Chcelo by to proste nejaky vacsi clanok niekde do SME, Pravdy a pod., kde by konecne niekto napisal vsetko co DPB robi zle. Myslim. ze by o tom mohla vyjst 1000-stranova kniha.
ukazte mi jedneho OBYCAJNEHO cestujuceho, ktory vie co to poyebane oblastne oznacovanie znamena a co ktore cislo urcuje (ti, ktori sem prispievaju sa nepocitaju)...
je zaujimave, kolko veci by cestujuci podla tych blbcov v DPB nepochopili (napr. zachadzanie 37 ku kremacu), ale to oznacovanie uz pochopit maju...fakt divne...
....., ale uz sa mi to nezda normalne, DPB je ....... alebo co? Nech mi nehovoria, ze imhd nie je zaujimava stranka, to kto preboha robi ten web? Maju sklerozu, alebo tam imhd nechcu uviest?
Keby som bol d3k0, tak sa vykaslem na vsetky za jeho vlastne peniaze robene CP pre DPB a hotovo. Nech si vsetci cestujuci pozeraju tie gify z konecnych a nech na DPB nadavaju este viac ako teraz.
BUSE sa kupuje pre to iste, co v inych mestach, akurat DPB si asi mysli, ze sa jedneho dna stane zazrak a nejaka mimozemska sila nastavi cely BUSE system v Bratislave tak ako si niekto v myslienkach predstavuje. Myslim, ze tam nemaju ziadneho cloveka, co by sa specializoval na BUSE.
Problem by to nemal byt, ale im sa asi nechce ani spustit ten program co na to maju od BUSE.
Blikanie je presne kvoli tomu, ze niekomu sa nejakym zazrakom podarilo urobit to, aby sa aspon vypisoval nasledujuci vyznamny bod. Bohuzial, blikanie uz odstranit nevedeli.
Pan KK zabudol na to, ze:
1. oblastne oznacovanie musi byt na vsetkych linkach uplne, pretoze ked je aspon jedna linka, ktora nesuvisi s oblastnym oznacovanim, tak uz sa tym nikto riadit nebude.
2. Na to, aby sa zrusilo vypisovanie MC na transparentoch, muselo by oblastne oznacovanie platit v oboch smeroch, co pri vacsine liniek neplati a aj tak by vlastne cestujuci nevedel, ktorym smerom ta linka ide, ak by nepoznal nazov konecnej zastavky.
3. Preco sa zrusilo vypisovanie MC na trolejbusoch, ked to nema s oblastnym oznacovanim nic spolocne? Tam bola tusim odpoved "Povodne malo platit oblastne oznacovanie aj na trolejbusoch."
jasne, ale na to aby si mohol oponovat tym ze sak viem kam ot pojde podla cisla linky by to co si menoval muselo platit na 100% - to vsak v sucasnosti neplati... A btw, ked nevidis na 2 riadky na transparente, ako potom dovidis na tie stare zlte cedule ?
si: Máš pravdu, máš to velmi veľa pohladov vždy sa nájde situácia, kedy by sa dalo oponovať.
Ale akurát linky, ktoré si vymenoval sú také, ktoré do oblastného sedia.
59: 5 rača 9 Petrž.
68: 6 Ostredky(Bajkalská) 8 Petrž.
78: 7 Dolné hony 8 Petrž.
Ale samozrejme, sú linky kde to nesedí a je veľa, ktoré by sa dali prečíslovať tak aby to sedelo. Aj napríklad využívaním písmen A, B, C.
si: Máš pravdu, máš to velmi veľa pohladov vždy sa nájde situácia, kedy by sa dalo oponovať.
Ale akurát linky, ktoré si vymenoval sú také, ktoré do oblastného sedia.
59: 5 rača 9 Petrž.
68: 6 Ostredky(Bajkalská) 8 Petrž.
78: 7 Dolné hony 8 Petrž.
Ale samozrejme, sú linky kde to nesedí a je veľa, ktoré by sa dali prečíslovať tak aby to sedelo. Aj napríklad využívaním písmen A, B, C.
vnutorny transparent ti nie vzdy poda relevantne info ze mas vystupit vcas - konkretne isli sme na zeleznu studnicku (zastavka kamenolom) a nebyt toho, ze som si este pred odchodom vsimol aj nazov predchadzajucej zastavky, tak sa prevezieme - som sa totiz hned pri odchode z nej postavil k dveram ku signalizacii (zastavka je na znamenie) a iba som cakal aby som si overil ze naozaj ide ta zastavka co chceme a nedaval mu zbytocne znamenie kym z transparentu zmizne pasmo a cas a objavi sa nazov zastavky... vo chvili ked sa objavil som okamzite zmackol znamenie (bol som pri nom nachystany) a vodic musel doslova flekovat aby to stihol na zastavku ubrzdit ! A to urcite nie je jediny pripad kde su zastavky prilis blizko seba...
a btw, podavas to cele z pohladu, ze vies ze dana linka ti ide tam kam chces (resp. ze poznas trasu), ale mnoho ludi v BA je na tom tak, ze ju nepoznaju... zas uvediem priklad zo zochovej - viem ze spoj ide cez novy most k auparku, ale neviem ci pojde aj dalej rovno alebo zaboci... autobus prisiel na zastavku v tom istom case, takze ak sa pojdem pozriet na CP (ktory este k tomu tiez z niekoho inteligentnej iniciativy uz ani neobsahuje schematicku mapku) a zistim ci to je vhodny spoj alebo nie, autobus odide... ak nastupim a autobus ma transparenty a nie zlte cedulky, tak sa veru nedozviem kade pojde. A cakat pri dnesnej MHD na dalsi spoj veru nie je vyhra, najma ked existuju spoje ktore v spicke chodia v takmer polhodinovom intervale a mimo nej este horsie...
A prepac, ale pre mna je na vozidle zaujimavejsie vediet ze ide do petrzalky ako to ci ide na jasovsku, do ovsista, na vysehradsku alebo do inej petrzalskej paze... (a nemusim ani vediet ci ta paza je v petrzalke alebo niekde inde) a su linky ktore podla oblastneho oznacenia nepatria petrzalke a pritom tam maju konecnu... napriklad 59, 68, 78. (a tyka sa to aj inych MC) Takze osobne zrusenie nazvu mestskej casti z transparentu nevyhovuje a povazujem to za chybu...
No fakt je ten, že po prečítaní si tých milých spomienok Andyho uznávam. Nevedia stým pracovať, ale nemôžem súhlasiť s názorom, že mi naše nastavenie buse dáva menej info ako plastové tabule.
Ono aj ten teplomer je pekná vec avšak ja nepotrebujem vedieť cez aké zastávky voz ide, JA POTREBUJEM VEDIET KEDY MÁM VYSTÚPIŤ. Samozrejme sú prípady, kedy sa teplomer zíde, ale je to naozaj mizivé percento. Plastová tabulka mi túto info podá vtedy ak poznám názov poslednej zastávky, na ktorej som stál. Ak ho nepoznám, tak musím čumieť z okna na označník ak som vic v zadu žmúriť, aby som to prečítal a potom si na tabulke (plastovej) nájsť zastávku kde som a odpočítať si na ktorej mám vystúpiť a potom rátať ešte päť, štyri, tri, dva jedna ááááááááááááá vystupujem. Teraz si vždy pozrem názov budúcej zastávky a keď sa mi zjavý tá moja vystúpim.
Preblikávanie následujúcej zastávky zvonku mi nevadí avšak tu ide o estetiku. Zase čisto s optického hľadiska, blikajúci text si skôr všimneš. Určite na to nemysleli, ale výsledok je taký. To blikanie na vnútornom transp. je pri dlhšom pozeraní nepríjemné, ale nebliká to na všetkých. Ale aj mne by sa viac lúbilo keby to neblikalo.
To že už nie je v predu v hornom riadku napr. Petržalka a v dolnom Jasovská ale iba veľké Jasovská sa mi lúbi. Text je lepšie čitatelný aj z dialky. A pre mňa je to tiež životne dôležité bo mám slabé okuliare a nechce sa mi ísť vybaviť si nové. To že voz ide do Petržalky hovorí jeho číslo 93.
Andy:
To myslíš vážně nebo si děláš srandu? DPB není schopen naprogramovat BUSE, aby ukazovalo to co má.............Proč tedy BUSE vůbec kupuje?
Naprogramovat BUSE není snad žádný problém. Když se např. před dvěma měsíci rozhodlo, že se bude příští zastávka ohlašovat ihned za aktuální zastávkou a ne až po zavření dveří. Tak se ze Soboty na Neděli přeprogramoval systém na všech 1300 autobusů a v Pondělí už všechny autobusy hlásily novou verzi.
Nemohl jsem si vzpomenout, kde jsem to přesně viděl, ale Andy mi to připomněl. Proč na postraním displayi bliká (podotýkám bliká) příští zastávka? Mně ani nejde o to, jestli tam svítí pouze příští zastávka, ale proč proboha bliká? To vypadá jako by to programoval úplný amatér.
len suhlasim s tym, ze pri sucasnom (ne)vyuzivani systemu buse v bratislave su peniaze do tohto systemu investovane vyhodene von oknom, pretoze to ma nulovu informacnu hodnotu a radsej mohli nechat vo vozoch plastove tabulky a usetrene peniaze investovat rozumnejsim sposobom. najviac ma irituje, ze buse je snad v kazdom vozidle nastavene mierne inak (asi ako sa postupom casu dostavali na dalsie a dalsie stranky manualu...). a radsej si ani nechcem predstavit, ze by som bol turista a prave mam stastie na nejaky autobus, kde v priebehu trasy vodic "vypadol zo synchronu", vystupim na zastavke, kde som podla buse vystupit chcel, a zistim, ze som o x zastavok vpred alebo vzad. (veci, ako 94ka pri pekarni iduca smerom na vysehradsku s napisom "94 VAZOVOVA" su uz skor na smiech.)
nemohol by niekto z dpb ist na skolenie do prahy, do brna alebo do ostravy? lebo buse v bratislave je mozno este vacsia hanba, nez spinave a hrdzave autobusy -- pretoze to absolutne hmatatelne a ocividne svedci o neschopnosti vyuzivat prostriedky, ktore ma dpb k dispozicii...
