UVO vie posúdiť podklady aj pre vyhlásením verejnej súťaže (v niektorých prípadoch si to dokonca riadiaci orgán operačného programu vyžaduje), ale UVO v takom prípade posúdi formálne náležitosti, technickú špecifikáciu len teoreticky. Nebude teda skúmať, či je požiadavka na 5 dverí oprávnená a koľko výrobcov také vozidlá ponúka. Možno by si tam akurát tak všimli nejednoznačnosť požiadavky na homologizáciu, príp. to, že cena údržby tvorí 20 hodnotiacich bodov ale obstarávateľ si ju nemusí objednať.
Programovacie obdobie síce bolo 2007-13 (t.j. 6 rokov), ale to, že prijímateľom môže byť aj mesto, resp. DPB sa rozhodlo asi rok dozadu. Takže načo by niekto vypisoval tendre pred dvoma-troma rokmi?
Peniaze možno čerpať, resp. dočerpať do polovice roka 2015 (teda 18 mesiacov po skončení programovacieho obdobia). Je to preto, že niektoré projekty môžu trvať aj dlhšie a aj keby boli ukončené 31.12.2013, tak všetky faktúry a dokumentáciu nestihneš v ten istý deň aj odovzdať.
Z ďaľšieho obdobia možno čerpať prostriedky hneď po tom, ako budú schválené znenia operačných programov a ako bude schválený predložený projekt... teda teoreticky aj v polovici roka 2014.
No ved ano, ale to plati ked je namietka. Ak by namietka nebola (ale posudzovalo by sa na predchadzajucu ziadost DPB), bolo by to trochu tazsie, lebo ten subjekt by sam musel hladat voci comu by namietka byt mohla.
Pokiaľ viem ÚVO vždy na tieto účely poverí nejakého interného alebo externého odborníka, ktorý na základe nejakých ďalších faktov a skutočností rozhodne o oprávnenosti námietky...
Neviem, ale máme tu celkom dosť parazitických byrokratov. Tak sa zájdem opýtať za kamarátkou, čo robí na špitále, nech mi zistí aký je cenník jednotlivých častí tela a možno keď rozpredáme darmožráčske celebrity, mafiánov a politikov, čo žijú v Bratislave na kostnú dreň, orgány a neviem čo všetko, tak bude mesto mať na nové autobusy kategórie 12m. Aspoň konečne prvý a bohužiaľ aj posledný krát z tých príživníkov a sabotérov bude úžitok, česť ich pamiatke. Budú doslova žiť v tých nových autobusoch ? ? ?
Problem je ze UVO nema velmi ako ten tender posudzovat... totiz, ked pride namietka tak v namietke su uvedene nejake argumenty preco su kriteria zle. Kdezto predstava ze UVO sam bude hladat argumenty tykajuce sa takejto odbornej problematiky je trochu absurdna.
Inak sa myslím, že tento rok ešte môžete smelo nachystať na nový "tender" na 12m autobusy, lebo netreba asi hovoriť, že tam kde jazdia normálne kraťase (32 a 99) už vidno aj minimálne jeden klbák denne. Takže som zvedavý, že aké argumenty pre 4 dvere u 12m vozidiel odznejú už teraz, či na to nepôjde DPB rafinovanejšie ako napr. priemerom kolies, ktorý mal v parametroch DPMŽ pri trolejbusoch.
Si to vystihol dokonale. Tá časová tieseň bola úmyselná a všetko to je starostlivo naplánované tak, že aby aj tí čo nesúhlasia s takým tendrom, uznali proti svojej vôli a zásadám, že nech to radšej prejde aj keď je to špinavosť. A keď to povolíme teraz a nebudú žiadne hlasy proti tomu, tak sa bude diať to, že po každé takto budú arogantne postupovať pri každom tendri. Je najvyšší čas zaviesť tu nejakú kultúru a zodpovednosť! Aj keď za krutú daň možno, ale možno keď sa nebude mať hlúpy plebs na čom dostať do práce, tak sa začne zaujímať seriózne a do hĺbky, ako sa v jeho meste kradne!
Takže poplatky z ŽDC u nás sú na úplne normálnej úrovni teda. To môže tvrdiť iba "niečo" ako ty a to stačí bohate na to aby som sa na teba vysral, škoda že nemôžem doslova ?
ad 1,
ak urobíš tender s dostatočným predstihom a musíš ho opakovať, vyhneš sa časovej tiesni a tender môže vyhrať aj ten, kto má naozaj najvýhodnejšiu ponuku a nie len ten, kto zaplatil províziu a skoncipoval si sám pre seba kritériá .... tým pádom výrazne obmedzíš zdroje na najbližšiu "čistú" volebnú kampaň
ad 3,
ak sa na ÚVO obrátiš dopredu, môže sa Ti stať, že ten odhalí vopred starostlivo zmanipulované podmienky, stanoví nové a tender môže vyhrať aj ten, kto má naozaj najvýhodnejšiu ponuku a nie len ten, kto zaplatil províziu a skoncipoval si sám pre seba kritériá .... tým pádom výrazne obmedzíš zdroje na najbližšiu "čistú" volebnú kampaň"
Ja sa ešte vrátim ku tendrom.
1. Koľko trvá programové obdobie? 6 rokov. A čo robil DP doteraz? Asi nič! Mal vypísať tender už dávno, aby sa v prípade rušenia mohol zopakovať s inými podmienkami a mal aj na to čas. Normálne vedenie DP by rátalo aj s tým, že tender môže byť napadnutý. Ak bude tender zrušený a nebude môcť byť vyhlásený nový, bude to chyba len a len DP, ktorý vôbec nerozmýšľa. Navyše, ak ešte tvrdí, že už tento rok budú problémy s vypravovaním trolejbusov. A Pán primátor Ftáčnik za to bude zodpovedný tiež. Ale prepáčte moju laickú otázku: programovacie obdobie je 2007- 2013. Trolejbusy majú prísť do roku 2015. To ešte aj 2 roky po skončení programového obdobia sa môžu čerpať peniaze z neho? A z ďalšieho obdobia sa môžu kedy začať čerpať peniaze. Už od roku 2014? Alebo až od roku 2016?
2. Písalo sa, že boli napadnuté aj tendre na električky. Ale vôbec sa nehovorí o podmienkach týchto tendrov. Sú aj tu nejaké kritériá podľa Vás ušité na mieru nejakej firmy? Čoho sa týkajú námietky?
3. V súvislosti s napádaním tendrov, ma napadla ešte jedna otázka. Nemôže sa vyhlasovateľ tendrov ešte pred vyhlásením obrátiť na Úrad pre verejné obstarávanie, aby posúdil podmienky? Práve pre to, aby možno to mal aj potvrdené kontrolným orgánom, že podmienky tendra sú v poriadku? Potom by Úrad pre verejné obstarávanie teraz len kontroloval, či sa skutočné podmienky nelíšia odpodmienok, ktoré schválil a pri víťazovi, by len skúmal, či obstarávateľ dodržal vlastné podmienky. Veď takto nikto nevie, či sú tie tendre v poriadku (ako tvrdí DP a primátor) alebo sú zlé (ako tvrdia novinári a diskutujúci na tejto stránke).
no asi ze nespia, kebyze spia,tak by to zacalo nudzovo brzdit -- aspon tak je to vo vlakoch.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Hug0