Reakcia na: Andy #17629:
Isteže existuje dôvod - vrchárska bohorovnosť. Vždysatotakrobilo, inaktonejde a podobné dôvody to sú. Pevné svorky majú miestami odôvodnenie ale nie tak ako sa používajú v Bratislave. Doporučujem návštevu nejakého normálneho mesta. Napríklad Pardubice, Ostrava, Zlín.Naproti tomu napr. Brno používa pevné svorky veľmi intenzívne ale účelne - takže to síce vyzerá otrasne ale jazdí sa cez to dobre a rýchle.
Vrchárstvo som síce neštudoval ale z pohľadu eometrie trakčného vedenia o ňom viem pravdepodobne iac ako s. ing. Parovod:-).
I.
Igorko
Takže:
1) Trať má úplne tvrdý, neodpružený spodok. Tá guma neodpruží nič.
2) BKV panely samy o sebe sú najhlučnejšia trať aká existuje.
3) Trať je nad niveletou obrubnílov zvýšeného električového pásu, takže hluk z nej sa krásne šíri.
Ďalej by som pre "drôtofilov" rád upozornil na jedno špecifikum z dielne majstra inžiniera Paru a jeho Melody Boys a to sú na kompenzovanom vedení čiastočne s delta závesmi úsekové deliče na pevných svorkách tesne pred výmenným poľom k napínaciemu závažiu. V dôsledku tohoto sa účinnosť kompenzácie obmedzuje prakticky len na napínanie prevesu, na ktorom sú pribastlené úsekové deliče. Neviem, akú kvalifikáciu má ing. Para ale ak je vyštudovaný "vrchár", tak keby toto namaľoval do svojej diplomovky, tak inžinierom nie je ani dnes.
I.