Tu su odpovede od roznych ludi v DPB, ktore som v priebehu cca. 2 rokov dostal:
Pan XY, preco na bocnych digitalnych transparentoch BUSE kazdu sekundu preblikava najblizsi dolezity bod a nie je zobrazeny stale?
"Nevieme to nastavit."
Pan XY, preco na prednom transparente uz nebyva zobrazene sidlisko, resp. mestska cast cielovej zastavky?
"To musi byt tak ako to je teraz."
Pan XY, preco nie je na 202 radsej DOLNE HONY, ale je tam CILIZSKA?
"To musi tak byt ako to je teraz, jedine, ze by sme premenovali zastavku Cilizska na Done hony."
Pan XY, preco nove trolejbusy nehlasia zastavky, aj ked maju hlasice?(Problem je v tejto dobe u trolejbusov vyrieseny, u elektriciek nie.)
"Vzdy nam to vyhadzuje chybu, ked tam nahravame data."
Pan XY, preco nefunguje uz viac dni digitalny transparent EMTest na 6283?
"Telefonovali sme do EMTestu, ale zatial neprisli."
Pan XY, preco sa na bocnych digitalnych transparentoch BUSE nezobrazuje zoznam nasledujucich vyznamnych bodov?
"Ked to tak bolo, bol problem s tym, ze to zobrazovalo aj prejdene vyznamne body."
Pan XY, preco sa nezobrazuju len tie vyznamne body, ktore este neboli prejdene?
"Nevieme to nastavit. Bohuzial."
Pan XY, preco sa nevyhlasuje v trolejbusoch zastavka "Marianum"?
"U ludi to vyvolava zvlastny pocit." (Slovo Marianum, nazov pohrebnej sluzby)
Pan XY, preco to na zastavke Marianum hlasi "nasleduje"?
"Lebo to nehlasi zastavku Marianum, iba "nasleduje"."
Pan XY, preco zastavka "OLO Bazova" je nahrata hlasnejsie tak, ze ludia idu z toho ohluchnut?
"Nahravalo sa to neskor ako ostatne, takze sa ta hlasitost nedala odhadnut."
A práve preto si myslím, že piktogram označníka je lepší ako nejaké "příští zastávka" a potom ešte "next stop"... Piktogram pochopí každý.
#18730: Isteže, ak na vozidlo dobieham, potrbujem informáciu o trase aj vo vnútri. Ale väčšina (normálnych) cestujúcich je s trasou oboznámená z cestovného poriadku už pred nástupom do vozidla.
O tom hovorim. Samozrejme, BUSE je super, ale ti *****I u nas ho nevedia vyuzit. Kazdy musi uznat, ze v pripade BA su klasicke tabule ovela bohatejsie na informacie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy
Tu su odpovede od roznych ludi v DPB, ktore som v priebehu cca. 2 rokov dostal:
Pan XY, preco na bocnych digitalnych transparentoch BUSE kazdu sekundu preblikava najblizsi dolezity bod a nie je zobrazeny stale?
"Nevieme to nastavit."
Pan XY, preco na prednom transparente uz nebyva zobrazene sidlisko, resp. mestska cast cielovej zastavky?
"To musi byt tak ako to je teraz."
Pan XY, preco nie je na 202 radsej DOLNE HONY, ale je tam CILIZSKA?
"To musi tak byt ako to je teraz, jedine, ze by sme premenovali zastavku Cilizska na Done hony."
Pan XY, preco nove trolejbusy nehlasia zastavky, aj ked maju hlasice?(Problem je v tejto dobe u trolejbusov vyrieseny, u elektriciek nie.)
"Vzdy nam to vyhadzuje chybu, ked tam nahravame data."
Pan XY, preco nefunguje uz viac dni digitalny transparent EMTest na 6283?
"Telefonovali sme do EMTestu, ale zatial neprisli."
Pan XY, preco sa na bocnych digitalnych transparentoch BUSE nezobrazuje zoznam nasledujucich vyznamnych bodov?
"Ked to tak bolo, bol problem s tym, ze to zobrazovalo aj prejdene vyznamne body."
Pan XY, preco sa nezobrazuju len tie vyznamne body, ktore este neboli prejdene?
"Nevieme to nastavit. Bohuzial."
Pan XY, preco sa nevyhlasuje v trolejbusoch zastavka "Marianum"?
"U ludi to vyvolava zvlastny pocit." (Slovo Marianum, nazov pohrebnej sluzby)
Pan XY, preco to na zastavke Marianum hlasi "nasleduje"?
"Lebo to nehlasi zastavku Marianum, iba "nasleduje"."
Pan XY, preco zastavka "OLO Bazova" je nahrata hlasnejsie tak, ze ludia idu z toho ohluchnut?
"Nahravalo sa to neskor ako ostatne, takze sa ta hlasitost nedala odhadnut."