Ono nám tu niekto počíta s otovreným a dlhodobo prevádzkovaným tunelom Okej, v tom prípade sú moje príspevky irelevantné. Ale, skutočne bude prevádzkyschopný viac ako rok?
A vážne očakávaš, že sa zmení signálny plán? aby to neskončilo tak, že tam skôr vypnú svetlá, a idete
Rubber38 - ja počítam so súčasným stavom. nepredpokladám otvorený tunel, nepredpokladám presmerovanie l.4 . Počítam s tým, že v novembri tunel opäť odstavia, a zas sme doma......
Ano, lenze mne sa zda zrejme, ze:
a) ked bude elektricka do Petrzalky tak tam bude iny signalny plan (logicky)
b) ze ked otvoria tunel a odbudne tam niekolko liniek tak to bude menej vytazene
Ak toto nevies pochopit, tak ja som rezignoval na snahu nieco ti vysvetlovat.
No, keď celkom slušne zvláda nápor 5 liniek Floriánske námestie tak by Šafko tie 4 alebo 5 liniek tiež mohlo zvládnuť (L4 by mohla ísť po Jesenského a 5+9 pôjdu cez tunel). To nie je veľký rozdiel oproti súčastnemu stavu
hm, ano, 3 a 8 ano. Dobre. A je schopne safko pojat v smere do mesta (z mesta nema problema, nova zastavka) dalsie dve linky s 8min intervalom? Si si vedomy, ze aktualne tam ide elektricka takmer kazdu minutu? ides este prikladat? Pamatam si, ako sa DPB tu snazil uz davnejsie vyriesit problem, ze cez kamenne namestie idu vsetky linky. Chcelo sa toho zbavit. Teraz zas chces napchat vsetky linky na safko, kde je navyse husta IAD.
Ale stale sme v obore spekulacii, uvidime co bude, a ako to bude fungovat. Zacnime najskor s tym, ci vobec bude
"tak nema zmysel len pre Farskeho pchat dve minimalne dve linky s 5min intervalom" - hovorime o dvoch linkach s 8 minutovym intervalom, v preklade 4 minuty.. to ma kazda radiala...
Nuz, nie som na toto expert, ako sledujem ,experti ktorych robota je denne navrhovanie krizovatiek tu uz su, takze ti by objasnili Mne ide hlavne o to, ze dokym nebude cela radiala, tak nema zmysel len pre Farskeho pchat dve minimalne dve linky s 5min intervalom. Osobne si myslim, vzhladom na problematiku jazdy smer KV, aby petrzalku obsluhovali linky 1 (na hlavnu) a 6 (na KV celodenne). 3/8 by sice bolo vhodne zrusit uplne, ale zase cez sturovu/jesenskeho/mostovu pchat dalsie dve linky, obavam sa, ze by to uz kapacity nezvladli. Resp by si ani poriadne na safku cez prechod nepresiel, lebo furt elektricka.
Ano, pocet spojov je dany dopytom. Ocakavas snad, ze predlzenim existujucich liniek sa dopyt na nich znizi? obavam sa bohuzial opaku, a s tym spojenym narast vozidiel. A nehovor mi, ze to kedysi safko zvladalo. V posledne dni prevadzky aut cez most sme casto krat stali az na farskeho! Zvladalo prd makovy. Ak tam teraz nabuchas v takej hustej frekvencii elektricky, MU tam budu urcite casto. Ano, po predlzeni tam bude potrebny interval hustejsi, no stale mi pride ako najzranitelnejsi bod celej trate safarikovo namestie. A len este jedna drobnost - ti, co studovali plany Pe trate, planuje sa po vybudovani obratiska na Bosakovej jeho buduca existencia i po predlzeni trate pre manipulacne, expresne (spickove) linky ci ako pomocne v pripade MU na trati? Ono taka Bosakova prave ako obratisko jednosmerne obojstranne jednokolajove by bohate pomohlo na takej radiale.
Nevidim dovod preco by prave petrzalska radiala mala byt vynimka zo systemu.
Z pohladu kapacity krizovatky je dolezity pocet spojov nie liniek. Pocet spojov bude dany dopytom.
Ak ta krizovatka zvladala auta (ktore su na kapacitu krizovatky ovela narocnejsie), zvladne aj elektricku.
no vsak to, v normalnej krajine by ako rekonstrukcii povolili len vo forme prekladky pod zem a nie ze stredom prievozu a pri panelakoch ide VVN, ktore malo byt zakopane v zemi uz v 80tych rokoch..
Rubber38: vsak to si myslim aj ja, ze bolo by podstatne vyhodnejsie potiahnut elektricku aj s obratiskom po TID ruzinov, lebo je tam na to priestor a aj obratisko busov a napojenie na dost vyznamny business cluster. a nebolo by to az take drahe. len to by musel niekto rozmyslat.
lebo prepojenie na letisko cez zahradky a pharos povazujem za krok vedla. tam ma zmysel prepojenie zeleznice a napojenim na koridorovu trat 130 kde by zastavovali na letisko rychliky a vlaky. nema moc zmysel tam tahat aj elektricku aj vlak.
To zas nie o to nejde, ale tak, pozri ,v prvej etape to pojde po bosakovu. Po druhe, cim menej liniek, tym lepsie. Ci petrzalska radiala bude vynimka, a zavedieme tam rovno vsetky linky? Vsade su dve, ale petrzalska bude mat uzsane 1-2 zastavky po bosakovu. Potebujes tam fakt tolko liniek? A skor som sa chcel vyhnut pridavaniu liniek k sucasnym linkam na safku. Preto jedina mi vychadza 6tka. Ano, mozes tam zaviest aj dalsie, ale zase len uz totalne napchas safko, ktore to pri sucasnom rieseni krizovatky neunesie.
A preco obchadzkou? Ocakavas snad, ze to bude prejditelne autobusom? Ja ocakavm, ze to budu macacie hlavy ktore "tiaz autobusu neznesu" ako je to aj vsade inde vo svete...pardon, vsade inde v meste
No, ok, ale jednak aj cez tie koľaje je to dosť náročné a jednak kde by si spravil otočisko? Jedine že by sa vybudovalo priamo na jednom z AVION parkovísk pre autá, ale to si poriadne neviem prestaviť kedže to patrí AVIONu...
Ja nehovorím že by to nebolo užitočné, len že sa tie peniaze dajú investovať do desiatich ešte rozumnejších a menej nákladných projektov. Navyše, TIP Súhvezdná by obsluhoval aspoň KIKu a Hornbach
Keby bolo keby... Mohol by som ti vymenovať veľmi veľa vecí, ktoré by sa bez súčastného magoriátu mohli v minulosti / v blízkej budúcnosti dosiahnuť, to je škoda reči. A TIP priamo na Súhvezdnej by mal lepšiu pešiu dostupnosť pre ľudí zo sídliska, najmä z Ostredkov. Súhvezdná, tak ako Chlumeckého, je veľmi dobre situovaná zastávka, len je v súčastnosti dosť riedko obsluhovaná a teda neatraktívna
Trolejbusy nie su nahrada elektriciek, trolejbus je proste inak pohanany autobus je to dolezite pre dopravcu, kvoli ekonomike, ale tam to hasne Avion by si kolajovu dopravu urcite zasluzil, len ta cena razeneho tunela... vela bude zavisiet od OP v dalsiom obdobi cerpania ojrofondov.
Presne tak, to by bolo príliš neefektívne a prijateľné fakt iba v prípade že by nebolo čo robiť s peniazmi, čo však toto mesto tak skoro nepostihne ? Preto som skôr za tie trolejbusy z Trnávky. Električky proste nemôžu chodiť úplne všade. To už fakt radšej potiahnuť dúbravskú radiálu k Borom a urobiť tam aj TIP so železnicou, príp. L21 a ostatnými autobusmi. To by boli určite lepšie investované peniaze.
nevidel by som to ako utopiu, je to realisticke, len by tam nemohli byt ludia co sabotuju rozvoj na cele magoriatu. lebo mesto nie je schopne si urobit ani poriadny generel. lebo keby sa 20 rokov nekoketovalo s tazkym metrom, tak sa ta rezerva mohla dat a stale to nie je stratene.
kazdopadne si myslim ako som aj napisal, ze nemusi to ist ani po suhvezdnu, ale po terajsie obratisko a kozmos popri garazach tam potiahnut obratisko a urobit tam skutocne komfortne napojenie na TID, najlepsie podchodom ktory spoji TID aj s avionom. ale to tych magorov nenapadne. pricom by to aj EU urcite zafinancovalo a dalo by sa to zatiahnut aj pri stavbe TID ruzinov. zaroven by chlumeckeho malo opodstatnenie.
Kazdopadne. Tym, ze kauza uz bola medializovana, tak ju bude Brusel sledovat. Na toto by mali mysliet vsetci, ktori si myslia ze to zahraju do autu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fanatikmhd
Ale stale sme v obore spekulacii, uvidime co bude, a ako to bude fungovat. Zacnime najskor s tym, ci vobec bude