklad je Brno hl.n. - na tú istú koľaj vchádzajú dva vlaky, jeden od Šlapaníc, druhý od Židenic. Žiaden problém. Nitra - Na obsadenú koľaj vchádzajú naraz dva vlaky, jeden od PD, druhý od NZ. Oba vlaky zastavia čelom pri sebe s odstupom cca 3m, pričom na peróne stojí výpravca s vlajočkou (červená) dávajúc znamenie kde maximálne môže zastaviť čelo vlaku. Keď to zvládaju pri takých rýchlostiach na veľkej dráhe, električková premávka ako taká toto musí vedieť hravo zvládnuť. Prakticky situácia v štýle že dve električky by naraz vošli voči sebe sa dá ošetriť signálom na riviére, kedy pustenie do odbočky bude možné len v situácii kedy má už molecka stoj. Takže nidky sa ti nestretnú dva, proti sebe idúce vlaky. Takže sitácia bude vždy rovnaká : Do jednej zastávky obsadenej jedným vlakom vchádza druhý vlak. A takúto situáciu sme tu ešte v BA nidky nemali, na jednej zastávke aby stanicovali dva vlaky..... nikdyyyy....
DPB neustále informuje o vandalizme, ale zmienka o tom, že väčšina nových vozidiel disponuje kamerovým systémom ani slovo. Preto sa naskytá otázka, načo tie kamery vôbec sú??? Sú vôbec funkčné??
Dokonca ciste teoreticky, ak by konecna Molecova sluzila len na okamzite otacanie vlakov, dala by sa spojka umiestnit v obluku riviery, a voz by prakticky prisiel na protismernu kolaj, vodic by si presiel na druhe stanoviste, a medzitym by sa aspon vystriedali vsetci vlci. Zastavke je dostatocne dlha, aby pojala dve supravy, takze znacka vymedzujuca polovicu zastavky v kolajisku, po ktoru by musela 30T prist by bola dana, a vozidlo od KV/Doom by prislo prave po tu znacku. To otocenie vlaku sa da zniest, a ak grafikon nespravi zase retardovany simpanz, je nadej, ze prichod tohto vozu do zastavky bude v diere medzi spojmi iducimi od KV..... jednoduche, a ucinne. Ale jednalo by sa iba o priechodziu konecnu, cize prestavka aj vyrovnavacka by musela byt na druhom obratisku, co navysi pravdepodobne pocet vozov a zhorsi presnost.
Inak, to protismerne zastavenie si viem predstavit aj obycajnym semaforom (gulami) v polovici zastavky, kde bude na volno svietit stale, avsak, v momente, ked bude od botanickej zahrady prestavena vexla do odbocky, zhodi na stoj, a podrzi trebars 1-2minuty. TO staci na zastavenie. A netreba vobec prekopavat celu krizovatku, menit CSS ani nic podobne. Ziadne obmedzenie dopravy ( ale rovnako aj ziadne zlepsenie uzlu molecova).
Keďže pri akokoľvek navrhovanom variante sa bude musieť trať tak či tak prerobiť, nebolo by najjednoduchšie zaoberať sa celým priestorom komplexne? Myslím terminál, posun odstavných koľají bližšie k nadchodu, zrušenie zastávky Jurigovo nám (príp. by zostala len pre tam končiacu linku).... OI LD by mohla spracovať peknú omaľovánku. ?
čiže inštalovať detektor na odstavnú koľaj a podľa neho potom prehadzovať fázy v zaťaženej križovatke to by šlo, ale nebolo by to vôbec jednoduché, naopak to by chcelo výnimočného projektanta a ladenie aspoň dva-tri mesiace
Môžeme byť hocikde, ale Molecova - Karloveská je dosť zaťažená križovatka s umožnenými všetkými pohybmi a relatívne hustou premávkou aj busov a tbusov.. A z pohľadu riadenia križovatky ide o to, že či električka prichádzajúca z mesta na protismernú odstavnú koľaj zablokuje električku smerujúcu z Karlovky do mesta, alebo električka vychádzajúca z odstavnej koľaje (teraz na strane pri pumpe) na koľaj smer mesto zablokuje elinu smer do Karlovky - v oboch prípadoch môže priamy smer po Karloveskej využiť naraz iba jeden smer (hoc aj 2 vlaky), lebo ten protismerný bude blokovaný.. (asi toto myslel 810 zssk).
Alebo sa môže predĺžiť zelená v priamom smere o potrebný čas, aby sa vedeli električky vhodne vyhnúť, ale to by bolo obávam sa viac ako polovica cyklu zelená v priamom smere...
Alebo sa môžu posunút odstavné koľaje tak, aby medzi spojovacou výhybkou a križovatkou Molecova bolo miesto na jeden vlak (aspoň 34 m).
Aký prejazd? Prejazd vozu oproti. Áno bude zdržaná električka do mesta o cca 15-20 sekúnd, čo by nevadilo. Vadilo by skôr to, že električka smerom do mesta asi nestihne voľno v tom cykle a odstojí si celý cyklus..
Ono kebyze nejsme v Bratislave, tak by sa to dalo lahko vyriesit preferenciou/semaformi, aby sa cyklus dynamicky riadil prichodom elektricky na odstavnu kolaj
Podla mna by v takomto pripade vzniklo to iste, akurat by blokoval elektricku v opacnom smere...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Error 0x007