S tymi linkami od 2.9. je to dost zaujimave. Ta linka 24 bude ocividne plnit inu funkciu ako som si myslel, lebo bude chodit nie ako spojenie medzi vratnicami, ale asi ako spojenie na zast. J. Jonasa. Na 25 sa mi nepaci, ze 5:05 z ASMN pojde 2x, radsej mohli dat jednu z nich o 4:55. To by bolo lepsie. Spojenie 25kou z ASMN na VW-2 nie je mozne(24 vtedy nechodi, 26 ide "pred 5 minutami" a a 25 na VW-2 nezachadza nikdy, co som povodne necakal), co vadi akurat asi mne ako jedinemu cestujucemu. Inac celkovo ta zmena ma prinos pre cestujucich.
Neviem co sa menilo na trolejbusovych linkach, ale vsetky nevychytane muchy zostali nevychytanymi. Prve ranne denne, posledne ranne nocne a posledne vecerne denne odchody stoja za dieru z kolaca tak ako predtym.
Ked objavim este nejaku pozitivnu zmenu, tak napisem.
Brnenske vnutorne BUSE:
Tak ako u nas, s tym rozdielom, ze ked je zobrazena nasledujuca zastavka, tak je tam piktogram oznacnika, ked ciel, tak piktogram sipky. Ciel je velkymi a dalsia zastavka malymi.
vonkajsie BUSE:
Tak ako u nas, akurat, ze nepreblikuje stale 1. najblizsia dolezita zastavka, ale vsetky najdolezitejsie zastavky.
Ostravske vnutrone BUSE:
po zatvoreni dveri:
"pristi zastavka" 10s
"NAMESTI REPUBLIKY" 10s
"pres " - ten beziaci text su vsetky najblizsie vyznamne zastavky. "pres" je stale na rovnakom mieste.
Uz sa nepamatam, ci sa tam zobrazovalo pasmo a cas, tusim nie. Po otvoreni dveri sa tusim napise linka a smer. Uz neviem presne. Ale kazdopadne v Ostrave je to najlepsie zo vsetkych mnou navstivenych miest.
vonkajsie: V dolnom riadku je "pres" a postupne sa menia najblizsie vyznamne zastavky.
Andy, COLOR: Veď popíšte Brnenské a Ostravské nastavenie vnútorného buse.
COLOR: Ja som sa vo viedni viezol ULF, ale že by tam bolo niečo čo by ma nejak infomovalo?! Ani nie. Možno v busoch. Veď ja sa tiež chystám na Viedenskú MHD. Už len 300 na cetu a 5Euro na denný lístok.
Andy, COLOR: Veď popíšte Brnenské a Ostravské nastavenie vnútorného buse.
COLOR: Ja som sa vo viedni viezol ULF, ale že by tam bolo niečo čo by ma nejak infomovalo?! Ani nie. Možno v busoch. Veď ja sa tiež chystám na Viedenskú MHD. Už len 300 na cetu a 5Euro na denný lístok.
Nove CP od 29.8. resp. 2.9. by uz mali byt na webe, ale su site velmi horucou ihlou vzhladom na mnozstvo zmien... Preto som este nestihol pozriet, kde sa menili chronometraze a nerobil som ani kombinacie liniek. To spravim asi az zajtra, takze plz. majte strpenie.
Mozes sa spytat na DPB, preco mi poslali nove CP az dnes rano. Okrem toho, ze vdaka tomu to budem musiet uploadovat z domu a zase si za net pekne zacvakam z vlastneho vrecka, tak budem udaje spracovavat celu noc namiesto spania...
Miestami sa to rieši tak, že sú trol. výhybky blokované na čas (trebárs 10 sekúnd).
U električiek je to tak, že anténa nie je v búdke na stĺpe ale medzi koľajniami a kým sa tam vozidlo fyzicky nevyskytne, tak výhybku neprehodí. No a kým priestor výhybky neopustí, tak bude indukčne blokovaná prítomnosťou vozidla.
I.
Tak to je jasné. Vieme, o koho ide, priateľskú výstrahu dostal (je to inak moj bývalý kolega ešte z električiek a dobrák od kosti, asi je niečím neurotizovaný), ak sa nepolepší, pojdeme s tým vyššie.
I.
Zlomyseľní vodiči svojim kolegom zámerne prestavujú výhybky aj v Prešove. Ale skôr sa vyskytne omyl, keď je to nechtiac - vodič si zmýli tlačidlo. Tieto veci sú hádam prechodným javom, pretože sa tiež chystáme na automatické stavanie výhybiek palubným počítačom. Tajomstvom úspechu u tohto systému bude asi presne stanovený dosah signálu alebo tak nejak...
Az na tu grafiku oznacnika je to najlepsie asi v Brne. Ale ja este nemozem objektivne hodnotit, nebol som vo vela mestach (dokonca ani v Prahe ). To nic nemeni na tom, ze vo Viedni to maju tiez dobre a prave tam zajtra idem ;-P
Otazocka: Ak mi revizor napari pokutu, je mozno prist na DP a ukazat od hocikoho kto mi pozicia, prenosnu ICK? Ved by stacila jedna prenosna ICK pre vsetkych bratislavcanov. Rada pred tarifnym na 5 kilometrov a vo dverach si len podaju tuto kartu...
Igorko: diky presne toto som chcel počuť: "v každom prípade k prestaveniu príde až v tom okamihu, keď bude jednoznačne jasné, ktoré vozidlo sa k výhybke blíži." A vieš mi aj povedať ako sa to bude rozoznávať?
U nás sa tiež s niečim takým uvažuje? A od kedy?
Nedávno tu bola diskusia o vnútorných transparentoch BUSE a jeho nastavení v BA. Uvedomil som si, že je to naozaj na houby a tak ma napadlo takéto nastavenie:
Príchod na zastávku otvorenie dverí:
94 VYŠEHRADSKÁ ->Terno (94 trvalo, názvy by behali)
Rozbeh. Na 5 resp. 10 sekúnd (5 ak sa pásmo nemení, 15 ak áno, v súčasnosti je to 20s a je to veľa):
pásmo: 1 čas: 14:38
Potom:
94 -> Terno
By sa striedalo s:
94 cez: Smolenická, ZŠ Budatínska (toto by behalo)
Ak by budúca zastávka bola na znamenie tak by sa striedalo:
94 -> Budatínska
s:
zastávka je na znamenie
žiadne iné info by počas príchodu do zastávky na znamenie nebolo. Myslím si, že nie je nič dôležitejšie ako info, že si má cestujúci zazvoniť.
Čo vy na to?
Aj Igorko mal pravdu v tom, že ak niečo vtvorím tak by som si to mal predstaviť ako by som sa vyznal napr. vo Viedni a tak ma napadlo, že by šípka(->) bola nahradená slovom next a cez slovom via, ktoré znamená smerom cez. Avšak pri percentuálnom podiely slovenských a zahraničnýh cestujcich by som sa prikláňal k slovenskej verzii. Možno by mohli na linkách 21, 61, 81, 82, 90, 93, 201, 206 a 210 (iné ma v rýchlosti nenapadli) byť v angličtine.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
1885