neoplan: ešte 59 a 95. Nemocnica Antolská je zastávka a potom je konečná Antolská ktorá je pre ľudí navštevujúcich nemocnicu dosť ďaleko. Nemôžeš dať na ciel konečnú a pritom to nie je konečná.
Avšak nikto v BA nepovie idem do nemocnice Antolská ale idem na Antolskú, Kramáre,... U Biskupíc a Ružinova ľudia hovoria aj to nemocnica. Napr. to by sa zastávka Pri Jazere mohla premenovať na Nemocnica Ružinov.
m@rtin: Ak ti vnútorný informačný systém nemá povedať kde máš vystúpiť tak potom na čo je. Aby si sa cestou naučil naspamäť trasu linky?!
Moj príspevok #18739 a v ňom veta: "No fakt je ten, že po prečítaní si tých milých spomienok Andyho uznávam, nevedia stým pracovať"
Mne naozaj vyhovuje vnútorný transparent viac ako plastová tabulka s teplomerom. Zobrazovanie najbližších dôležitých bodov ako bežiaci text by bol pekný lepší a aj pre ľudí potrebný avšak stále nemôžem súhlasiť že súčasné nastavenie nemá žiadnu vypovedajúcu hodnotu. To je všetko.
Kritický som a dosť avšak pre mňa je buse v súčasnom stave postačujúce. O.K.? Môžete ma aj ukameňovať za to že mám iný názor, ale proste mi to stačí. Som cestujúci, ktorý pozná linky, na ktorých jazdí, ako väčšina ľudí a ak idem niekam čo nepoznám, mám CP a v tom hľadám info. Neverím, že ľudia nastúpia, na transparente si pozrú kam to ide a ak to nie je ich spoj tak na najbližšej vystúpia a nastúpia do voza s iným číslom. CP vždy bol, je aj vždy bude primárnym zdrojom informácií. Trasnparent len overovacím.
Tebece: Ja som poznal a pamätal si oblastné označovanie ešte predtým než som sa začal o MHD zaujímať. Avšak nejak mi to nikdy nesedelo. Dúfam len, že teraz KK nevymyslí nové označovanie.
Na dipečerskom fóre som nedávno napísal ako by sa DPB dalo presvedčiť aby 37 zachádzala ku Krematóriu a zrušila sa 38. Skús si to prečítať a povedz názor.
1. Nesuhlasim s tym Lamacom, preco by to tam nemalo byt? V Lamaci je iba 1 konecna a to kazdy vie.
2. Koliba - to je zopar ulic, z ktorych vacsia cast je to, kde jazdi trolejbus. Takisto je tam iba jedna konecna.
3. Slovnaft - To by bola reklama, aj ked na starych plastovych to tak je.
4. Ovsiste - V celom Ovsisti je tiez len jedna konecna a kazdy vie kde. Este k tomu sa tak vola aj konecna.
5. Technopol je znamejsi pojem ako Kutlikova, aj ked Najlepsie by bolo obidva nazvy pod seba.
6. 96 chodi uz dlho na ZST NM a na kazdej scheme mas datum kedy to platilo. Na tej scheme, kde je 96 na Jurajov Dvor je uz podstatne viac zmien.
7. 202 - tiez reklama
J:
No vždyť to píšu, ty si vše odůvodníš. Sám si mi říkal, že jsi velice kritický, ale nevšiml jsem si, že nejsi, ale nejsi vůbec kritický na DPB. Kdyby aspoň v jednom DPB vynikal (např. v BUSE) a támhle by to dělali hůř, seš ty ten první, kdo se tomu bude divit, jak to dělaj támhle a jak to není normální.
Musím se za břicho popadat, když mi tu napíšeš, že bratislavské BUSE má stejnou vypovídající hodnotu ne-li lepší než plastová tabulka. A pak se musím dvakrát víc smát, když tu napíšeš, že cestující potřebuje hlavně znát, to KDE MÁ VYSTOUPIT.
Zkus se konečně zamyslet nad tím, jestli to DPB opravdu nedělá špatně a zbytečně tu neobhajovat každou blbost, co DPB udělá.
Promiň, ale dost často mě to od tebe rozčiluje. Proč se proboha za každou cenu snažíš obhájit takovou pitomost? Uvědom si, že mi tu na jednu stranu obhajuješ nesmysl, že samonát, kýbl a hadr stojí peníze na vytření autobusu a nadruhou stranu tady obhajuješ investici v řádu statisíců v jednom voze, v řádu milionů Sk v mnoha vozech, která vůbec neplní svůj účel. Nakoupit BUSE za statisíce, aby mi (ne)nahradil plastovou tabulku a ukazoval mi úplné minimum, já považuju za nehorázné mrhání peněz daňových poplatníků.
