pripadne ako v partii s ktorou sa zvycajne vyskytujem v meste, ze fajcenie tam bezne nie je, pije sa kofola a pozieraju hranolky... a zvycajne sa najneskor o 23:00 vyskytujeme kazdy na ceste domof lebo MHD...
Tie udaje o obsaditelnosti su randomne strielane cisla. Fakt to nie je objektivne porovnavat. Avsak ja byvam na Posni, nastupujem na zastavke Brodna a velmi dobre si pamatam eru kratkych 201. Preto zhruba viem, ze kolko sa natlaci do 14Tr. A ver mi, ked som isiel Solarisom na 83ke, nebolo to lepsie ako ked ide kratky zalozak. Jednoducho si nepomozes, 15metrovy Solaris ma obsaditelnost len o trochu vacsiu, ako napr. 14Tr. A o Shitare ani nehovorim - vsak to malo vsade 2+2 jak dajaky zajazdak.. ts ts ts ts ....
Preco si myslim, ze sa interval nezlepsi? Zijem v Bratislave 19 rokov a za tu dobu som nadobudol iste skusenosti.... Takze viem o com hovorim.
15metrova karoseria mi je v tom pripade rovnako nesympaticka, ako tebe, sorry, ze som na teba tak skarede vybehol Aj k tomu, ze to neni pre Bratislavu som myslel najma dlzku 15metrov!!
Re #17794 Igorko: Ver mi, nemohlo! Toho, kto vyberal sedadla, resp. urcoval vizaz interieru by som zabil. Keby tam boli normalne sedadla VogelSitze, neboli by tam tie debilne smetiarske oranzove tyce a malo to determalne skla, tak nic nepoviem. Okrem toho by som ale vybral uplne ine farby na vnutorne obklady. Teraz to nielenze vyzera nevkusne, ale je na tom vidiet aj vsetku spinu, takze ten humus je dvojnasobny.
Samozrejme o tom, ze tam mala byt prevodovka VOITH ani nehovorim. Avsak to bolo zrejme tak, ze Ikarus tam namontoval to, co mali akurat na sklade a v DPB to nikoho extra nesralo.
Iste, nadavam na Karosu, ale priznavam, ze 15TrM a 15Tr - to je rovnaky rozdiel, ako 7xx a 9xx. Co sa tyka konstrukcie vozov zo skodovky, nemam jedine vyhrady. Az sa divim, ako mohol socialisticky konstrukter v tej dobe take nieco navrhnut. Cez sprostosti, ktore vychytali a jednoducho odstranili v prvych seriach je to prakticky bezchybna neznicitelna konstrukcia. Co sa tyka hrdzavenia, tak to suhlasim. Ono by vsak kludne stacilo, keby mal kazdy voz raz za pol roka novy nater - reklamu - a nehrdzavelo by to. Take trofle by vydrzali jazdit s prehladom 20-30 rokov. To mas ako nase T6A5. Myslis si, ze preco nehrdzaveju? A ta posledna seria - ta uz sa zacina chytat, pretoze isty Ing. XY tam nechce dat z jesitnosti reklamu. Pochopitelne, nerezove plechy na Solarise su bez diskusie.... Aj preto radsej chcem Solaris, ako dajake bakelitove SlintyHnisy
Este ohladom 15metroveho vozidla, tak fakt si neviem predstavit, kde by jazdilo. Okrem 201 a 202 tu mame vsetky take linky, ze aj ked su narvate, tak je treba zvysovat interval a nie tam davat dlhsi trolejbus. To je nezmysel. Zas na 201 a 202 je ten klbak opravnene. Aj ked ja osobne by som dal aj na 201 a 202 interval 7, alebo 8 minut, nakolko, hlavne 201 chodi natrieskana aj tak.
Re #17798 aNTI: Ja som za. Aj ked ovela jenoduchsie by bolo zmerat aktivnu plochu podlahy (tam, kde sa da stat) a prekreslit ju do pocitaca. Potom by si si iba doplnal postavicky. Samozrejme, neda sa to merat tak, ze vypocitas plochu a vydelis to poctom ludi na meter stvorcovy - to je zavadzajuci, uplne nepresny udaj. Bohuzial mam obavy, ze presne tak to meraju v Solarise. Co sa tyka Skodovky, tak nepoznam ich zazracny vzorec, ale z vlastnej skusenosti potvrdzujem, ze sa tam ludi natlaci aj viac.
