Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #17780:
Este si musim rypnut - zo zastavky pri mojom dome (Presov, Sidlisko III) odchadza v spicke pracovneho dna pocas skolskeho roka 26 spojov za hodinu, z toho cca 22 klbovych. Interval si spocitaj sam.
Reakcia na: J #17780:
Lenze ty nesmies porovnavat Bratislavu ako mesto s priemerom EU. Potom dopadne dobre. Porovnaj si bud:
- ekonomicku vykonnost celeho Slovenska s priemerom EU, alebo
- ekonomicku vykonnost Bratislavy s inym europskym polmilionovym mestom (najlepsie s hlavnym, ak take este niekde v EU existuje.)

Linka 21 je nestastna. To by chcelo bud expresny autobus ako vyrazny doplnok k tomu, co je teraz (vlastne navrat k niekdajsim casom, kedy do DNV jazdil i expres), alebo velmi vyrazne zhustenie intervalu za predpokladu nasadenia klbovych vozidiel, alebo priamo kolajovu dopravu.
Reakcia na: d3k0 #17779:
Suhlasim, len si dovolim trochu rozviest myslienku:

Chcem sa ist zabavat a utratit nieco malo penazi.
Nemozem teda ist autom, lebo budem pit.
Do mesta sa dostanem jednoducho.
Ale z mesta sa nedostanem nijako.
Platenie za taxik mi nocnu zabavu vyrazne predrazi.
Tak radsej nepojdem nikam.

Takto uvazuju mnohi. Pan zastupca mesta si asi neuvedomuje, ze trzby nocnym podnikom, teda potazmo aj mestu, mozu zvysit aj studenti, ktori maju sice hlboko do vrecka, ale na chlast najdu vzdy. Len uz nenajdu na taxik. Poviete si, kolko penazi moze dat taky student. No samozrejme, ze nie vela. Ale zato tych studentov je take velke mnozstvo, ze tu plati babka k babce...

Presovske nocne podniky bezia k spokojnosti zabavychtivych ludi i miestnych obyvatelov do velmi neskorych nocnych hodin. Presovcania vedia, ze ich v noci ma co odviezt domov. Je niekedy az zaujimave sledovat, ako sa o cela 40 az cela 45 hromadne vyprazdnuju krcmy v centre, pretoze o cela 50 pojde nocny spoj na Sidlisko III... to iste sa opakuje, ked ide o cela 10 naspat na Sekcov 🙂 Krcmy funguju, ludia utracaju, na nocnych spojoch jazdia klbove trolejbusy, v ktorych pokracuje druzna debata a rozvijanie znamosti nadviazanych este v nocnych podnikoch... a kazdy je spokojny.

Ja mam skor pocit, ze v BA vyuziva taxikarska lobby neschopnost DPB ku svojmu prospechu. Alebo v tom ma priamo prsty. Ale mozno som paranoik...
Reakcia na: Andy #17770:
Lenže 15TrM je hnijúci postkomunistický šmejd so sériovými motormi a Solaris Trollino 15 je asynchrón s nerezovou karosériou. Ak tušíš, o čom hovorím, tak zopakujem, že Trollino 15 je výrazne lepší kšeft.
I.
Reakcia na: Spectre #17765:
Nič proti Tebe ale Tvoj odpor f prevodovkám ZF je asi z podobnej kategórie ako CNG-m@rtinov nekritický obdiv k Vrakosám. Si myslíš, že výrobca ako Mercedes je úplne dementný? Tie prevodovky sú podľa priania zákazníka. Nie je problém dostať Citaro s prevodovkou VOITH alebo pre mňa za mňa aj PRAGA 2M90:-).¨
I.
Reakcia na: Spectre #17763:
Teraz som sa vrátil z BA a keď som videl to, čo zavesili na Rožňavskej pred križovatku so Slovinskou, tak som horko zaplakal. Zavesiť novú ťahovú rýchloprejazdnú výhybku s pevným krížom tak, aby uhol odbočenia bol cca. 30°, to dokáže len ing. Para and his Melody Boys! Na zvracanie!
I.
d3k0: No nie je učite zbehlý v MHD, ale mal pár dobrých postrehov. Na to aké má mesto Bratislava príjmy, je naša MHD na tom naozaj dobre. Mne chodia pri dome busy s 5 - 6 minútovým intervalom v špičke. To je každé 2,5 až 3 minúty jeden bus s takmer totožnou trasou (93, 94)

V jednom nemáš pravdu. Kto večer pije a fajčí odovzdáva v cene DPH a spotrebné dane a to štátu. Po presmerovaní podielových daní na mestá (FD) sa bude dať argumentovať tým, že veď aj oni platia dane tomuto mestu.
A jeden z problémov je hlavne v zákone, ktorý určuje povinnú prepravu a to od tuším 5:00 do 23:00.

papyr: no ak to rátame na celé Slovensko tak tých 30 rokov bude akurát, ale Bratislava už teraz v tvorbe HDP predbehla mnohé regióny EU. Na obyvateľa máme vyššiu produkciu ako Taliansko, Portugalsko, Španielsko, Grécko, len málo zaotávame za Írskom.

Bývalé CCCP by som moc nepodceňoval. Podľa MMF a SB ekonomika Ruskej federácie vzrastie za desať rokov o 100%. Pobaltské krajiny na tom tiež nie sú až tak zle.

A tridsať rokov však možno bude teleport 😃 Na autobusy budeme chodiť ako na železnicu do Čierneho Balogu. Možno aj na to prvé bratislavské Citaro 🙂

Kupovať 15m namiesto 18m a zhustiť interval ak je to potrebné je podľa mňa rozumná vec. Častejší interval = viac spokojných cestujúcich, neni kĺb= lahjšie vozidlo s ľahšou údržbou. Samozrejme nadá sa vypraviť na všetky linky. Niekde je potrebný aj 18m bus. Niedke by bodol aj 22m, taká L21.

Mimochodom o investície v SR má záujem Hyundaj a ďalšie dve svetové automobilky. 😃 Bodaj by sa podarili všetky tri.
Mohlo by u nás začať s výrobou busov Volvo:-p
Reakcia na: J #17777:
Mna ta jeho reakcia velmi nenadchla. Ak hovoril o poslednych odchodoch po 23.20, hovoril o elektrickach. Nech sa ide pozriet na Hlavnu stanicu, co kedy odchadza ako posledne... Okrem toho zase prezentoval nazor, ze "kto ma na zabavu, ma sa o svoj odvoz aj postarat". Ako keby ti, co sa chodia do mesta zabavat neplatili vtedy dane - tak ako vsetci ostatni. A z coho je dotovana MHD? Z dani... Maju to na tom magistrate stale pomylene...
Reakcia na: J #17775:


4) zatial a este dlho nie. Okrem CCCP, kde boli trolejbusy dost rozsirene, a Ceskoslovenska, trolejbusovej velmoci, mas postkomunisticke trolejbusove prevadzky tri v Polsku a tri v Madarsku. (NDR a Jugosku neratam.)

A okrem toho, ako dlho myslis, ze potrva, kym sa so zivotnou urovnou dostaneme na jednu uroven so Zapadom? Tak 30-40 rokov. Je naivne domnievat sa, ze kratsie. To uz bude Citaro beznadejne zastarale 🙂

Okrem poctu motorov zavazi aj klb. Klb je drahy. A na NP vozidlach este drahsi. Preto su tendencie kupovat 15m vozy a trochu zhustovat intervaly (netreba vela, kde ma klbak 12-15 min., 15-metrovemu staci 8-10 min.)
Prečítajte si diskus o MHD hlavne príspevok hovorcu primátora.
Spectre: a vôbec prečo by som nemohol vysloviť čo si myslím. Môj názor je, že to nemôže byť problém. Normálny človek by namňa reagoval: "Sorry, v technike sa trochu vyznám a ver že to problém je." no nehovoril mi, že ak neviem tak mám držať hubu.
Spectre: určite to je však menej práce, ako postaviť celý nový voz.

Papyr:
1) Nemyslel som to kvôli Prešovu, ale kvôli adekvátnom dopyte na trhu.
2) 🙂
4) zatiaľ nie
5)No nie je to zas také hrozné, s tými vodičmi, sú aj taký aj taký, no to, že sú nejaký pre vozy nebezpečný samozrejme aj s údržbou, neznamená, že by sme mali kupovať I280. Treba spraviť poriadok všade. Nové vozidlá svetovej úrovne, norm. vodiči, norm. údržba.

Andy: Nemám rád ľudí, ktorý myslia len na seba. V Ba žije 60.000 nejako postihnutých ľudí. Dosť silný argument pre NP. Raz sa k nim možno pridám a chcem jazdiť NP vozmi. 15TrM už nekúpiš avšak hovorili sme o prehnanej cene Škodovky, ktorá tak stráca konkurencie schopnosť na trhu.

