A už máme aj názov klimatizácie (zatiaľ som študoval len krátky bez APU). Výrobca je Eberspächer Sutrak a model AC 515 bohužiaľ sa mi zatiaľ o ňom nič nepodarilo nájsť. ?
Zatiaľ zaujímavý text:
"Zhotoviteľ garantuje a nesie zodpovednosť, že na základe koncepcie a kvality výroby nedôjde v priebehu 12 rokov od schválenia technickej spôsobilosti trolejbusu na prevádzku k žiadnym škodám vo forme prasklín materiálu, trhlín v ráme, uvoľnenia zvarov a spojov ani netesností." ?
DPB nadefinoval požiadavky na klimatizáciu tak, že musí byť vhodná pre naše klimatické podmienky takže o5 si tam môže dať výrobca čokoľvek. Resp. možno, že v opakovanom tendri tie podmienky upravili, ale to pochybujem. ?
ale problem je, ze tu klimu si neobjednali nikde inde. Keby ju neodobrali od SORu a zaroven kupili od hocikoho ineho bola by naplnena podstata. Takto je to len zle rozhodnutie, no financna strata nevznikla.
ak by si manazment neuplatnil udrzbu za 1 cent (popripade inu smiesnu sumu) na 8 rokov alebo 560.000km tak sam pojdem podat trestne oznamenie. Kedze na toto, uz je paragraf. nejak sa to vola "nehospodárne, neefektívne a neúčelne nakladanie s verejnými prostriedkami"
Údržba tomôže byť:
opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Dodanie 15 ks nových sólo trolejbusov s APU, 15 ks nových sólo trolejbusov bez APU a 50 ks nových kĺbových trolejbusov (ďalej len jednotlivo „trolejbus“ alebo aj „vozidlo“ a spoločne „trolejbusy“ alebo aj „vozidlá“) za stanovených podmienok v tejto zmluve a poskytnutie údržby uchádzačom pre každý trolejbus počas 8 rokov alebo do najazdenia 560 000 km každého trolejbusu od schválenia technickej spôsobilosti každého trolejbusu na prevádzku, a to podľa toho, ktorá skutočnosť nastane skôr, ak si ju obstarávateľská organizácia uplatní do 6 mesiacov od schválenia technickej spôsobilosti prvého trolejbusu na prevádzku.
Čiže teoreticky mohol vyhrať aj vďaka údržbe za 1cent, ktorú si následne DPB neuplatní .. a uplatní si ju napri pri firme teknoplast, aby sa p. Kondrlíkovi zalepili oči.. (a vačky).
Akého charakteru? Že si dodatočne objednáva/neobjednáva "poskytnutie údržby uchádzačom pre každý trolejbus počas 8 rokov alebo do najazdenia 560 000 km " za 1 cent?
Ako píše Vladimír: buď sú to české technické predpisy, alebo sa medzičasom zmenili,
prípadne budú aj trolejbusy po pár mesiacoch premávky dodatočne chodiť na vystužovanie rámu (ako busy)
A zvýšené zaťaženie ciest a robenie koľají v asfalte nás predsauž v Ba nemôže prekvapiť ☺
Problém je to Škodovky a tá ho bude musieť vyriešiť keďže ona dodáva el. výzbroj + montuje APU jednotku. Ten problém s montážou klimatizácie sa vravel aj o SORkách. Takže predpokladám, že buď ešte viac odľahčia karosériu alebo použijú zase dáku pseudoklimatizáciu resp. tie malé čo máme na Citare. A ak si správne pamätám tak APU jednotka zasahovala aj do priestoru na streche kde býva umiestnená klimatizácia bežných rozmerov.
"Oba nové trolejbusy 26Tr a 27Tr Solaris jsou vybaveny klimatizací, ale nemají dieselagregát, takže nemohou jezdit mimo trolejové vedení nebo při výpadku proudu. Technické předpisy totiž neumožňují, aby měl trolejbus současně dieselagregát i klimatizaci, protože by dosahoval příliš velkého zatížení náprav."
Zjavne to nie je problém SORu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
"Oba nové trolejbusy 26Tr a 27Tr Solaris jsou vybaveny klimatizací, ale nemají dieselagregát, takže nemohou jezdit mimo trolejové vedení nebo při výpadku proudu. Technické předpisy totiž neumožňují, aby měl trolejbus současně dieselagregát i klimatizaci, protože by dosahoval příliš velkého zatížení náprav."
Zjavne to nie je problém SORu.