Lenze interval ani zdaleka nevyjadruje kvalitu cestovania. V DNV si mozes povedat, aky uzasny ma 21 interval a aj tak sa v nej sardinkujes. Okrem toho, hadzanie vsetkych do jedneho vreca, ze vecer chodia pit a fajcit, sa mi nezda spravne... Bezohladu na to, kam idu dane, ich kazdy v nejakom podniku zacvaka a zacvaka ich aj samotny podnik.
Samozrejme. O tom sme sa ostatne uz davnejsie bavili Preto by bolo najobjektivnejsie zobrat 200 ludi, vsetky uvedene vozidla a pokusit sa tych ludi vpratat dovnutra. Tak by sme ziskali najpresnejsie cisla
Je úplne jedno, čo uvádzajú výrobcovia. Obsaditeľnosť Soplarisu je nadhodnotená, trombelusu podhodnotená., Realita je taká, že ak spravím rovnaké usporiadanie (napr. 2+1) sedačiek, tak 15 m vozidlo bude kapacitne niekde v polovici medzi 12 m a 18 m. To je elementárna matematika, fyzika a koniec.
I.
Ik 4x5: Mohlo to dopadnúť aj horšie:-). Mohli byť koženkové sedačky, štvordielne skladacie trieskajúce dvere atď.. Treba si uvedomiť, že všetky "nadštandardné" prvky použité v Ik4x5 boli bežne dostupné aj v Ik2x0.
15TrM: Vrakosa je samozrejme horšia ale 15TrM proste je hnijúci postkomunistický šmejd.
15 m vs. 18 m: 15 m vozidlo samozrejme nie je vhodné na 201 či 202 ale jeho kapacita rozhodne nie je "o máličko" väčšía než 14Tr.
I.
Netrpíš paranoiou. Taxikárska lobby v tom proste prsty má a tá modrá guma, čo šéfuje DPB, ich v tom svojimi imbeciluóznymi výrokmi o tom, že kto má na zábavu, má mať aj na taxík, len podporuje.
I.
Solaris Trollino 12 - 104 (z toho 28 na sedenie)
Skoda 14Tr - 82 (28)
Skoda 21Tr - 86 (26)
Solaris Trollino 15 - 160 (40)
Skoda 15Tr - 150 (44)
Skoda 22Tr - 140 (41)
Solaris Trollino 18 - 175 (41 až 49)
Zdroj: www.solarisbus.pl, www.skodaostrov.cz
Neviem, nakolko sa da tymto cislam verit a ako to pocitali, ale kazdopadne to su udaje vyrobcu. Kazdopadne to "malilinko viac" je podla tychto cisiel "dvakrat viac".
K tej skrini: 15Tr velmi rychlo hrdzavie. Vid Zilina, kde su slusne hrdzave aj 5-rocne vozy. Solaris je z nerezu. To asi myslel Igorko pod pojmom "hnijuci".
Okrem toho - preco si myslis, ze sa intervaly nezlepsia? To si myslis, ze to vase neschopne vedenie DPB vynaslo tabletku nesmrtelnosti?
Okrem toho, nebasnim o 15m *****inach, ako si to nazval. 15m karoseria mi je nesympaticka a zda sa mi, ze dvere su od seba tak daleko, ze musi dochadzat k spomaleniu toku cestujucich na zastavkach a k vacsiemu zdrzaniu. Sice je to ciastocne kompenzovane tou nizkou podlahou, ale... to by bolo dobre vyskusat v praxi.
Ad "To neni pre Bratislavu" - tak co JE pre Bratislavu? Ikarusy, vsak?
Ja mam prevodovky ZF rad, ale nech ich nedavaju o mestskych autobusov. A ver mi, ze ked bude najlacnejsia najshitnejsia vybava, tak DPB si objedna prave tu. Tak to dopadlo aj u Ik4x5 - mohli to byt vynikajuce vozy.
15TrM je hnijuci postkomunisticky smejd? Urcite lepsi, ako Karosa, ale o tom teraz nechcem. Solaris kludne, ale preco 15 metrovy??? Preco nie 18 metrovy??? U nas sa interval nezlepsi a pri predstave, ze by 15 metrova *****ina chodila na 201ke ??? To by tam bola horsia kultura cestovania, ako kedysi, ked tam boli 14Tr s 8min. int., pretoze do toho 15m Solarisu by sa zmestilo len o malilinko viac ludi, ako do tej 14Tr.
A to plati pre vsetkych... prestante basnit o 15metrovych *****inach. To neni pre Bratislavu!
Navaranie bocneho opotrebenia bude na zliabkovych kolajniciach...vznikla trosku mylka v mojom prispevku. Pod mostami pri Lafranconi sa bude robit uprava oblukov a montaz gumokovu. V dalsich usekoch smerom na Dubravku sa bude navarat a brusit....v tych istych vylukach. To je zamer. Ci to vyjde, to teraz neviem povedat.
Mas pravdu, v priecestaich od Racka von z mesta sa robila uprava - pruzne upevnenie. A presiel som sa tade a tato zmena je naozaj citelna!
Ked budem vediet presny termin podbijania pri zvaracaku, urcite Ti vopred oznamim. zatial to vyzera na noc 16./17.7., po skonceni premavky elektriciek.
Este si musim rypnut - zo zastavky pri mojom dome (Presov, Sidlisko III) odchadza v spicke pracovneho dna pocas skolskeho roka 26 spojov za hodinu, z toho cca 22 klbovych. Interval si spocitaj sam.
Lenze ty nesmies porovnavat Bratislavu ako mesto s priemerom EU. Potom dopadne dobre. Porovnaj si bud:
- ekonomicku vykonnost celeho Slovenska s priemerom EU, alebo
- ekonomicku vykonnost Bratislavy s inym europskym polmilionovym mestom (najlepsie s hlavnym, ak take este niekde v EU existuje.)
Linka 21 je nestastna. To by chcelo bud expresny autobus ako vyrazny doplnok k tomu, co je teraz (vlastne navrat k niekdajsim casom, kedy do DNV jazdil i expres), alebo velmi vyrazne zhustenie intervalu za predpokladu nasadenia klbovych vozidiel, alebo priamo kolajovu dopravu.
Suhlasim, len si dovolim trochu rozviest myslienku:
Chcem sa ist zabavat a utratit nieco malo penazi.
Nemozem teda ist autom, lebo budem pit.
Do mesta sa dostanem jednoducho.
Ale z mesta sa nedostanem nijako.
Platenie za taxik mi nocnu zabavu vyrazne predrazi.
Tak radsej nepojdem nikam.
Takto uvazuju mnohi. Pan zastupca mesta si asi neuvedomuje, ze trzby nocnym podnikom, teda potazmo aj mestu, mozu zvysit aj studenti, ktori maju sice hlboko do vrecka, ale na chlast najdu vzdy. Len uz nenajdu na taxik. Poviete si, kolko penazi moze dat taky student. No samozrejme, ze nie vela. Ale zato tych studentov je take velke mnozstvo, ze tu plati babka k babce...
Presovske nocne podniky bezia k spokojnosti zabavychtivych ludi i miestnych obyvatelov do velmi neskorych nocnych hodin. Presovcania vedia, ze ich v noci ma co odviezt domov. Je niekedy az zaujimave sledovat, ako sa o cela 40 az cela 45 hromadne vyprazdnuju krcmy v centre, pretoze o cela 50 pojde nocny spoj na Sidlisko III... to iste sa opakuje, ked ide o cela 10 naspat na Sekcov Krcmy funguju, ludia utracaju, na nocnych spojoch jazdia klbove trolejbusy, v ktorych pokracuje druzna debata a rozvijanie znamosti nadviazanych este v nocnych podnikoch... a kazdy je spokojny.
Ja mam skor pocit, ze v BA vyuziva taxikarska lobby neschopnost DPB ku svojmu prospechu. Alebo v tom ma priamo prsty. Ale mozno som paranoik...
Lenže 15TrM je hnijúci postkomunistický šmejd so sériovými motormi a Solaris Trollino 15 je asynchrón s nerezovou karosériou. Ak tušíš, o čom hovorím, tak zopakujem, že Trollino 15 je výrazne lepší kšeft.
I.
Nič proti Tebe ale Tvoj odpor f prevodovkám ZF je asi z podobnej kategórie ako CNG-m@rtinov nekritický obdiv k Vrakosám. Si myslíš, že výrobca ako Mercedes je úplne dementný? Tie prevodovky sú podľa priania zákazníka. Nie je problém dostať Citaro s prevodovkou VOITH alebo pre mňa za mňa aj PRAGA 2M90:-).¨
I.
Teraz som sa vrátil z BA a keď som videl to, čo zavesili na Rožňavskej pred križovatku so Slovinskou, tak som horko zaplakal. Zavesiť novú ťahovú rýchloprejazdnú výhybku s pevným krížom tak, aby uhol odbočenia bol cca. 30°, to dokáže len ing. Para and his Melody Boys! Na zvracanie!
I.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Igorko
I.