Ťažko sa k celému Tvojmu vyčerpávajúcemu zoznamu vyjadriť. Ale hádam aspoň trochu:
Čo vlastne hodnotíš? Názvy zastávok alebo ciele vypisované na displejoch? Lebo ak je reč o displejoch, tak nevidím žiaden problém v cieli "Lamač", či "Koliba"). A to, že si donedávna nevedel, kde je Ovsište, je, odpusť, Tvoja vec. Myslím, že je len málo známejších pomenovaní bratislavských štvrtí. Ovsište pozná fakt veľa ľudí.
#18761: Presne tak! Vôbec sa mi nepáči bratislavské označovanie konečných a nácestných zastávok. Možno preto, že som východniar, ale mne sa oveľa logickejšie zdá to, čo majú v Košiciach. Konečná zastávka by mala byť VEĽKÝMI a nácestná zastávka malými písmenami. Je to podľa mňa rozumné, veď konečná zastávka je dôležitejšia informácia ako zastávka nácestná, či konečná. Ja vždy keď prídem do BA, sústavne sa pletiem, keď sa mi na vnútornom displeji zobrazí zastávka VAZOVOVA. Vždy sa zľaknem, že je tam konečná zastávka.
Tak isto aj vonku, keď vidím:
Jasovská
HODŽOVO NÁM.
tak prvotný impulz je vždy ten, že linka ide cez Jasovskú na Hodžovo nám. a nie naopak.
Ale tie znizene oznacniky abo zvysene okna by bodli...
Alebo by oznacnik vysel nad cestou, (v tychto horucavach by sa strsne poklopy odstranili) a cestujuci by zdvihli hlavu a precitali si.
btw ale to poradie by mohli davat na trans, aspon predny.
inac prvy krat ked som videl 93 bocny trans (Jasovska, Hodzko blik blik) tak som myslel ze nasledujuca zastavka je Jasovska a konecnu ma na HOdzku
1. Na transparentoch sa bude zobrazovat len linka, poradie a aktualny cas. Vsak kazdy vie, ze 111/2 ide o 14:35 zo zastavky Spirka smer End station. Do zatvorky by som aktualnu linku ak sa lisi od domovskej
2. Aktualnu zastavku si kazdy precita na oznacniku. Aj ja som tak robil, takze treba male upravy. Aby nazov videl aj stojaci cestujuci treba bud znizit oznacniky alebo zvysit okna v elinach a I4x5.
Presne, tu posustanu 37 by sme nepochopili, ale precislovanie zo dna na den ano...
dodnes sa stretavam s ludmi (aj moja babka) co poznaju danu linku do tej a tej mč, ale nevedia jej cislo po "novom"
to je fakt... drahy kus a nic to neukazuje... Ale keby sa chcelo, tak by sa to dalo tak pekne graficky spravit...
Tu su blbe nazvy...
L20 OPLETALOVA
L22 ALEXYHO
L30 LAMAC (Dost siroky pojem nie?)
L33 MOLECOVA
L34 RACIANSKE MYTO (tu by to malo rolovat, alebo aspon stridavo zobrazovat, ze okruzna jazda... Aj v cestakoch by sa to zislo, ze by zacinal Pri-Krizi, a koncil Pri-Krizi, A ne ze Z karpatskej neviete jak je to dlho na Pri kRizi)
L35 LAMAC
L39 SUHVEZDNA
L41 SAFRANOVA
L43 LESOPARK (siroky pojem, lesopark je z lamca cez kolibu az k raci, radsej by tu mohlo byt Lesopark-Ustav kardiovaskularnych chorob, Lesopark-Sanatorium)
L51 NOBELOVA,LOPENICKA
L52 NA PASEKACH, TBILISKA
L54 SKLABINSKA
L56 TBILISKA, STUDENA
L58 pche
L59 ANTOLSKA (aspon by tam mohlo byt ze "NEMOCNICA A.")
L63 BOJNICKA (to radsej mohlo byt VOZOVNA JD)
L65 TBILISKA
L71 CILIZSKA
L74 VLCIE HRDLO (preco ne SLOVNAFT????)
