Ja som len zvedavý kedy príde k "obnoveniu" liniek typu 47-S resp 127,181. Ono v Ba je totiž stále ten istý problém a to v rannej špičke a žiadna zmena linkovania za posledné roky (a hlavne tá v Petržalke) na to neprihliadala, výnimkou je 178. Ráno všetko smer centrum a málo smer Pe. Stačí sa postaviť na zastávku Aupark a pozerať tie prázdne 80 a poloprazdne 93 a 94 (nefungujuci preklad) čo idú do Petržalky + klasické dvojičky/trojičky na L68.
Verím tomu že by sa dosiahla úspora voz+šofer, nafta, už len tým že:
L 80 každy druhý spoj naprazdno do Pe (úspora 1 voz)
L 94 ranná špička iba smer mesto /sedlo nepremava /poobede bez zmeny (úspora min 1 voz)
L93 v sedle by nahradila L94 Hl. St. - Holičská interval ako dnes 93+94
L 68 každý druhý spoj by išiel Krížna - Legionárska (prestup na Električky) a odtial cez Vazovovu prázdna na Holičskú po trase L94. (úspora 1,1km, 9min na voz) = úspora min 2 vozy na rannú špičku
+ úspora za naftu a vodičov
Otazne je či takáto úspora vzhladom na prazdne vozy a zhoršenie intervalu smer Pe je rentabilná.
No ja pevne dúfam, vzhľadom na to, že to bola čierna stavba a snahy OC Glavica o jej legalizáciu boli aj napriek súhlasným vyjadreniam polície, metskej časti, ale aj DPB ( ) neúspešné a tiež na základe aktivít majiteľa komunikácie, že budú ten kruháč rušiť a zmenia tú križovatku na klasickú stykovú trojramennú (to, že by ten vyýjazd zaslepili úplne, si nefandím).
27 - zrušiť
34 - ponechať bez zmeny
35 - zrušiť zachádzky na zastávky Hlaváčikova, Veternicová a na Polianky
44 - ponechať bez zmeny respektíve cez týždeň by mohla častejšie zachádzať k NOU
58 - zrušiť prípadne ak by veľa ľudí začalo protestovať tak ju ponechať v úseku ŽST Nové Mesto Bojnická (otáčala by sa vo vozovni Trnávka)
147 - ponechať bez zmeny prípadne v určitom čase napríklad 14:00 až 16:30 ju posilniť
151- zrušiť
A k tej dlho omieľanej 78:Tú by som skrátil buď po novú budovu SND výstupište na zastávke Landererova.Nástupište by bolo spoločné s L801.
L151 ,ked ponechat v povodnom rezime tak zrusit zachadzku na Tehelnu.
Primarne sluzi na obsluhu Ahoja. K poliklinike staci L51. Na jedno kolo sa usetri aspon 4-5km. V sedle dat 60 min.int.
Dat ju do povodnej trasy OD Slimak-Lopenicka pripadne potiahnut par odchodov az k byvalej konecnej 48 az pod kopec.
L58 co ju ja vidim v roznych casoch vytazenost max 5 cestujucich. Stacil by minibus.
L 34 kravina - no ,ked to je to cierny Peter tak isto obmedzit aj L84 a posilnit L83. Idealne prehodit konecne v Petrzalke. L84 Technopol a L83 Ovsiste. Od Technopolu ide nosna L95. L99 zriedit v sedle a useknut pri TPD. Či....
27 - zrusit
34 - neviem sa vyjadrit
35 - vratit trasu na Solosnickej.. v PD cely den po Borsku, v SN od 11:00 do vecera. Do Tesca v PD po 13tej, v SN stale. Polianky mozno zrusit.
44 - nemenit, v spicke mozno aj posilnit
58 - ponechat ako teraz
147 - neviem sa vyjadrit
151 - ponechat ako teraz + vikend
Problem je ze na vacsine tych liniek nie je dopyt vyrazne vyssi v spicke.
Môj názor na vec:
27 - zrušiť úplne, nevie ani na čo ju vôbec zavádzali
34 - viac-menej súhlasím s obmedzením, aj keď chodí celkom slušne využívaná aj v sedle
35 - zrušiť zachádzku na Polianky, táto lokalita je v pešej dostupnosti zastávok Mokrohájska a Húščavova, a túto zachádzku využívajú ľudia iba minimálne, ponechať premávku k Tescu Lamač
44 - nemá zmysel sa k nej vyjadrovať, je dostatočne využívaná počas celého dňa, tak isto aj cez víkendy, počítam že ľudia začnú písať petície a dávať to do médii, takže premávka sa asi časom vráti do pôvodného rozsahu
58 - súhlasím s obmedzením
147 - súhlasím s obmedzeniami, aj keď aspoň zopár spojov mohli ponechať aj cez víkendy
151 - súhlasím s obmedzeniami
Myslím si, že by nebolo od veci, keby DPB spravil radikálne zmeny v organizácii autobusov, tak ako to bolo v septembri 2005. Takým to neustálim skracovaním a menením trás liniek sa aj tak veľa neušetrí a vedie to akurát k nespokojnosti ľudí využívajúcich MHD.
keď by nebola L84 v sedle a posilnili by L83 na 10min, tak by to neprekážalo, lebo by v pohode úsek Jungmannova - Ovsište v sedle obslúžila L99. Keď chceli šetriť mohli spojiť L34 s 84, skrátiť L66 a presmerovať L78 + nejaké drobné úpravy na minibusoch.
Siahnúť na 34 bola úplná blbosť, lebo ak posilnia 83 na 12, aj tak to asi nebude stačiť, navyše, ako píšeš bude rozhasený preklad z 84. Minule som išiel 34 z Dúbravky okolo 11.45 a bola slušne využitá.
Podla mna sa budu hrat s intervalom na 83 kvoli obmedzeniu L34. L83 chodi aj v sedle dost naplnena v celej trase. No nebude tam asi preklad s L84,ktory aj tak nevychadza ,kvoli zapcham.
Rezervy su ako bolo tu uz spominane u L78,66,94,cez tyzden 43,38 a dovolim si tvrdit aj u L99 v sedlovom intervale.
Súhlasím, že hlásené zmeny na 34 a 44 sú blbosť. Z 35, 58 a 151 súhlasím, možno by som nechal 35 cez víkend, ale asi len v úseku Kuklovská - Borská. 27 je v súčasnom stave naozaj zbytočná. 147 by som nechal ako je, maximálne by som dal celodenne interval 60 min. 94 by som nechal ako je, no možno by som na ňu dal v sedle sóla. 78 po Euroveu nie je zlý nápad, ale 66 by som nechal ako je. Ušetriť by sa však dalo aj zrušením víkendovej 51, ktorá je pri 60 min. intervale a skrátení po Slimák totál neatraktívna. Možno by som zrušil tiež 54 cez víkend, veď obyvatelia Pri mlyne majú 630 a k žst. Vajnory to zo zastávky Vajnory-nadjazd nie je myslím až tak ďaleko.
Btw, bude tento rok jazdiť 199?
Na 44 určite dojde petícia, tam bolo cez víkend bežne okolo 10 ľudí na spoj...
úsek jaskový rad - siemens je plný v špičke pracovných dní...
a na 147 tiež budú isto vypisovať minimálne protestné maily listy, atď, s ňou chodí plno dôchodcov s minimálnou schopnosťou pohybu.. aj keď u 147 tvoria dosť veľké percento naplnenosti turisti, ale tí si na rozdiel od tamžijúcich dôchodcov aspoň cvakajú lístky .. ale tiež cez víkend sú tam spoje kde ide 10 a viac ľudí
ale chyba je aj to že v objeme odjazdených vozokm sa berú všetky abus linky rovnako a po tejto zmene sa ušetrí časť kilometrov, ale kým minibus má priemernú spotrebu 15l/100 km (iveko v kopcoch) - to aj služobné autá vedenia dpb majú vyššiu spotrebu, tam netreba šetriť?? , kĺb. sorka po rovine a bez klímy okolo 45-50, a do kopcov s klímou 70-80l/100 km.
Teda tie náklady budú úplne odlišné, ale v tomto prípade je kilometer ako kilometer...
tu je ten paradox, že kratšia linka-dlhšie vozidlo (L33) a dlhšia, ktorá logicky naberie aj viac ľudí má kratšie vozidlo. Mimochodom, na Molecke by fakt mohol byť nejaký prestupný terminál s obratiskom pre nejakú elinovú linku, ktorá by tam končila, lebo na Molecke vystúpi veľké kvantum ľudí v poobednej špičke a potom v dupláku ide toľko ľudí, čo by sa aj do sóla zmestilo na L4 a 9, na L1,5 a 12 je o niečo viac ľudí, keďže pokračujú ďalej ale tiež to niesú veľké počty.
co by na tom nefungovalo? poznamka do CP ako ma 80,92+192
Najviac sa mi pacil rozhovor vcera v plnej 133ke, ked sa ludia chytali za hlavu a nadavali ze preco ju tak zredukovali a ze sa musia tlacit z Molecky ....hlavne ze jak sme odchadzali z Molecky uz sa za nas hrnul 25tr, ktory asi len tak pobral sviezi vzduch a siel hore naprazdno ?
keby to tak fungovalo, prečo nie. Len problém je ten, že tu sa očividne robilo niečo od stola jak u debilov ? teda si môže kto chce, čo chce hustiť a točiť ako to je v reále, keď nejaký byrokrat si spraví z liniek "športku" a natipuje čísla liniek kde sa bude škrtať. Zas tak doslovne to nie je, ibaže pri L34 to fakt vyzerá ako keby dakto tipoval čísla. ?
93ku mozes dat sedlo 7-8,ale kazdy druhy spoj iba na Holicsku
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PetoMHD
27 - zrušiť úplne, nevie ani na čo ju vôbec zavádzali
34 - viac-menej súhlasím s obmedzením, aj keď chodí celkom slušne využívaná aj v sedle
35 - zrušiť zachádzku na Polianky, táto lokalita je v pešej dostupnosti zastávok Mokrohájska a Húščavova, a túto zachádzku využívajú ľudia iba minimálne, ponechať premávku k Tescu Lamač
44 - nemá zmysel sa k nej vyjadrovať, je dostatočne využívaná počas celého dňa, tak isto aj cez víkendy, počítam že ľudia začnú písať petície a dávať to do médii, takže premávka sa asi časom vráti do pôvodného rozsahu
58 - súhlasím s obmedzením
147 - súhlasím s obmedzeniami, aj keď aspoň zopár spojov mohli ponechať aj cez víkendy
151 - súhlasím s obmedzeniami
Myslím si, že by nebolo od veci, keby DPB spravil radikálne zmeny v organizácii autobusov, tak ako to bolo v septembri 2005. Takým to neustálim skracovaním a menením trás liniek sa aj tak veľa neušetrí a vedie to akurát k nespokojnosti ľudí využívajúcich MHD.