Ad 3) - tp bolo vtedy, dnes to už môže byť presne naopak.
Ad 4) Vždy som nenávidel sóla - či už ako tramvaje alebo ako drátolezy. Vedecky definovať to nedokážem ale s klobásou sa mi proste jazdilo lepšie.
I.
Tvoj návrh sa mi celkom páči. Čiže od 1.1.2004 to bude vyzerať takto: mapa - 1.1 MB
Ešte som trošku poupravoval zastávky eliny ... a hľa, je tu rýchlodrážna električka bez vačších investícií. V Karlovke by mohli byť tak 3-4 zastávky a 33 (resp. trolejbus 233) premávajúci po trase Dlhé Diely - Molecova - Karlova Ves, atď, atď.
Podľa môjho názoru zachádzka 30ky na Segnáre nie je stupídna, vždy tam niekto nastupuje alebo vystupuje, a to aj pri posledných prázdnych spojoch. Zdržanie je minimálne.
No, myslel som to skôr tak, že za normálnych okolností sa to vbustom krí a deformuje ihneď po montáži. Musíš ale uznať, že na vrbustov to nie je najhoršie
Z:
1. Na zeleznici mas moznost sa opytat sprievodcu, v MHD* ho supluje vodic.
2. Preco by podanie infotmacie trvalo dlho? Odpovede by boli asi taketo: "Ano", "Dvestojednotka", "To je jedno", "Nie", "Neviem, zavolajte prosim na infolinku", "Dve zastavky so mnou, potom prestupite na osemdesiatdvojku.". Zatial sa nepamatam na otazku rozsiahlejsiu ako jedna, max. dve vety.
3. V Bratislave nie je moc informacii na zastavkach, a na vozidle uz vobec nic.
* Slovom MHD nemyslim bratislavsku MHD, lebo toto co tu je sa MHD neda nazvat.
Prepáč, ale tu nemôžem súhlasiť. Vodič nie je povinný, resp. doslova má zakázané baviť sa s cestujúcim počas jazdy. Myslím, že pobyt na zastávke je väčšinou dostatočne dlhý čas na otázku cestujúceho i odpoveď vodiča.
U nás v Prešove sa cestujúci vodičov pýtajú úplne bežne a z mojich skúseností sú to väčšinou otázky na ktoré sa odpovedať jednou vetom, či dokonca jedným slovom DÁ (napr. či spoj ide na autobusovú stanicu, alebo či zachádza tam a tam a pod.). Pochybujem, žeby sa niekto vodiča pýtal na rozsah poskytovaných tarifných zliav DPB
Tiež nesúhlasím, že cestujúci má dosť možností, oboznámiť sa s presnou trasou vozidla. V cestovných poriadkoch sú uvedené len názvy zastávok, ktoré zachytávajú krížne ulice, ale nie ulice, cez ktoré vozidlo prechádza. Napr. z cestovného poriadku L8 sa nedozviem, že táto linka jazdí po Miletičovej ul. - to budem v CP hľadať zbytočne. Základnú informáciu o trase podáva plastová tabuľka, no čas na jej prečítanie nie je vždy postačujúci, a už vôbec nehovoriac o displejoch BUSE, ktoré v Bratislave doslova neposkytnú ŽIADNU informáciu o trase. Z displeja sa nedozviem ani len to, že L8 končí v Ružinove.
Prosim, mohli by ste mi napisať, ktore z uvedených eletričiek majú digitálny display.?
7725+26,7729+30,7733+34,7835+36,7837+38,7839+40,7841+42,7843+44,7845+46.
Ďakujem, Váš fanúšik Ondrej Zlocha
Ale bud nech to nerobi, alebo jeho zamestnavatel DPB, a.s. ma urobit vsetko pre to, aby informoval poriadne cestujuceho - vid vyuzitie BUSE systemu, a inych veci...
Moje male nesmele vyjadrenie sa k teme "ja nie som informator, ja som vodic"
Vezmime si na ilustraciu autobusovu linku (je jedno, ktoru). Dajme tomu, ze ide o cisto delenkarsku linku, kde vodic nastupuje do sluzby rano o 4tej a ranny diel konci cca. o 9tej, popoludni ide do sluzby na 13tu a konci cca. o 19 tej (vsetko je len zhruba ilustracne). Za ranny diel prevezie priblizne tak okolo 5000 cestujucich-popritom stiha limity dozajdov a odjazdov, vyhyba sa kaskaderom, sem-tam uviazne v nejakej zapche a ma niekedy znacny problem dohnat meskanie. A pri tomto vsetkom sa mu za ranny diel dobija do kabiny v priemere 10 ludi za hodinu, ktori maju otazky, na ktore je treba niekedy uviest odpoved nie jednovetovu! No-a potom sa z utrob busu ozyvaju nervozni ludia, preco sa stoji, vodic znervoznie tiez, pretoze ak nechce byt hulvatsky k tazatelovi, bude mat zarucene neskory odchod zo zostavky a tym padom aj meskanie, ktore nedobehne, pretoze musi dodrzat dopravne predpisy...
A-BTW-ani na zeleznici sa cestujuci nedobijaju k rusnovodicovi, ci ide ten vlak tam a tam...Cestujuci ma podla mna dost sposobov, aby sa informoval skor, ako nastupi...
Dovolte aj mne, aby som sa vyjadril k teme "co by ste ako prve zmenili v DPB".
Moja odpoved - zamestnancov. Z vodicov by som vyhodil dobru polovicu (take tie typky, ktore su schopne povedat "ja nie som informator, ja som vodic" alebo maju podobne kydy na pasazierov...) a ostatnych zamestnancov by som vyhodil VSETKYCH. Vedenie, uradnikov, upratovacky, vrcharov, tratovakov, udrzbu... Ved ked som v BA a divam sa na to, co to tam mate, tak mam dojem, ze prislusne profesie nerobia vobec nic. Tak naco im platit mzdu?
No vložit článek by neměl bejt problém . Prototyp K3N stejně bude mít *****así čela. Ale jde o to jestli se jim podaří vyrobit plnohodnotný hnací podvozky pod klouby na oba rozchody. Aby to nedopadlo stejně jako s KT8, kde pro 1000 mm prostě kloubový hnací podvozky nebyly.
Sám osobně si myslím že náklady na rekonstrukci a modernizaci podstatně převýšej užitečnost tohohle pasqilu. Vždyť podle stavu některejch vozů se to skoro rovná novostavbě. Oprava rámu, přeplechování bočnic, oprava (výměna) střechy, nový okna, nová výzbroj , oprava a reko podvozků , oprava/výměna motorů (možná asynchron), výroba 2 hnacích podvozků, výroba NP článku, úprava kloubů/výroba čelníků , nový čela, dveře, interiér. Z toho vozu zůstanou tak akorát papíry. Navíc to bude další atyp do sbírky.Takže si myslím že lepší by bylo ty prachy nacpat do urychlení reko KT8 na částečně NP a vytvoření souprav VarCB3 a NVV. I když bych radši tady viděl vozy vyrobený podle licence z německa. Ony ty nízkopodlažní vleky za T6A2 co si tam dělaj se víc podobaj klasický T6/T3 než tenhle vlek . A aspoň jsou 100% NP a maj troje dveře. Takže pro kaštany by se celkem nic nezměnilo. A šířka by šla upravit při výrobě. A když už se něco schvaluje, tak ať to aspoň má pořádný parametry a nejni to nějakěj zmetek, narychlo načmáranej .
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
U nás v Prešove sa cestujúci vodičov pýtajú úplne bežne a z mojich skúseností sú to väčšinou otázky na ktoré sa odpovedať jednou vetom, či dokonca jedným slovom DÁ (napr. či spoj ide na autobusovú stanicu, alebo či zachádza tam a tam a pod.). Pochybujem, žeby sa niekto vodiča pýtal na rozsah poskytovaných tarifných zliav DPB
Tiež nesúhlasím, že cestujúci má dosť možností, oboznámiť sa s presnou trasou vozidla. V cestovných poriadkoch sú uvedené len názvy zastávok, ktoré zachytávajú krížne ulice, ale nie ulice, cez ktoré vozidlo prechádza. Napr. z cestovného poriadku L8 sa nedozviem, že táto linka jazdí po Miletičovej ul. - to budem v CP hľadať zbytočne. Základnú informáciu o trase podáva plastová tabuľka, no čas na jej prečítanie nie je vždy postačujúci, a už vôbec nehovoriac o displejoch BUSE, ktoré v Bratislave doslova neposkytnú ŽIADNU informáciu o trase. Z displeja sa nedozviem ani len to, že L8 končí v Ružinove.