K novinke "zazraky sa deju":
To ked dokoncia tu slavnu 7085, tak to bude tiez zazrak? Alebo 7303, 7304, 7715... Vsak ten autobus ani nemal byt tak dlho odstaveny! Je to hanba a nie zazrak. To sa nad tym mam tesit, ze ho az teraz opravili? Samozrejme, vzdy lepsie neskor ako nikdy, ale nemyslite si, ze by tu mala byt ista hranica?
Vsetky elektricky boli vlastnej (bulharskej) vyroby. Elektricka typu "Sofia 1300" bola vyrobena kvoli vyrociu Bulharskej republiky. V roku 1981 totiz slavila 1300 vyrocie svojej existencie.
* - elektricka mala 1 klb
** - elektricka mala 2 klby
//* - elektricka stavana na rozchod 1435 mm (pre tento rozchod bola v roku 1987 postavena vozovna ISKAR)
//** - elektricka stavana na rozchod 1009 mm
* - elektricka mala 1 klb
** - elektricka mala 2 klby
Po elektricke typu "T8M-900M" (v roku 1991) sa prestali vyrabat elektricky bulharskej vyroby.
V roku 1995 vznikla nova linka cislo 22 (Trasa: Vychod - Mladeznicke divadlo), na ktorej premavali nove elektricky typu "Djuvag", nemeckej vyroby. Celkovo ich bolo dodanych 29 kusov.
V roku 1998 sa zacalo masovo modernizovat. Modernizovali sa hlavne elektricky typu "T8M-900M" "T8M-900M".
Tak to by malo byt vsetko. Mozete to porovnat s nasimi elektrickami. Ak by ste chceli viacej informacii, staci sa mi ozvat.
____________________________________________________
zdroj: www.skgt-bg.com
Z dopravackeho hladiska, ak su na to prachy alebo v zime jazdi po snehu, nik nikomu nebrani zimne gumy na trolejbus obut. Ale niet paragrafu, ktory by urcoval vsetky trolejbusy povinne do urciteho datumu prezut a nebodaj za to dat pokutu.
Presne tak. A preto musi byt v zak.315 ten paragraf 21, ktory okrem drazneho zakona naviac specialne urcuje, ktore veci patria aj pre trolejbus, hoci by inak nepatrili. A zimne gumy tam nie su...
V starej 315ke su v paragrafe 21 vypisane vsetky paragrafy, ktore sa tykaju okrem normalnych motorovych vozidiel aj trolejbusov. Skuste v novelizacii najst, ci sa tam objavil aj ten o tych zimnych gumach... Hm?
Igorko:
Spletl jsem se. Samozřejmě, že kotoučové brzdy jsou na přední nápravě už řadu let. Na zadní nápravu se budou montovat kotučové brzdy namísto bubnových. Osobně si myslím, že bubny vzadu stačí.
Martin Fundárek:
Obálky si vyzvedlo 12 ucazečů, ale do soutěže se přihlásila zatím jen Škoda Plzeň se svou tramvají Vektra. No bude to zajímavé. Osobně si myslím, že žádný výherce nebude, protože nikdo nesplní podmínky a DP bude muset své nároky trochu snížit.
Len potichu a nesmelo podotykam, ze PREZUT komplet bus (alebo event. T-bus) a ZAMENIT kolesa s letnymi gumami za zimne je neporovnatelna robota. Predpokladam, ze pouzivame druhu alternativu (lebo oddelovat pracne kazdu letnu gumu z ramu by bola otrockaaa robota). MOJA domnienka (nemusi byt spravna-vychadzam z technickych priruciek o klbovych autobusoch, ktore som studovala): zvihaky na kazdu napravu potrebujeme maximalne DVA:spredu a zozadu (rozumej sprava a zľava kolesa ) a najviac DVOCH ludi, ktori snimu koleso(a) a nahodia druhe. Bus sa snime zo zvihakov a pokracujeme na dalsom kolese dokola celeho busu. Ratam, ze na vymenu vsetkych kol kratkeho busu je potrebna najviac hodina a u klboveho tak hodina a pol. Prosim opravit ma, ak sa mylim.
Ja viem, že ten systém kedysi bol, keď boli vozidlové CP písané ručne. Potom sa začali do vozidiel dávať dispečeráky a tam sa už dôvod našiel - vodič musel na zistenie odchodu z kontrolného bodu počítať. A je celkom logické, že sa mu podstatne ľahšie počítalo v novom systéme, ako keby mal zisťovať, kde prechádza do nového pásma, koľko času má do tohto bodu a koľko z neho...
No a v ktorej dielni je len jdene zdvihák? A koľko vozov potrebujeme prezuť denne na jednej prevádzke? To sú hlúpe beusácke výhovorky - to sa nedá, nikdy sa to tak nerobilo atď.
I.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juraj