Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Co je to za serbel ta 7602? Nieco v nej hrkotalo a doslova vibrovalo :-I Ma divnu kabinu a ten stolcek so skrinkou? Na co je tam taketo usporiadanie, vie niekto? Vcera som sa v nej viezol v tom dazdi vlastne lejaku. Ked sme dorazili na zastavku Postova (19 45)smerom do Dubravky tak tam cakala Dispecerska Felicia. Neviem ci si ju zavolal vodic, ale potom nas predbehla a zastala za zastavkou Postova pri vyhybke. Dispecer vystupil a siel do elektricky. Najprv som si myslel ,ze je nejaka vyluka alebo chce vynadat vodicovi ,ale bol to presny opak. Vodic si otvoril kabinku ked dispecer nastupil do elektricky. Vodic hovori dost nazlostene dispecerovi Mam povinnost jazdit s takymto vozom (a zacal buchat po celej kabine) tu voda , tu voda , tu voda , tu je voda. Dispecer chodte si pre druhu masinu. Vodic , mam za povinnost jazdit s takymto vozom.Dispecer , chodte si pre druhu masinu. Dispecer vystupil. Vodic, chcel som sa len opytat ci mam nejaku povinnost jazdit s takymto vozom. Dispecer na neho zareval z vonku. Chodte si pre druhu masinu. Vodic nasrato zavrel dvere kabiny a zatvoril predne dvere a zlovestne kukal na dispecera. Ja som sedel na 3 sedacke vlavo tak som vsetko videl a pocul. Nemusim snad hovorit , ze voda a elektrina sa nemaju moc v laske a kupalisko so sprchou v elektricke nieje bohvieco. To je strasne na com musia vodici jazdit. Som len zvedavy kto by bol zodpovedny keby to vodica v kabine oplieskalo kvoli elektrine. Ked som vystupoval mal totiz nakvapkane aj na riadiacom panely!!!! Vcera som videl tiez cerstvu nehodu Thalie , napasovala to do zabradlia na zatavke Bot.zahrada smerom do mesta, cely rozmlateny predok , zabradlie krive. Som zvedavy do kedy nechaju to zabradlie tak:-( Dnes som videl kratky TAMBUS (cislo neviem)na Zvlastnej jazde so skolakmi:-P A 7064 je na linke 5 ako ZV dnes rano;-)
tr3mp: No jednu by som mal. Zastávka Kolmá. Máš tam chybu lebo tam kde stojí 91 (hneď pod nadjazdom) je obojsmerná a na znamenie a kúsok ďalej smerom do mesta je jednosmerná (pri Fiate) a tam stojí 93,94, tá už nie je na znamnie. Z tej tvojej schémy som to pochopil tak, že je jedna jedosmerná pod nadjazdom smer Rusovce a ďalšia kúsok ďalej jednosmerná smer mesto. Alebo som to zle pochopil?
Ale inak je tá schéma úplne super. Konečne sa mi podarilo zistiť kam niektoré linky vlastne idú. 🙂

Papyr: Nazdar dlho si sa neukázal 🙂
Reakcia na: martiner #17391:
Vidiet, ze ste mnohi (ked nie vsetci) z BA 🙂 usek Kysak-Kosice idu Krivan AJ Tatran 🙂 do decembra 2002 aj IC Odra a Kosican 🙂
Reakcia na: tr3mp #17382:
To je tym, ze nase zeleznice na tych troch IC vlakoch, ktore maju a ktorymi sa hrdia, maju velkopriestorove vozne. Akoby sa nedal vyrobit rovnako pohodlny vozen s kupeckami, tak ako na CD.
mickey: teda ja si pamätám, že zákon o daniach z nehnuteľnosti bol novelizovaný (alebo mal byť) a zmena bola hlavne v tom, že už neplatíš za zastavnú plochu ale za plochy každého podlažia. Pár rokov dozadu (2-3) a mám pocit, že sa celá kompetencia presunula na mestá, ale môžem sa mýliť.
a aj keby to tak nebolo tak mestá majú páky na to aby si v NRSR presadili svoje.
Ked uz sa tu debatovalo o schemach nocakov a pod., chcem upozornit, ze na imhd.sk je pristupna aj najnovsia schema celej MHD. Trosku som ju vylepsil o zeleznicne vlecky (nie su tam vsetky, ale aj tak mozete pripomienkovat 😉 )
Reakcia na: Martin Fundárek #17388:
okrem IC Hron
Ked uz tu debatujeme o vlakoch, nahodou som narazil na stranku s odkazmi na weby svetovych zeleznic: http://www.railjournal.com/li
nks/major.html
Napr. po kliknuti na prislusnu linku sa objavi cestak Rumunska 🙂
Reakcia na: martiner #17378:
To je vecou obchodnej politiky ZSSK, ale je to tak.
Reakcia na: si #17387:
Nepochopil, nema zmysel vysvetlovat 🙂

Re #17388 Martin Fundárek: Na Slovensku ma take vozne napr. IC 530/531 Hron (Bratislava - Galanta - Surany - Levice - Ziar nad Hronom - Zvolen - Banska Bystrica)

Re #17390 Andrej (Anndy008): Kratke useky: Kosice - Kysak (Tatran alebo Krivan, neviem presne ktory), Banska Bystrica - Zvolen, Zvolen - Ziar nad Hronom (Hron)
Reakcia na: martiner #17385:
No neviem - nexcelo sa mi to pausalne prepocitavat. Pamtam si, ze volakedy - mozno dva roky dozadu, to bolo tak, ze bolo zakl cestovne podla km, potom priplatok za R, a za IC/EC dalsi priplatok.

Teraz som pozeral, ze na EC/IC su osobitne cenniky podla poctu km. Tak isto ako na obyc. R. Kdezto R je podla km, ako OS a potom priplatok za R, tak u EC/IC je to len podla km.

Co plati plosne vsade je, ze 1Tr. je vzdy +50% z ceny 2Tr.

Ono sa tazko porovnava na kratke vzdialenosti, lebo napr. IC najblizsi stoji az v ziline (ak nahodou uz nie aj v trencine) co je dost cez 100km, resp. 203km. A tak isto sa s EC odviezt menej, ako 40km sa snad ani u nas neda - tak max BA-Kuty, alebo Ba - Sturovo (co je ale dalej, ako 40km).

Ale ked si clovek porovna 2Tr.:
BA-Zilina - obyc. R-242,- aj s DPH. IC - 313,- co je rozdiel 71,- SKK.

BA-KE - 445km - R - 476,- IC - 560,- - rozdiel 84 SKK

Co ma zaujalo - pri EC/IC je v polozke cenniku - 451 a viac km - jednotna cena. A pri obycajnom je nejaka za kazdych zacatych 50km. Asi to bude tym, ze EC, ani IC u nas na dlhsej trati nejazdi a ked si kupujete listok na EC, iduci cez viacere krajiny platite podla tarify daneho prepravcu v danej krajine, resp. len na uzemi SR sa pocita podla cenniku ZSSK.

sorry, za offtopic
Reakcia na: si #17304:
🙂 🙂 🙂 Ale nooo, sak dockaj casu, vsetky updaty raz uvidis 🙂
Reakcia na: tr3mp #17382:
Našťastie sa používajú iba v medzinárodnej preprave (v domácich IC je vagón buď celý fajčiarsky, alebo celý nefajčiarsky).
Reakcia na: martiner #17385:
vravis ze ist vlakom s bratislavy do ziliny je vyhodnejsie ked to vezmes ICckom cez kosice ? 🙂
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17384:
Jasne, ze je kupe lepsie, da sa do neho lahnut 😉 (Teda aspon do starsich typov s lavicami, nove so samostatnymi sedackami sa na tento ucel nehodia ...)
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17379:
Konstatne priplatky iz nie su hodne dlhu dobu (vyse roka) - cim ides dalej, tym vacsi IC/EC priplatok. Ale plati, ze dlhsia cesta je vyhodnejsia....
Reakcia na: tr3mp #17382:
hmm to verim, ja som sa s tym este nestretol 😞. Sa priznam, ze sa asi rozmaznavam a kedze nemusim casto chodievat vlakom, tak si zvacsa priplatim za 1Tr. a tam aj tak skoro nikto nejazdieva. A castejsie, ako IC pouzivam EC a tam su zvacsa 1Tr. ako kupatka klasicke - ale s vacsim komfortom, takze tam je to idealne - clovek je sam v kupe -nikym neruseny a pohoda.

Celkovo sa mi moc nepaci trend velkopriestorovej kabiny, skor sa mi pozdavaju kupe.
J: konkretne v DPB nedosahuje strata zo zliav ani 300 mil, zvysnych 700 mil Sk je z obsluhy uzemia. V MHD prevadzkovanych SAD sa da povedat ze strata je len zo zliav.

Cena vykonu by mala zahrnat naklady, odpisy a primerany zisk (na obnovu vozoveho parku). Objednavatel by mal uhradit celu stratu. Tak to bolo pri teple. MF SR urcilo podmienky, OU schvalil cenu a danovy urad vyplatil dotaciu.
Dopravcovia znizuju nepokrytu stratu ziskom z inych cinnosti a zanedbavanim obnovy.

DPB je iny pripad, majitel = objednavatel takze odpada zisk aj odpisy. Totiz kapitalova dotacia ma len pomahat dorovnavat nizke odpisy (vozy su prevazne po zivotnosti) a ucelovo na nove trate ci nizkopodlaznost. Zaklad obnovy z vlastnych prostriedkov maju zabezpecit odpisy (danove/uctovne).
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17379:
Niektore IC vagony maju tu nevyhodu, ze je cast pre fajciarov a nefajciarov je oddelena len plexisklom bez dveri - pri tomto type sa uz o cistote (vzduchu) neda hovorit 😞
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17379:
aby bolo jasne - na IC je deregulovana v podstate iba vyska IC priplatku. Cestovne bez priplatku (km tarifa) je rovnake ako pri klasickych rychlikoch.

A ten klimatizovany vozen v IC Ruzin zrejme suvisel s tym, ze im v BA (resp. KE, neviem, odkial si siel) napr. ostal jeden docasne pokazeny vozen a po oprave ho potrebovali surne previezt na druhu stranu republiky. Ono sa totiz neraz stalo, ze v IC suprave boli jeden-dva vozne klasicke stare kupe, dokonca s 8(!) sedadlami v jednom. Dovod - klimatizovane vozne boli pokazene (asi odisla klima), tak ich nezaradili.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.