Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #19512:
Az na tu grafiku oznacnika je to najlepsie asi v Brne. Ale ja este nemozem objektivne hodnotit, nebol som vo vela mestach (dokonca ani v Prahe 😞 ). To nic nemeni na tom, ze vo Viedni to maju tiez dobre a prave tam zajtra idem ;-P
Otazocka: Ak mi revizor napari pokutu, je mozno prist na DP a ukazat od hocikoho kto mi pozicia, prenosnu ICK? Ved by stacila jedna prenosna ICK pre vsetkych bratislavcanov. Rada pred tarifnym na 5 kilometrov a vo dverach si len podaju tuto kartu...
Reakcia na: Igorko #19510:
Zabudol som napisal, ze nosieva SLNECNE okuliare. Preto som napisal okuliare, lebo ich ma fakt skoro stale.
Igorko: diky presne toto som chcel počuť: "v každom prípade k prestaveniu príde až v tom okamihu, keď bude jednoznačne jasné, ktoré vozidlo sa k výhybke blíži." A vieš mi aj povedať ako sa to bude rozoznávať?
U nás sa tiež s niečim takým uvažuje? A od kedy?


Nedávno tu bola diskusia o vnútorných transparentoch BUSE a jeho nastavení v BA. Uvedomil som si, že je to naozaj na houby a tak ma napadlo takéto nastavenie:
Príchod na zastávku otvorenie dverí:

94 VYŠEHRADSKÁ ->Terno (94 trvalo, názvy by behali)

Rozbeh. Na 5 resp. 10 sekúnd (5 ak sa pásmo nemení, 15 ak áno, v súčasnosti je to 20s a je to veľa):

pásmo: 1 čas: 14:38

Potom:

94 -> Terno

By sa striedalo s:

94 cez: Smolenická, ZŠ Budatínska (toto by behalo)

Ak by budúca zastávka bola na znamenie tak by sa striedalo:

94 -> Budatínska

s:

zastávka je na znamenie

žiadne iné info by počas príchodu do zastávky na znamenie nebolo. Myslím si, že nie je nič dôležitejšie ako info, že si má cestujúci zazvoniť.

Čo vy na to?

Aj Igorko mal pravdu v tom, že ak niečo vtvorím tak by som si to mal predstaviť ako by som sa vyznal napr. vo Viedni a tak ma napadlo, že by šípka(->) bola nahradená slovom next a cez slovom via, ktoré znamená smerom cez. Avšak pri percentuálnom podiely slovenských a zahraničnýh cestujcich by som sa prikláňal k slovenskej verzii. Možno by mohli na linkách 21, 61, 81, 82, 90, 93, 201, 206 a 210 (iné ma v rýchlosti nenapadli) byť v angličtine.
Vladimír: No nebol by som si taký istý, keďže po zavedení rádiového prehadzovania výhybok u trolov v BA sa u vodičov rozmohla taká zábavka, že z vodiča pred sebou si chceli vystreliť a tak mu prehodili výhybku skôr ako to stihol on. Neskôr od toho upustili. Asi si medzi sebou vynadali, komu by sa chcelo furt vyliezať z voza.
Avšak ak sa niečo také stane pri trole, vylezieš von a prehodíš parohy. Chcel by som niekoho vydieť prehodiť elinu. jedine, že by sme zamestnali supermana 🙂
Je mi jasné, že to nejak vymyslené musí byť a že Praha nekupuje mačku vo vreci, ale ja som skôr chcel mať dopodrobna vysvetlené ako.

si, igorko,...: Ja keď vleziem na elinový pás, hlavne v ružinove) tak prv pozrem do spätného, potom dopredu na elinu potom znovu do spätného a keď v dohladne nejde žiadna vojdem na pás. Až potom sledujem či môžem ďalej. nie je v silách žiadneho vodiča pozorne sledovať dva smery eliny, jeden smer v dvoch prúdoch proti idúcich vozidiel a musíš sledovať aj to čo sa deje za tebou v tvojom prúde(RZP, PO, ktorý púšťajú sirénu tesne za tebou) a ešte eventuélne nejakých chodcov. Okrem iného keby som mal čakať kým mám všetko voľné som tam hádam do dnes. Pretože na väčšine prejazdov,okrem tých račiankých) sa dá postaviť na pás tak, že blokuješ len jeden smer.
Nestretávam sa často s tým, že by vodiči nejak obmedzovali v takomto smere eliny. Vždy sa nájde ten chumaj, ktorý proste vidí na ceste len seba(chudák v posteli mu to moc nejde). Ak si svedkom niečoho takého tak väčšinou sedíš v eline a len ťa to rozčúli avšak nevieš koľko tam už stojí a čaká.

Dnes som videl pár obrázkov z Lodýna a som bol prekvapený aké veľké transparenty majú na busoch v predu. Sú raz také veľké ako tie na krátkych TAMbusoch. V prvom momente som sa začudoval: prečo majú číslo na pravej strane a prečo nemajú bočné transparenty. Potom som si uvedomil že sú to opačníci. (resp. my sme opačníci)
Niektoré busy majú transparenty aj vzadu. Teda nie len číslo ale aj popis.