L75 KADNAROVA, CILIZSKA
L78 CILIZSKA - HOLICSKA
L79
L80 PROKOFIEVOVA
L81 TECHNOPOL (preco ne Kutlikova???)
L83 OVSISTE (to som do decembra r.2002 ani nevedel kde je?)
L84 uz tu bolo pisane
L86 DOMKARSKA (Preco ne UNS???)
L88 OVSISTE
L90 VISEHRADSKA
L92 DOLNOZEMSKA
L93 JASOVSKA
L94 VYSEHRDSKA, VAZOVOVA
L95 ANTOLSKA
L96 na scheme Vozvna JD a v skutocnosti ZST NM
L97 VYSEHRADSKA, ASTRONOMICKA
L198 DOLNOZEMSKA
L201 CILIZSKA
L202 RAJSKA (preco ne TESCO???)
L203 KOLIBA (siroky pojem ale budis)
L204 RADIOVA, VALASKA
L205 RAJSKA
----------------
btw. linka 202 je sprievodca do hrobu. marianum->cintorinska->rajska
najprv nam vybavia pohreb, potom pochovaju, a potom ideme do raja
napr. dnes som isiel 20tkou (ik415) do DNV a pri Technickom skle zo zastavky jedna tetka kricala na vodica, ze ci ide do Devinskej, alebo do Dubravky...zjavne jej obrovsky napis OPLETALOVA nad vodicovou hlavou (na ktory potom aj ukazoval) nic nehovoril...
Aj tak sa mi najviac pacilo, ako mi niekto hovoril, ze ked sa v Ziline pytal, preco sa nemontuju bocne digitalne transparenty, tak odpoved bola "Lebo by to niekomu mohlo padnut na hlavu..."
Ta odpoved o Marianume bola este od jedneho z inteligentnejsich zamestnancov DPB, ktory sa aj zaujima o dopravu.
Ďakujem za odpoveď, spríjemnil si mi celý deň Na výrok "U ľudí to vyvoláva zvláštny pocit" ako odpoveď na otázku, prečo sa nehlási Marianum, tak skoro nezabudnem. To by chcelo ozaj nejaké zrnko múdrosti.
Re #18738 m@rtin: Blikanie zastávky rozčúlilo aj mňa. Je to strašné.
Čo sa týka rýchlosti nahratia novej verzie systému, tak na to je viac možností. Jednou je, že pražský DP má, podobne ako to zavádza žilinský DP, aktualizovanie systému "vzduchom", t.j. všetko sa dá zmeniť takmer okamžite. Druhou je, že pražský DP má toľko pracovníkov, ktorých môže zmobilizovať, že celú noc horúčkovito nahrávajú do všetkých vozidiel novú verziu. A na to treba už ľudí, techniku a peniaze.
Re #18739 J: Ale no... Ty mi chceš povedať, že displej v tvare:
NOVÝ MOST
--> Vlčie hrdlo
mi dáva viac informácií ako plastová tabuľka s textom:
ŽST. PODUNAJSKÁ BISKPICE
Vlčie hrdlo - Slovnaftská
Prístavná - AS Mlynské Nivy
NOVÝ MOST
s dodatkovou tabuľkou, ktorá ma informuje o aktuálnom smere linky?
To nemôžeš myslieť vážne! Bratislavské BUSE nemá ďaleko k pomenovaniu "bezcenný kus drahej techniky".
Ak tvrdíš, že názov MČ nie je potrebné zobrazovať, vôbec nemyslíš na potreby väčšiny cestujúcich z radov turistov, ale často aj domácich. Ja sa stavím, že konečné typu Čiližská, Kadnárova, Kuklovská, či Opletalova nehovoria mnohým nič. Ak už to za žiadnu cenu nemôže byť na displejoch, mala by byť táto informácia obsiahnutá aspoň v cestovnom poriadku linky.
Re #18741: Zdôvodňovať absenciu názvu MČ na displeji oblastným číslovaním liniek je nezmysel. Keď si zoberiš L84 s displejom PROKOPA VEĽKÉHO, mne ako cudziemu môže napadnúť, že číslo 8 signalizuje Petržalku, a teda zrejme aj táto ulica je v Petržalke, a teda vozidlo smeruje do Petržalke. Aké však bude moje prekvapenie keď skončím niekde na výpadovke na Prahu...
Chcelo by to proste nejaky vacsi clanok niekde do SME, Pravdy a pod., kde by konecne niekto napisal vsetko co DPB robi zle. Myslim. ze by o tom mohla vyjst 1000-stranova kniha.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy