Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
si: no ja chodím 94 veľmi často a to preto, že sa stala mojou obľúbenou linkou, lebo tam je málo ľudí. Jazdím s ňou vo všeliakch časoch, skrz nerovnomerný rozvrh na VŠ. Možno, že si išiel keď sa interval začína veľmi zrieďovať a to po 18:00. Vtedy býva 94 naplnená. Tu by stačilo to len potiahnuť o pol hodinu dlhšie. Dôležité je, že existuje preklad medzi 94 a 93 a to smerom do mesta (prvá spoločná zastávka Budatínska), ale aj smerom z mesta (prvá spoločná zastávka Zochova).
Ja som trochu vyšší ako ty a kolená si netlačím. Nehovorím, že sa mi neopierajú, ale oprti tomu čo má 18m Citybus je to LUXUS. Avšak poznám, tvoj odmietavý postoj k Ik4X5 a kladný ku Karosám. Berem to ako tvoj názor, na ktorý máš plné právo.

Komfort cestujúcich a ja neviem čím sa ešte oháňate?! Solaris 15m by nijak neznížil komfort cestovania. Skôr by ho zvýšil vďaka NP. Avšak ušetrím na pohonných hmotách a údržbe kĺbu a obstarávacej cene. Myslím na vymenovaných linkách. Ak som to dobre rátal, tak by to robilo denne viac ako 75 špičkových poradí. A to som rátal len linky, v ktorých som sa viezol a viem, že by sa tam 15m bus pohodlne zmestil. A nerátal L50 s 13 poradiami.

Teraz som normálne rád, že vo vedení DPB sú taký ľudia aký sú a že chcú 15m busy.

d3k0: Pre ľudí je v MHD dôležité: interval (aby nemuseli dlho čakať), aby im nebolo v lete teplo a zime zima a aby neboli ako sardinky.
Také veci ako hlásenie zastávok, NP je dôležité len pre časť obyvateľov, ale aj tých treba mať na zreteli, myslím telesne postihnutých, či ľudí starých a mamičky s kočármi. Bežnú populáciu, také veci netrápia.
Takisto ich netrápi nejaká špina, pokiaľ sa úplne nezaserú. Bol som svedkom toho, ako sa v Ik280 jeden chalan chytil tej čiernej skrinky nad dverami a strašne sa za..bal. Jeho kamaráti, sa z neho smiali, že je sprostý, že je jané, že tam bude špina. Ja som sa len v duchu rozčuloval, že to malo byť čisté.
Keď sa s mojimi kamarátmi bavím na tému MHD, situáciu vidia oveľa ružovšie ako my a keď hovorím o nepovysávaných kamienkoch či prachu sa zase smejú zomňa, že som puntičkár. Ke´d som povedal, že by vodič mohol raz za službu prejsť s prachovku po voze, namňa pozerali, že odkiaľ som prišiel.

Verím v to, že keby sme mali MHD na úrovni ako je v Prahe, tak stále budeme na niečo nadávať. Lebo ľudia sú stále nespokojný.

A ešte by Bratislavčania chceli aby MHD bola zadarmo. 😃 Takisto im ležia v žalúdku Ik28X.
Reakcia na: J #17802:
to ze ty chodis v 94ke tak ze si sadnes neznamena ze sa tam ten klbak nevyuzije... Nie raz som siel popoludni danou linkou tak ze som bol rad ze som sa zmestil... Ten autobus takto vykona mozno jedno kolo, ale radsej poskytnem mimo tohto casu vyssi komfort pre cestujucich ako ich rvat do 15m potvory...

a co sa tyka ik435, je v nich len 7 miest na ktore si mozem sadnut bez toho aby som si otlacil kolena...
Papyr: Tak ja si rypnem tiež. Mne nechodí len 93 a 94 ale aj 59, 198, 90, 97. To je dohromady medzi 7:00 a 8:00 43 spojov a všetky kĺbové. ;-p Ten interval mám 1,5 minúty.

No môžem ti dať dve mestá. Luxembourg, neviem koľko má obv, ale celý štát má 400.000 obv. , Kodaň: okolo 700.000. Avšak za týmito mestami určite zaostávame. Neviem presnú, produkciu HDP jednotlivých regiónov, ale ak by si moc chcel pôjdem na veľvyslanectvo EU a spýtam sa či nemajú nejaké materialy.

Spectre: Si typick predstaviteľ odporcov 15m busov s podobným zmýšľaním ako vo veľa veciach v DPB: Nikdy sa to tak nerobilo. Proste odmietate vec, že sú tú linky ako 94, 59, 90, 96, 85, 86, 198 etc. kde by sa 15m voz krásne uživil pri súčasnom intervale. Niečo také či sa ti 15m voz lúbi alebo nie nehrá rolu. Do školy chodievam ráno 94. Na tejto linke v ranej špičke sú všetky sedadlá zaplnené a najviac ľudí čo stálo som narátal 15. Anomálie skrz vypadnutia jedného spoja, sú raritou skrz takmer totožnú trasu 93.
Ik435: úplná krása. Takže ten voz je podľa teba zlý, lebo je nevkusný. Mne s v Ik435 sedí dobre a veľmi sa mi lúbia oranžové tyče aj obklady. A to myslím vážne.
Reakcia na: d3k0 #17797:
Ja by som ešte rád poopravil mýtus o tom, že Bratislava je na tom relatívne dobre. Keby DPB nevyhadzoval prachy z okna a magistrát si neobjednával výkony na nezmyselné vozové kilometre, tak za tie isté peniaze sa dá spraviť výrazne lepšia MHD. Sú aj chudobnejšie mestá ako BA s lepšou MHD. Okrem notoricky tu omieľaného Eperjesu napríklad aj také Slotovo. V sobotu ma šokovala 12, ktorá z Dúbravyk NAPRÁZDNO končí a pritom ide prakticky celú cestu po svojej trase. To už je čo za prasačinu. Hej, DP bude tvrdiť, že je to kvôli agresívnym cestujúcim, ktorí sa nevedia orienotvať. Ale to je lož. DPB totiž nespravil absolútne nič pre to, aby sa orientovať mohli. Za niekoľko rokov môjho jazdenia takmer výhradne na linke 12 som sa s ničím podobným nestretol, pokiaľ som mal svoj voz. A prečo? Pretože som bol vybavený kompletnou sadou orientácií l. 10 a nebol som lenivý si celý vlak na konečnej "prezliecť".
OFF TOPIC: Mám niekoľko (4) fotografií BigMaca riadiaceho drôtolez a nahadzujúceho vypadnuté brká. Praje si ich uverejniť na iMHD:-). Mám Ti ich poslať? A kam?
I.
Reakcia na: d3k0 #17797:
pripadne ako v partii s ktorou sa zvycajne vyskytujem v meste, ze fajcenie tam bezne nie je, pije sa kofola a pozieraju hranolky... a zvycajne sa najneskor o 23:00 vyskytujeme kazdy na ceste domof lebo MHD...
Reakcia na: Papyr #17792:


Tie udaje o obsaditelnosti su randomne strielane cisla. Fakt to nie je objektivne porovnavat. Avsak ja byvam na Posni, nastupujem na zastavke Brodna a velmi dobre si pamatam eru kratkych 201. Preto zhruba viem, ze kolko sa natlaci do 14Tr. A ver mi, ked som isiel Solarisom na 83ke, nebolo to lepsie ako ked ide kratky zalozak. Jednoducho si nepomozes, 15metrovy Solaris ma obsaditelnost len o trochu vacsiu, ako napr. 14Tr. A o Shitare ani nehovorim - vsak to malo vsade 2+2 jak dajaky zajazdak.. ts ts ts ts ....

Preco si myslim, ze sa interval nezlepsi? Zijem v Bratislave 19 rokov a za tu dobu som nadobudol iste skusenosti.... Takze viem o com hovorim.

15metrova karoseria mi je v tom pripade rovnako nesympaticka, ako tebe, sorry, ze som na teba tak skarede vybehol 🙂 Aj k tomu, ze to neni pre Bratislavu som myslel najma dlzku 15metrov!!

Re #17794 Igorko: Ver mi, nemohlo! Toho, kto vyberal sedadla, resp. urcoval vizaz interieru by som zabil. Keby tam boli normalne sedadla VogelSitze, neboli by tam tie debilne smetiarske oranzove tyce a malo to determalne skla, tak nic nepoviem. Okrem toho by som ale vybral uplne ine farby na vnutorne obklady. Teraz to nielenze vyzera nevkusne, ale je na tom vidiet aj vsetku spinu, takze ten humus je dvojnasobny.

Samozrejme o tom, ze tam mala byt prevodovka VOITH ani nehovorim. Avsak to bolo zrejme tak, ze Ikarus tam namontoval to, co mali akurat na sklade a v DPB to nikoho extra nesralo.

Iste, nadavam na Karosu, ale priznavam, ze 15TrM a 15Tr - to je rovnaky rozdiel, ako 7xx a 9xx. Co sa tyka konstrukcie vozov zo skodovky, nemam jedine vyhrady. Az sa divim, ako mohol socialisticky konstrukter v tej dobe take nieco navrhnut. Cez sprostosti, ktore vychytali a jednoducho odstranili v prvych seriach je to prakticky bezchybna neznicitelna konstrukcia. Co sa tyka hrdzavenia, tak to suhlasim. Ono by vsak kludne stacilo, keby mal kazdy voz raz za pol roka novy nater - reklamu - a nehrdzavelo by to. Take trofle by vydrzali jazdit s prehladom 20-30 rokov. To mas ako nase T6A5. Myslis si, ze preco nehrdzaveju? A ta posledna seria - ta uz sa zacina chytat, pretoze isty Ing. XY tam nechce dat z jesitnosti reklamu. Pochopitelne, nerezove plechy na Solarise su bez diskusie.... Aj preto radsej chcem Solaris, ako dajake bakelitove SlintyHnisy

Este ohladom 15metroveho vozidla, tak fakt si neviem predstavit, kde by jazdilo. Okrem 201 a 202 tu mame vsetky take linky, ze aj ked su narvate, tak je treba zvysovat interval a nie tam davat dlhsi trolejbus. To je nezmysel. Zas na 201 a 202 je ten klbak opravnene. Aj ked ja osobne by som dal aj na 201 a 202 interval 7, alebo 8 minut, nakolko, hlavne 201 chodi natrieskana aj tak.

Re #17798 aNTI: Ja som za. Aj ked ovela jenoduchsie by bolo zmerat aktivnu plochu podlahy (tam, kde sa da stat) a prekreslit ju do pocitaca. Potom by si si iba doplnal postavicky. Samozrejme, neda sa to merat tak, ze vypocitas plochu a vydelis to poctom ludi na meter stvorcovy - to je zavadzajuci, uplne nepresny udaj. Bohuzial mam obavy, ze presne tak to meraju v Solarise. Co sa tyka Skodovky, tak nepoznam ich zazracny vzorec, ale z vlastnej skusenosti potvrdzujem, ze sa tam ludi natlaci aj viac.
Reakcia na: Papyr #17796:
Tak to spravme s tymi 200 ludmi. Ja by som ochotne stravil do/po poludnie meranim kapacity vozidiel mhd.
Reakcia na: J #17780:
Lenze interval ani zdaleka nevyjadruje kvalitu cestovania. V DNV si mozes povedat, aky uzasny ma 21 interval a aj tak sa v nej sardinkujes. Okrem toho, hadzanie vsetkych do jedneho vreca, ze vecer chodia pit a fajcit, sa mi nezda spravne... Bezohladu na to, kam idu dane, ich kazdy v nejakom podniku zacvaka a zacvaka ich aj samotny podnik.
Reakcia na: Igorko #17795:
Samozrejme. O tom sme sa ostatne uz davnejsie bavili 🙂 Preto by bolo najobjektivnejsie zobrat 200 ludi, vsetky uvedene vozidla a pokusit sa tych ludi vpratat dovnutra. Tak by sme ziskali najpresnejsie cisla 🙂
Reakcia na: Papyr #17792:
Je úplne jedno, čo uvádzajú výrobcovia. Obsaditeľnosť Soplarisu je nadhodnotená, trombelusu podhodnotená., Realita je taká, že ak spravím rovnaké usporiadanie (napr. 2+1) sedačiek, tak 15 m vozidlo bude kapacitne niekde v polovici medzi 12 m a 18 m. To je elementárna matematika, fyzika a koniec.
I.
Reakcia na: Spectre #17791:

Ik 4x5: Mohlo to dopadnúť aj horšie:-). Mohli byť koženkové sedačky, štvordielne skladacie trieskajúce dvere atď.. Treba si uvedomiť, že všetky "nadštandardné" prvky použité v Ik4x5 boli bežne dostupné aj v Ik2x0.
15TrM: Vrakosa je samozrejme horšia ale 15TrM proste je hnijúci postkomunistický šmejd.
15 m vs. 18 m: 15 m vozidlo samozrejme nie je vhodné na 201 či 202 ale jeho kapacita rozhodne nie je "o máličko" väčšía než 14Tr.
I.
Reakcia na: Papyr #17784:
Netrpíš paranoiou. Taxikárska lobby v tom proste prsty má a tá modrá guma, čo šéfuje DPB, ich v tom svojimi imbeciluóznymi výrokmi o tom, že kto má na zábavu, má mať aj na taxík, len podporuje.
I.
Reakcia na: Spectre #17791:
Vyrobcovia uvadzaju obsaditelnost:

Solaris Trollino 12 - 104 (z toho 28 na sedenie)
Skoda 14Tr - 82 (28)
Skoda 21Tr - 86 (26)
Solaris Trollino 15 - 160 (40)
Skoda 15Tr - 150 (44)
Skoda 22Tr - 140 (41)
Solaris Trollino 18 - 175 (41 až 49)

Zdroj: www.solarisbus.pl, www.skodaostrov.cz

Neviem, nakolko sa da tymto cislam verit a ako to pocitali, ale kazdopadne to su udaje vyrobcu. Kazdopadne to "malilinko viac" je podla tychto cisiel "dvakrat viac".

K tej skrini: 15Tr velmi rychlo hrdzavie. Vid Zilina, kde su slusne hrdzave aj 5-rocne vozy. Solaris je z nerezu. To asi myslel Igorko pod pojmom "hnijuci".

Okrem toho - preco si myslis, ze sa intervaly nezlepsia? To si myslis, ze to vase neschopne vedenie DPB vynaslo tabletku nesmrtelnosti? 🙂

Okrem toho, nebasnim o 15m *****inach, ako si to nazval. 15m karoseria mi je nesympaticka a zda sa mi, ze dvere su od seba tak daleko, ze musi dochadzat k spomaleniu toku cestujucich na zastavkach a k vacsiemu zdrzaniu. Sice je to ciastocne kompenzovane tou nizkou podlahou, ale... to by bolo dobre vyskusat v praxi.

Ad "To neni pre Bratislavu" - tak co JE pre Bratislavu? Ikarusy, vsak?
Reakcia na: Igorko #17782:
Ja mam prevodovky ZF rad, ale nech ich nedavaju o mestskych autobusov. A ver mi, ze ked bude najlacnejsia najshitnejsia vybava, tak DPB si objedna prave tu. Tak to dopadlo aj u Ik4x5 - mohli to byt vynikajuce vozy.

15TrM je hnijuci postkomunisticky smejd? Urcite lepsi, ako Karosa, ale o tom teraz nechcem. Solaris kludne, ale preco 15 metrovy??? Preco nie 18 metrovy??? U nas sa interval nezlepsi a pri predstave, ze by 15 metrova *****ina chodila na 201ke ??? To by tam bola horsia kultura cestovania, ako kedysi, ked tam boli 14Tr s 8min. int., pretoze do toho 15m Solarisu by sa zmestilo len o malilinko viac ludi, ako do tej 14Tr.

A to plati pre vsetkych... prestante basnit o 15metrovych *****inach. To neni pre Bratislavu!
Reakcia na: Turbo #17762:
Navaranie bocneho opotrebenia bude na zliabkovych kolajniciach...vznikla trosku mylka v mojom prispevku. Pod mostami pri Lafranconi sa bude robit uprava oblukov a montaz gumokovu. V dalsich usekoch smerom na Dubravku sa bude navarat a brusit....v tych istych vylukach. To je zamer. Ci to vyjde, to teraz neviem povedat.
Mas pravdu, v priecestaich od Racka von z mesta sa robila uprava - pruzne upevnenie. A presiel som sa tade a tato zmena je naozaj citelna!
Reakcia na: Turbo #17762:
Ked budem vediet presny termin podbijania pri zvaracaku, urcite Ti vopred oznamim. zatial to vyzera na noc 16./17.7., po skonceni premavky elektriciek.
Reakcia na: Riko #17743:
Dik za dobry napad! 🙂
Reakcia na: Miki #17735:
Dakujem Ti!
Reakcia na: J #17780:
Este si musim rypnut - zo zastavky pri mojom dome (Presov, Sidlisko III) odchadza v spicke pracovneho dna pocas skolskeho roka 26 spojov za hodinu, z toho cca 22 klbovych. Interval si spocitaj sam.
Reakcia na: J #17780:
Lenze ty nesmies porovnavat Bratislavu ako mesto s priemerom EU. Potom dopadne dobre. Porovnaj si bud:
- ekonomicku vykonnost celeho Slovenska s priemerom EU, alebo
- ekonomicku vykonnost Bratislavy s inym europskym polmilionovym mestom (najlepsie s hlavnym, ak take este niekde v EU existuje.)

Linka 21 je nestastna. To by chcelo bud expresny autobus ako vyrazny doplnok k tomu, co je teraz (vlastne navrat k niekdajsim casom, kedy do DNV jazdil i expres), alebo velmi vyrazne zhustenie intervalu za predpokladu nasadenia klbovych vozidiel, alebo priamo kolajovu dopravu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.