Aj keď teraz som si uvedomil, nemôže to byť tým, že 15Trm má dva motory a trolino 15m iba jeden?
Reakcia na: J #17771:

1) kvoli Presovu, aj keby mal peniaze, sa Citaro trolejbus nevyrobi.
2) elektricky CityBus sa stane najtazsim solo trolejbusom na svete.
3) Skodovka nezije len z tych par-kusovych serii pre postkomunisticke mesta. Vyraba aj celkom velke serie pre zamorie.
4) Aj keby Skodovka chcipla hned dnes, postkomunisticky trh dohromady nema na to, aby si zaplatil elektricke Citara.
5) porovnanie 15m Trollina a 18m Skody stoji aspon za uvazenie - kapacita je sice mensia (nie az tak ovela), ale komfort znacne vyssi - pre cestujuceho i sofera. Ovsem v Bratislave je podstatne jedine hladisko - kolko ludi narvem do vozidla. Preto 15m Solace do BA nie. Ved aj tak by ich vasi soferi znicili. Do Blavy len I-280 a I-280T!
Reakcia na: J #17771:


"keď je ako bus, tak nie je problém zachvílu spraviť z neho trolík" - Tak to by si sa divil, ze problem to je a dost velky. Ked nemas paru, tak nekecaj sprostosti!
Reakcia na: J #17771:
Tak radsej by som kupil 15TrM, do ktoreho sa zmesti viac ludi ako keby som kupoval Trolino len kvoli nizkopodlaznosti 🙂 Samozrejme, ze by som bol rad, keby sme kupili vela trolin. Ta nizkopodlaznost ale zas neni taka dolezita. Dolezitejsie je, aby si odviezol ludi.
Andy: Tak sorry, ale ak je 15m trolejbus 100%NP lacnejší ako 18m VP trolík, hodne starej konštrukcie ?!?!?! To keby sa porovnával 12m Trolino s 15TrM tak nepoviem ale hentak?!

Papyr: Ževraj to o tej cene nie je povera, ale hovorili to na prezentácii 15m trolina v Ostrave. Teda povedali cenu Trolina a niekto ju porovnal s 15TrM, či tak nejak.
Ak bude citybus trolejbus žrať tak ako bus Citybus, tak bude mať spotrebu ja kachna 😛 A či je Citaro ako drátolez, neviem ale asi nie. No keď je ako bus, tak nie je problém zachvílu spraviť z neho trolík. Viď Solaris, či Citybus. Stačí len chcieť. a musí byť dopyt na trhu. Keď nám Škodovka skrachuje, tak bude aj prázdnejší trh v postsocialistických krajinách, možno sa im to aj vyplatí. Uvidíme čo donesie Budúcnosť. Možno aj VW bus, či BMW alebo rollsroys 😃

Novinka: tabula pod novým mostom opäť funkčná 😃
Reakcia na: Papyr #17768:
Dakujem pekne, lenze 15TrM je 18 metrovy a Solaris 15 je 15 mestrovy... Takze to az take lacne nie je.
Reakcia na: J #17764:
A je Citaro vyrabane aj ako dratolez? 🙂
Reakcia na: J #17767:
Takto nejako uvazovali o unifikacii asi aj nasi. Aj ked sa bude dat zanedlho unifikovat vozovy park aj CityBusmi (prototyp "CityBusu s palicami" uz existuje v plzenskej Skodovke - podotykam Plzen, nie Ostrov), myslim, ze presovski sa raz a navzdy nastvali na Renault - a na ine, nez Solaris peniaze nemaju.

Solaris je vobec vela muziky za malo penazi. Hovori sa, ze 15-metrovy Solaris Trollino je lacnejsi ako 15TrM...
Spectre: No môže to byť tým, že ja som sa Solarisom ešte neviezol, ale na jeseň by ževraj mal prísť jeden 18m na prezentáciu, tak potom poviem.
Ja mám takmer 190cm, no nemal som pocit, že by som si v MB tlačil nohy. Autobus nie je limuzína a rozmiestnenie ako K741 je priveľký luxus. Ak sa mi nohy netlačia o operadlo predomnou, ale len opierajú je to v pohode. Tak ako Ik4x5.

Ak by bolo Citaro vypravované na linku napr. 90, alebo 94 bude to veľmo dobré. A BUS nemusí byť 100% NP. Ak je vzadu jeden schod, tak to vôbec nevadí.

No zrejme by bolo najlepšie keby sa busy a troliky kupovali Solarisi = unifikacia = lacnejšie dodávky, aj údržba.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement