reakcia aj na Pietera. Ako som spominal, na 196 bytov v nasom dome je 56 boxov. Ak by bolo na obyvatela... To znamena, ze prvych 10 trojautovych rodin moze parkovat pred domom, a zbytok (196-10 = 186) 186 rodin moze ist do perdele parkovat inde?
Ano, moze mat rodina kludne aj viac aut ako clenov, ale jednoducho, pred domom max jedno miesto (na byt) a zbyle auta nech parkuju inde. V com ma jeho 2 a 3 a 4 a 5 auto vacsie pravo parkovat pred domom nez ja s jednym na 3 osoby? Len preto lebo zaparkoval skor? Akoze ak nakupim dostatok aut pre seba (MB 120L sa da aj za 100€, s prepismi za 150€, 10 aut je 1500€) tak ak zablokujem na parkovisku 10 boxov "pre seba" tak to je moralne a eticky super? Cize v nasom pripade zablokujem 1/5 veskerych boxov...a vsetko je v poriadku, mam na to pravo.
Navyse ako tu uz dakto napisal - pisat auta len na FO, PO nemaju preco dostavat. Pred domom mi uz dnes parkuju 4 tazko objazdne (nakolkoo su velke) dodavky. A pocet sa kazdym rokok rozrasta.... Aj tie tu maju parkovat?
Ale to je všetko pekné, len sme stále v Bratislave a nie vo Viedni. Ako zabezpečiť, že dostane BA peniaze a použije ich inak ako v Dúbravke a pri Blumentáli??? Na takéto projekty môžme dať hocikoľko peňazí a stále to tu bude....
Určite je vhodné aspoň skúsiť na obdobie par rokov, som pomerne často vo Viedni a v širšom centre také ako zadarmo parkovanie nneexistuje nehovoriac parkovanie na chodníku..
Ono samotné zadarmo parkovanie v skoro centre je anomália Slovenská plus by som pridal aj ppovinnú daň za motorové vozidlá pre fyzické osoby ako je to v Rakúsku Nemecku Francúzsko.. To je ďalší príjem do rozpočtu mesta. V takom Rakúsku to predstavuje sumu v priemere 200€ ročne za auto. A to je uuž suma s ktorou sa dá pekne začať počítať do MHD ktorá má byť väčšinový systém prepravy
Je nejaká šanca v tomto meste, že peniaze získané z parkovania budú využité na zatraktívnenie a zrýchlenie MHD? Po projektoch typu Dúbravka, Blumentál, kde bol zdroj peňazí dokonca mimo mesta? A dokáže MHD ľudí, čo sa vzdajú auta, MHD odvoziť?
"dnes už proste treba rátať na 1 byt 2 autá a sú tu proste rodiny ktoré majú aj 3" - super to pomoze, ak parkovacie miesta su stavane na opacny pomer - tj 1 auto na 3 byty ...
Myslim si, ze 1 parkovacia karta za "symbolicku" cenu a nasledne dalsie za trhovu je ferovy system. A ked uz ludia maju na 3 auta v rodine, tak musia mat aj na parkovne. Ked si mozu dovolit benzin, poistku, servis, atd, tak si najdu peniaze aj na parkovanie.
Hlavne voči mladým mi to nepríde fér . Dospelý mladý človek , zarabajúci na seba zo svojím autom ale neschopný kúpi a bývania vo svojom byte by doplácal na to že vlastne jeho rodičia majú auto ( alebo nebodaj aj dve ako je dnes už maximálne bežné . ) Nech si hovorí kto chce čo chce dnes už proste treba rátať na 1byt 2 autá a sú tu proste rodiny ktoré majú aj 3. Len prosím nezačnite argumentovať tým že kto má na 3 autá má aj veľa penazí = tým pádom má na platenie parkovného . Jasné výdavky sú za 3 autá ale či si niekto kúpi MB-ML za neviem 60K € alebo ma niekto 3 autá po 4k€ je rozdiel . Chyba hlavná je v tom že sa tu stavajú budovy a miesta k ním žiadne . Ako nápad sa mi to ale celé páči len by to bolo treba doladiť
Pretoze parkovacie miesta boli povodne za sociku stavane nejakou normou na byt, nie na obyvatelov. Plus ak mas 100 bytov, 200 obyvatelov a 50 miest na parkovanie, podla akeho kluca je lepsie udelovat "parkovacie karty"? Podla obyvatelov ci bytu? Nehovoriac o tom, ze keby to davas na obyvatela a nie na byt, defakto podporujes jazdu jedno osobovym autom, proti ktorej ma mesto bojovat, ak nechce (take velke) zapchy.
Preco na byt a nie na obyvatela? Lebo ja viazaniu poctu aut na byt nerozumiem - to ako trojclenna rodina z nejakeho dovodu ma pouzivat rovnaky pocet aut ako samostatne zijuci obyvatel? Preco?
mesto musi zatlacit na stat, aby zmena trvaleho bydliska cloveka nestala tri dni dovolenky.
Navrh bol rocna na jedno auto za 50 dalsie za desatnasobok.
Rocna pre CPckara cez 1000,-€
myslim si, ze toto bol velmi motivacny navrh. Bohuzial mnozstvo nasich byvalych mestskych poslancov prenajimaju lahko nabudnute mestske byty po neplaticoch a velmi sa im nehodi, ze by ich najomnici mali zacat take platit. Lebo by si mozno rychlo zratali, ze vlastne a hypo sa im uz teraz naozaj opalti!
mesta nie, mestskej casti Stare mesto. Magistrat ma s BPS zmluvu pol rocne a priebezne ju predlzuje. A tak parkovacia politika na cestach v sprave magistratu moze zacat v podstate okamzite.
Kua, však si spočítaj, aká bola vtedy výprava v špičke. Nepamätám si to už presne, ale orientačne:
1: 9x 2T
2: 7x T
3: 6x K
4: 12x 2T
5: 11x K
6: 4x 2T
7: 7x K
8: 4x T
9: 8x K
10: 6x T
11: 12x K
12: 24x 2T
13: 4x K
14: 3x T.
K tomu si pripočítaj, že často sa na 1T linky vypravovali 2T.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Pieter