Martyk: A nemôže to byť proste len tým, že prechádzajú na široký rozchod a do údržby 1000 neinvestujú? A preto je rozhrkaná.
Bol som vo Viedni a viezol som sa aj Duwagom aj ULF a nemal som nejak lešpí pocit z trati ako v BA keby som to mal porovnať s jazdou v súčasnosti na kvalitne rekonštruovaných tratiach ako Kamenné námestie(1998). Uvidíme ešte čo vznikne na Mostovej-Jesenského. Takisto po nedávnej údržbe v Rači je to tam hodne pohodlnejšie a oveľa tichšie.

Qwerty: Ale veď 56 stále stojí na Zlatých pieskoch a 53 tiež. Veď to je taký kúsok prejsť peši do Tesca. Presne ako keby si zaparkoval na konci parkoviska. Nenarsalo ťa skôr, že cukor už nebol a ty si sa zbytočne tlačil v MHD 🙂
Reakcia na: Vladimír #19509:
V Bratislave sa niektoré výhybky prehadzujú rádiom - podobne ako v PO:-). U električiek je to trochu komplikovanejšie, pretože výhybky sa budú rádiom stavať zatiaľ manuálne, prepínačom doľava-rovno-doprava, neskor automaticky podľa linky, v každom prípade k prestaveniu príde až v tom okamihu, keď bude jednoznačne jasné, ktoré vozidlo sa k výhybke blíži.
Inak, preveril som všetky fakty ohľadne trolejbusu 6635 a jeho vodičov - t.j. viem na 99%, na ktorého vodiča sú sťažnosti aj som ho sprostredkovane upozornil, aby to nerobil. Jediná nezrovnalosť je, že ani jeden vodič z tohto trolejbusu nenosí okuliare.
I.
Reakcia na: J #19463:
Pripájam sa k Andymu #19464). Veď ani trolejbusy si rádiovo neprehadzujú výhybky pol kilometra predom. Signál sa pravdepodobne vyšle až tesne pred výhybkou (aspoň predpokladám, že v BA prehadzujete výhybky rádiovo).
Turbo> konecne som si DETAILNE pozrel ten tvoj navrh elektriciek a metra z 30.12.2001, je to velmi dobre spravene!
Reakcia na: riso #19505:

Pozri #19465. 🙂 Ja to uz naozaj nebudem komentovat, ale svedci to o "kvalite" tych autobusov, pricom 3619 bol jeden z tych lepsich vozov (vodic sa o neho dobre stara).
nevie niekto co sa stalo vcera 3619 (myslim), videl som ju z rozbytym zadnym sklom, ale nevyzeralo to, ze by havarovala, lebo inac bol "zadok" OK?
Reakcia na: Ferro #19503:

Nic si z toho nerob, ja som tu kazdy pracovny den a niekedy nestiham. 🙂
Reakcia na: Turbo #19501:
Tak sorry, vedel som ze ked tu dva tyzdne nie som, asi by bolo dobre precitat si diskusiu spatne, no nechcelo sa mi...
ale aspon nieco pozitivne...
Reakcia na: si #19499:
Lenže nezabudni, že tam v skutočnosti tie električky nie sú. Ak by tam boli, tak tam nebude odbočovací pruh. Odbočovací pruh je napr. na Bielom kríži ale je tam tak, že je to jeden z tých dvoch priebežných pruhov.
I.
Reakcia na: Ferro #19500:

Co takto precitat si #18888? 🙂
Turbo, toto by ta mohlo zaujimat a nielen teba 😉 Znamena to naozaj to, co si myslim?

Výberové konanie - riaditeľ/riaditeľka sekcie dopravy a cestného hospodárstva http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=70653
Reakcia na: Igorko #19498:
hmm nepoznam sirku daneho stredoveho pasu a tak ti neviem povedat kolko miesta by v nom bol pre kolajove teleso a kolko by pripadne zostalo na ten dalsi jazdny pruh... mam ale taky matny dojem ze tam niekde je rovnakym sposobom spraveny pruh odbocovaci takze ak sa tam zmestil ten, tak nevidim preco by sa nemohol zmestit aj tej zaradovaci....
Reakcia na: si #19497:
Aha. Tak prosím o vysvetlenie, kam umiestnim ten pripájací jazdný pruh konkrétne pri tej vozovni (v stredovom páse virtuálne jazdia električky!) Rozšírim cestu o cca. 3,5 m v dĺžke niekoľko stoviek - nie desiatok - metrov (pretože nemôžem s priebežnými pruhmi len tak naraz uhnúť o 3,5 m doprava a potom späť)? Tým pádom posuniem chodník, premiestnim inžinierske siete a náklady nebudú pár desiatok tisíc ale pár miliónov korún?
I.
Reakcia na: Igorko #19496:
vytvorenie pripajacieho jazdneho pruhu, pokial je dost siroka cesta da sa iba zmenou vodorovneho znacenia (v tom pripade su fakt naklady minimalne) alebo ked nie je je potrebne spravit par metrov dalsieho jazdneho pruhu - v tom pripade su naklady priblizne niekolko desiatok tis. Sk
Reakcia na: si #19495:
Aha. Tak prosím o popis drobnej a finančne nenáročnej úpravy.
I.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.