DPB bol vždy posratý zo súprav kvôli neschopnosti niektorých vodičov (zákaz súprav na Komisárkach po tom, čo tam niekoľko rokov rutinne jazdili). Na Hanulovej som sa osobne otáčal so súpravou v čase, keď sa už nesmela používať vôbec. A podstatne väčšiu obavu som mal z vykoľajenia na výhybke proti hrotu z hlavnej, než z toho, že by som sa tam nezmestil
Jeden chlapík z Cyklokoalície kdesi vyhrabal súdne rozhodnutia, podľa ktorých toto ani nemožno žalovať, pretože nejde o rozhodnutie (ktoré je súdom preskúmateľné), ale URČENIE dopravného značenia. Takže je dosť pravdepodobné, že by súd žalobu s poukázaním na príslušný judikát odmietol.
Súprava??? Pokiaľ viem, na Hanulovu sa súprava nevošla, len sóla - preto po tom, čo sa dostavala trať KV - Hanulova, bola okrem linky 1 (obsluhovanej sólami - neviem, či tam boli nasadené sóla až po predĺžení trasy, alebo aj predtým, a nechce sa mi to teraz hľadať) zavedená ďalšia linka 15 sólo (cez Špitálsku na Vazovovu) namiesto predĺženia niektorej ďalšej linky (4, 5, 9).
Ani nie tak absencia komunikácie a zapájania verejnosti, ako skôr príšerné výsledky všetkých projektov, ktoré mesto v ostatnom čase odovzdalo, príp. ani nestihlo odovzdať (Trenčianska, Blumentál, Dúbravka...).
? DPMK sa pritom pri ich pondelkovom predstavovaní chválil, že majú „vysokú úroveň samodiagnostikovania prípadných porúch, čo urýchľuje ich identifikáciu. V prípade poruchy dokáže električka dôjsť do vozovne bez pomoci iného vozidla s použitím iba jedného podvozku“.?
Nechcem cely svoj zivot riadit normami (hoci ano, pravne zavazne veci by mali mat jednoznacny vyklad!), ale absolutne nerozumiem tomu preco linky jedneho dopravcu povazujes za MHD a druheho nie, ked ide naozaj o taky isty typ linky, akurat jednu prevadzkuje DPB a druhu Slovak Lines. Este aj jednotne PCL maju.
A teda uznavas ze Slovak Lines so svojimi linkami nemoze jazdit do Marianky? ?
"Ja si osobne myslím, že ak je linka zaradená v sieti MHD, tak je MHD je."
Aha, takze ked to ma na transparente cislo 37 tak to je MHD lebo ani neviem preco, ale ked to ma za oknom tabulku 215 tak uz to MHD nie je, lebo...? O co menej je linka 215 "zaradena do siete MHD" ako linka 37?
Podla mna jedine co vyklada pojem MHD je prislusna norma (niekde ju mam doma zahrabanu, mozem ju pripadne pohladat), inak v nicom inom oficialnom to nie je. Preto podla mna ak vodic chce dokazat ze pre neho plati vynimka, tak jedine na co sa moze odvolat je prave ta STN.
To ci je nieco MHD nesuvisi nijak priamo s tym kto to financuje a uz vobec nie pre ucely vykladu dopravneho znacenia.
Zvýraznil si dobré slovo, pretože áno, premávku MHD financuje mesto, resp. mestský podnik ?. V určitých situáciách, na konkrétnych komunikáciách, ktoré sú v jeho správe, môže preferovať premávku svojich vozidiel.
A mnoho samotných vodičov súkromných vozidiel (aj autobusových) nevie ani rozdiel medzi DPB a MHD. Preto si myslím, že formulácia "okrem MHD" je omnoho prijateľnejšia ako keby na dodatkovej značke bolo uvedené "okrem pravidelnej verejnej dopravy, vrátane vozidiel mimo nej, ktoré prevádzka pravidelnej verejne dopravy vyžaduje" s odvolaním sa na príslušnú normu s jej uvedením.
"Slovak Lines v tomto prípade nemajú linku zaradenú do siete MHD, takže MHD nie sú."
V com je Slovak Lajns iny ako DPB napriklad na trase Patronka - ASMN? Nevykonavaju oba prevadzkovatelia v tomto useku MESTSKU hromadnu dopravu na tomto useku (zvlast ak u oboch mozem pouzit PCL)?
Rovnako sa môžem spýtať, keď je na dodatkovej značke v meste na parkovisku uvedené, že v čase 8.00 - 16.00 použite parkovacie karty, ktoré časové pásmo sa myslí. Prípadne žiadať o definíciu pojmu "sobota" v zákone 8/2009. Uznaj, že sú to dosť strelené veci, ktoré sa v podstate legitímne môžeš opýtať.
Druhá vec je, že podľa tejto logiky nie je MHD ani výjazd/dojazd. Takže napríklad v takej Rači, kde je na konci Čachtickej prikázaný smer doľava a doprava okrem MHD, nemôže električka vychádzajúca na službu, resp. pokazená električka vojsť. To platí aj pre električkovú autoškolu.
Ja si osobne myslím, že ak je linka zaradená v sieti MHD, tak je MHD je. Je to laické vyloženie legislatívy, ale spochybni to. A dokonca si myslím, že MHD nie je len transport cestujúcich, ale všetko, čo s tým súvisí (vrátane vysávača koľajníc, dispečerov, výjazdov/dojazdov vozidiel a pod.).
Slovak Lines v tomto prípade nemajú linku zaradenú do siete MHD, takže MHD nie sú.
A inak si myslím, že MHD je financovaná z obecného rozpočtu, zatiaľ čo nieMHD nie je (kraj). L37 ako aj L630 (ak sa nemýlim) sú.
V poriadku, dajme tomu ze 37 tam spada lebo niekto to niekedy vyhlasil za MHD (hoci to MHD nie je). Co potom s Lajnsami? Tie MHD neoznacuje nikto, dokonca drviva vacsina ich vodicov nevyuziva pruhy oznacene znackou zakaz vjazdu okrem MHD.
A teraz ak uzname ze Lajnsy tam ist nemozu, pytam sa co robi rozdiel medzi Lajnsom a DPB vozom, ze Lajns neni MHD hoci je to primestska linka rovnako ako ten DPB.
Lenže „americký štýl“ je založený na iných základoch, tam sa všeobecne predpokladá, že jednotlivec o tom nemal ako vedieť, že káva je horúca, keď mu to nebolo oznámené. V našom právnom systéme je logické, že ak je pohárik horúci a je v ňom káva, ktorá sa zvyčajne nepije studená, tak je možné popáliť sa.
Ale o tomto reč nebola. Pravdou je, že aj spomínaný zákon č. 8/2009 Z.z. je veľmi deravý. Každý dobrý zákon má legálne definície a jasný pojmový aparát, čo v prípade tohto zákona neplatí. Nemusí byť ani na šesťsto strán. Rovnako ani nikde nie je definované, čo všetko môže byť uvedené v texte dodatkovej tabule, takže v konečnom dôsledku je to na uvážení policajta alebo príslušného správneho orgánu, ktorý aplikuje právo.
Nepredpokladám však, že pôvodný účel osadenia tejto značky bol vylúčenie linkových autobusov a nikto ani nepredpokladal, že niekto niekedy bude riešiť, čo vlastne MHD je alebo nie je. Keď tam príde červený autobus v obvyklom čase s obvyklým označením, tak to tieto náležitosti podľa mňa spĺňa a nie je potrebné to ďalej komplikovať.
Tato verzia Capacity L z busportalu by mala byt lacnejsia ako nase Capacity, nakolko to nie je metrodesign . Ale zadaj podmienku aby si to vysutazil . Napr. podmienka vozidlo pre aspon 190 ludi do dlzky 21 metrov by stacila asi.
Vypytam od suseda specifikaciu ako vysutazil Capacity ? ?
Presne toto... Teoreticky. ale keďže na dodatkovej značke môže byť hocičo ("matky s deťmi") a nie je nikde definované, či je to podľa normy alebo nie, tak je absolútne zbytočné to riešiť. Alebo si snáď videl normu toho, čo je to "matka", resp. "dieťa"? Ono to síce sú právne termíny, ale definované na konkrétny účel. Teda dieťa môže byť v jednom zákone "potomok" a v inom "osoba do 18 rokov". A ak pristúpime k definovaniu týchto pojmov v zákone 8/2009, tak potom naozaj bude mať 600 strán a Igorko bude mať svätú pravdu, že v Nemecku majú 30 stranovú vyhlášku (povedzme).
Na druhej strane sa zamysli nad úmyslom tejto nešťastnej dodatkovej značky. Keďže tam teda "MHD nejazdí" tak potom je dodatková značka bezpredmetná. Správca komunikácie ju tam však dal. A myslím si, že úmysel správcu je dosť jasný.
Po tretie, ta značka tam nie je len pre vodiča, ktorý ide pseudeMHD linku, ale pre ostatných vodičov. A ja ako vodič súkromného autobusu sa nestarám, či L37 je skutočná MHD linka, alebo pseudoMHD linka. Pre mňa je podstatné, že ja tam so svojim vozom nemám čo hľadať. Ostatne pri tej pseudoMHD by som s tebou polemizoval. Z určitého hľadiska to naozaj nie je MHD, ale na druhej strane je zaradená do liniek siete MHD. Takže je to také Kaspické more, ktoré aj je, aj nie je jazero.
Skutočne by som bol nerád, keby sme skĺzli do amerického štýlu uplatňovania legislatívy, kde ešte aj na plastovom poháriku na kávu musí byť vzdanie sa zodpovednosti za popálenie.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA
? DPMK sa pritom pri ich pondelkovom predstavovaní chválil, že majú „vysokú úroveň samodiagnostikovania prípadných porúch, čo urýchľuje ich identifikáciu. V prípade poruchy dokáže električka dôjsť do vozovne bez pomoci iného vozidla s použitím iba jedného podvozku“.?