Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ferro #17449:
Ak v Prahe studujes na riadnej VS, postupuj takto:

Nechaj si u ZSSK vystavit preukaz na ziacke jednorazove zlavnene listky (preukaz ŽZ ZSSK) z Bratislavy do Kutov statna hranica. Stoji 10 korun a vyzaduje potvrdenie o navsteve skoly na formulari ZSSK, fotku a predlozenie OP k nahliadnutiu. Na tento preukaz si kupuj vzdy pred cestou zlavneny jednorazovy ziacky listok Bratislava-Kuty st.hr. na Eurocity vlak (stal by 120 Sk). V ceskom useku pouzivaj Kilometricku banku. Vztahuje sa aj na vlaky IC a EC bez doplatku. Tvoj usek (Kuty st.hr.-Praha hl.n.) je dlhy 325 km a vysiel by ta na 325*0,6=195 Kc. Celkom teda za jednu cestu 120 Sk+195 Kc.
Reakcia na: Igorko #17439:
No tak sa odvez 1, 2, 3 a 8 (keď budú jazdiť) a povedz mi, koľko ľudí nastúpi a vystúpi na Žilinskej, Tech. Univerzite a Predstaničnom. Málo, veľmi málo.Ľudia idú radšej busom, lebo elina sa ťahá cez mesto. Keď idú z Rače vystúpia na Račku a prejdú na bus or Tbus. Veľmi málo znich ostáva v 3. A ďalej Hlavná stanica o pár rokov bude mať funkciu ako ŽST Nové mesto, kedže hlavová (neviem prečo to takto nazvali) stanica bude na filiálke. Bude sa znej dať ísť len jedným smerom. Niečo ako Westbahnhof vo Viedni alebo Wilsonovo nádraží v Prahe. (ale to určite vieš) Takisto hlavná stanica nevyhovuje, lebo má nástupište do oblúka. Takže Trasa A a neskôr možno trasa E by úplne stačila na pokrytie tohto územia z Predstaničného nám. Veď aj z busmi sa na Hl. stanicu sa musíme rozlučíť, kedže tam bude obchodné centrum + kancelárske priestory.

tr3mp: máš pravdu. mea culpa. Takže myslel som to takto: málo využívanú trať na Hl. stanicu zrušiť s náhradou Trasy A neskôr E. Mimochodom, čítal si si tú pripomienku k tej tvojej mape? Zle som to pochopil ale bo to bola chybička?

DNES SOM IŠIEL 4831. VNÚTRI KRÁSNE ČISTÁ A DOKONCA BOLI ASI AJ SEDAĆKY VYTEPOVANÉ, BO BOLI AKO NOVÉ. 😃 😃 😃 😃 😃 😃 Keby tak vyzerala aspoň väčšina vozov. 😞

Pars Šumperk by sme mali presvedčiť aby presťahoval výrobu do SR. Doprava by nás vyšla lacnejšie.
Ma niekto prakticke skusenosti s cestovanim vlakom Bratislava - Praha? Celkom by ma to zaujimalo... som si aj ratal ceny listkov podla netu, ale mam v tom chaos... ako sa da najlacnejsie cestovat IC/EC z BA do Prahy (ako student, pravidelne)? dik za info
Reakcia na: Papyr #17445:
Keby ta vozil v bavoraku sofer, tak nemas o nejakej KMB ani potuchy. 🙂
Reakcia na: Andy #17446:
no v 1Tr. aj v obyc. vlaku su mozno zablsene 🙂, ale calunene a celkom pohodlne sedadla.

No ked ti nic nexyba, tak je to v pohode - nie si asi zhyckany. Isteze je vlak pohodlnejsi, ako auto, ale zelezi konkretne v com. Mne sa zda nepohodlny vlak v tom, ze mi nezajde az pred dom - ale zase co sa tyka priestoru tak pohodlny je 😃. Takze o tom je to tiez. A vlak je malokedy rychlejsi - resp. zalezi presne odkial, kam ides. Napr. BA-Nove Mesto nad Vahom - 99km - urobi vlak za 1h18min. co sa mi zda dlho. Ale BA-Ke urobi IC asi rychlejsie - to neviem -nesiel som auto z BA do KE este.
Reakcia na: Igorko #17438:

1. Ci sa mi zdaju byt ciste.. No oproti osobakom ktore tam este chodia, ano 🙂 A EC sa mi na taky kratky usek pouzivat nezda byt opodstatnene.
2. Kozenkove sedadla.. A ake ine by mali byt? Ine su akurat v EC a IC.. A tie kozenkove nie su zle..

Re #17442 Andrej (Anndy008):
1.
Uz som tam siel mnohokrat EC. Vzdy 2. trieda. Len fakt neviem, co by mi mohlo v EC v 2.triede chybat, aby ma to donutilo ist do 1. triedy.
2. No lenze vlak je od auta ovela pohodlnejsi, nie? Akurat, ked ide viac ludi tak sa ovela viac oplati auto. Ale ked ide 1 clovek, tak je lepsi vlak. Vyhodou vlaku je aj vyssia rychlost.
Reakcia na: Juro #17431:
Veru veru... a vobec ich nezaujima, ze mna to ako cestujuceho nezaujima 🙂
Reakcia na: Martin Fundárek #17424:
Doteraz si mal zakladnu verziu za 1350, ktora platila vzdy a zlacnenu za 1050, ktora platila vzdy okrem casu, ked sa meni pracovny den na nepracovny a naopak (vacsinou teda neplatila od piatku 12.00 do soboty 10.00 a od nedele 12.00 do pondelku 10.00.) Teraz je miesto toho len ta zakladna verzia za 1200.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17442:
S nakladmi je to vpohode :)) IC 1.trieda je (teda mala by byt) hlavne pre obchodnych cestujucich - dojdes cca o pol deviatej rano do BA, si v sirsom centre a nemas problem s parkovanim... Nehovoriac o tom ze vo vlaku mozes este nieco robit, pripadne spat alebo sa slusne naranajkovat.
Reakcia na: Andy #17430:
No neviem - tymi vlakmi som nesiel nikdy, ale skus ist, nejakym EC vlakom (tusim, ze stoja v sturove :DD) a kup si prvu triedu a potom uvidis ten rozdiel 😃 (teda okrem ineho, ze ho aj pocitis v penazenke :DD). Ak je teda mozne vo vnutrostatnej preprave v EC vlaku pouzit aj vozen 1Tr. Lebo tusim ani nie - vzdy pindaju na stanici, ze len dva vozne je mozne pouzit na vnutrostatnu prepravu - tak dokonale to zase nepoznam.

Ale ako to tu niekto spominal, tak IC asi nebude pre kazdeho, minule som pociatl naklady na kilometer a zistil som, ze sa to blizi k podobnej sume, ako naklady na 1km v aute.
Reakcia na: Igorko #17439:
Citam, ze v prispevku J sa pise: "Pramálo nevyužívaná trať na Halavnú stanicu zrušiť, náhrada Trasa A so stanicou na Predstaničnom..." pramalo nevyuzivana trat je opakom pramalo vyuzivanej? 😉 Jasne, ze je to preklep, ale znie to tak krasne sebapopierajuco 🙂
Reakcia na: Igorko #17434:
No v podstate mas pravdu, ale ja som ten prvy bod myslel tak, ze klima ti musi zabezpecit nutnu vymenu vzduchu, kedze obvykle tam nemas klasicke "tlakove", ci ake vetranie (otvorenymi okienkami).

A som to sice len odhadol, ale myslel som, ze sucastou celej ten vzduchotechnickej jednotky (ktorej sucastou je aj "kilma") musia byt take ventilatory, ktore dokazu pomerne rychlo vymienat vzduch (ci sa uz xhladi, alebo zohrieva), oproti "klasickemu" vetraniu vo voznoch bez klimy a s otvaracimi oknami.

Ale je mozne, ze sa mylim 😃
Reakcia na: J #17429:
Počúvajte Kefalín a na tú "pramálo nevyužívanú trať na Hl. st." ste prišli ako? Nie ste Vy náhodou imperialistický agent dosadený na magistráte? Tam majú dementné myšlienky s rušením el. na Hl. st.
I.
Reakcia na: Andy #17430:
No, ak sa Ti Amicus a Rastislav zdajú byť čisté a máš rád koženkové sedadlá, tak máme asi iné kritériá kvality:-).
I.
Reakcia na: Martin Fundárek #17424:
Ešte len zlacnie - od 1. júla. Ale ak plánujete najbližšieho pol roka cestrovať po ČR, nakúpte si do zásoby obmedzené za 1.050,- - od 1. júla budú platiť ako neobmedzené.
I.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17422:
Tak aby som to upresnil, KMB sú v Čechách dva druhy - jedna za 1.050,- ktorá neplatí v špičkách - od piatka obeda do soboty rána a od nedele obeda do pondelka rána, a druhá, za 1.350,-, ktorá platí neobmedzene. Tieto dve sa od 1. júla zjednocujú na jednu za 1.200,-, ktorá bude platiť neobmedzene a najlepší kšeft na tom je, že tie obmedzené za 1.050,- budú od 1. júla platiť ako neobmedzené, takže si treba nakúpiť do rezervy!
I.
Reakcia na: Vladimír #17410:
Dôvodom samozrejme nie je vzdialenosť ale predpis, žze EC majú mať minimálnu cestovnú rýchlosť 90 km/h. Lenže ŽSR/ZSSK kalia vodu ako vždy, pretože pre IC to jednak nepaltí a okjednak hornaté krajiny majú z tej rýchlosti výnimku.
I.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17409:
Aj keď v ostatnom s Tebou súhlasím, ten prvý bod je nezmysel - rýchlosť výmeny vzduchu závisí od výkonu ventilátora a nie od toho, či je tam aj chladiaca jednotka - to je totiž rozdiel medzi klimatizáciou a tlakovým vetraním.
I.
Reakcia na: Papyr #17397:
No, vyrobím redundantný príspevok ako pokračovanie: Okrem toho mi je milší veľkopriestorák s klimtizáciou ako oddielový vagón bez nej, ako majú ČD (Tie, ktoré sú oddielové a klimatizované, nie sú reko ale nové z SGP a stáli asi tak desaťkrát viac ako naše rekonštrukcie). Aj smrad do toho nefajčiarskeho oddielu preniká podstatne menej, keď je inteligentne navrhnutá klimatizácia, ako keď to fyzicky oddelíš dverami a dym bude tak či tak prenikať ventiláciou.
Ako podstatne väčšiu vadu vidím to, že tú prvú sériu, čo jazdí na Tatrane a Kriváni, navrhoval úplný kretén, takže je drobnými detailmi úplne znehodnotená a nespôsobilá pre ľudské cestovanie - imbecilné autobusové usporiadanie sedačiek, nezdvíhateľné stredné opierky atď. Stokrát radšej zoberiem Bmee než tento paskvil. A pritom na Strele je vidieť, že s pár drobnými úpravami sa z toho dá spraviť vynikajúci vagón.
I.
Reakcia na: Papyr #17397:
Dal ale je drahší a má horšie využitie obostavanej plochy.
I.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.