Osobne som zvedavý koľko z nich budú nakupovať s dieselagregátom... Dúfam, že DPB si spočítal 2+2, že koľko ho stojí Tatrovka, nafta, ľudia a vypravenie jednej 15Tr na DD keďže stále neprejavil nikto pripojiť trať do zvyšku siete...
V "Nastúpte, prosím" raz jeden dedko z Olejkárskej povedal, že to bude klasický tbus vychádzajúci od autobusu z výzbrojou od Škodovky. Čiže jeden z dvojice Citelis alebo SOR. /Solaris nemá papiere u nás/
Nič také nikdy nebolo. Platilo a platí, že KOHÉZNE eurofondy v Bratislave nie je možné čerpať, pretože Bratislava má nadpriemerné HDP". Čo je na tom zložité na pochopenie?
Odhliadnuc od značky SOR, na druhej strane 5 dverový NP bus fakt dokáže krásne urýchliť nástup, samozrejme ak sa tí ľudia rozložia dobre po celej dĺžke. Ale taká poobedná špička Zochova smer Petržka/slávičie úd.) napr. tak do kĺb sorky akože 5 dveráku NP vie ten isty počet ľudí nastúpiť niekedy aj za polovičný čas oproti ik 435 akože vysokopodlažného 4 dveráku).
Pokiaľ viem to čo bolo na 25Tr problémové nebola otázka výzbroje (škoda) ale skôr kasne resp iných mechanických častí vozidla (citelis). Alebo možno ich vzájomnej (ne)spolupráce?
Skodovka stale robi aj Solarisy, je to stale len o tom , ze kto lepsie podplati a v tomto vies kto vyhrava. Nejake ceske mesto teraz dotalo Solarisoidne trofle od Skody.
Ale to je aj o tom kto rozhodoval o tych ROP-och na celoštátnej úrovni. Napr keď bolo MVRR pod správou SNS tak bolo heslo všetko nastaviť tak "len preboha aby nejake € fondy nešli do Bratislavy!" V tom prípade bol podiel mesta v tom že boli pasívni a nelobbovali za to napr na európskej úrovni..
lebo durkovsky a jeho dementny magoriat, ktory nerobil nic ine len rozpredaval pozemky za babku ...
8 rokov ruinoval bratislavu viac ako dve vojny a komunisti dokopy ..
uz v minulom obdobi som spomienal ze eurofondy su neni problem, prahe za ne stavia metro, nove elektrickove trate a aj ich opravuje (trolejbusy nemaju, tak ich nestavaju)
to iste sa dalo ohladne trolejbusov v ostatnych mestach.. v madarsku, polsku aj cesku maju v kazdom ROP nejaku os na ekoligicku dopravu, len u nas sa presunuli 2 miliardy na konkurencioschopnost, inkluzie a zamestnanie mladym ..
So Skodovkou nestras, oni teraz myslim robia len Citelisove a SORkove dratolezy (alebo ani Citelisove uz nie?).
Najlepsi by bol nakup Solarisov... inak otazka na tych co sa viac vyznate: bolo by priechodne spravit tender tak ze by sa stanovila fixna cena za zakazku a sutazilo by sa o to kto za nu doda viac vozidiel (v pozadovanej vybave)?
Tak ak sa to bude držať týchto čísiel naozaj je to nejako málo peňazí. Alebo rátajú s tým, že Košice budú nakupovať Varia a tým nebude vozidlo stáť tak veľa ako v BA? ?
Počet nových ucelených súprav elektrickej a nezávislej trakcie pre prímestskú a regionálnu železničnú dopravu 39 ZSSK
Počet nových električkových a trolejbusových vozidiel 149 mesto Bratislava, mesto Košice
Dĺžka vybudovaných električkových tratí v km 2,4 mesto Bratislava
Dĺžka zmodernizovaných električkových tratí v km 20,9 mesto Bratislava, mesto Košice
Nikto zatiaľ nepovedal koľko vlakov plánujú nakúpiť alebo sa mýlim? Možno pôjde o malé číslo. Na tlačovke Počiatek hovoril, že tých 420 miliónov rozdelia najbližšie týždne a aj to podľa rizikovosti. Čím rizikovejší projekt tým menej peňazí. Tým rizikom myslel napr. nepredvídané situácie počas tendrov. Rátajú s tým, že pri niektorých tendroch sa môžu výrobcovia odvolávať a podľa toho sa aj zariadia.
Taká zaujímavosť je, že na začiatku spomenul rekonštrukciu trate do Dúbravky, stavbu novej trate do Petržalky, ale pri otázke či si myslí, že je dobrý nápad rekonštruovať trate z týchto financií začal spomínať, že Bratislave chýba spojenie na Hlavnú stanicu takže si myslí, že je to dobrý nápad... Len akosi asi pozabudol, že rekonštrukcia trate na Hlavnú stanicu sa financovať z týchto peňazí nemá...
Mňa osobne zaujíma ako to bude s trolejbusmi. Vravelo sa, že aj mesto si uvedomilo, že SOR nie je to pravé pre Bratislavu (len či to neboli reči...). Ak je to teda pravda, zaujímalo by ma s čím sa prihlási Škodovka do tendru (Citelis, Solaris?). A taktiež by ma zaujímalo či sa prihlási aj nejaký iný výrobca... Pri električkách si myslím, že Bombardier sa do tendru prihlási keďže tu testoval aj svoju električku a asi aj Škoda... A ako posledné hlavne nech nezabudnú na tú klimatizáciu pri každom vozidle keďže je to z EU peňazí... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA