Reakcia na: Valec #166537:
Inak zákonite som sa stretol s názormi:- sčítanie je nepresné a blbosť a tak sa ho nezúčastním (teda príčina je zároveň dôsledok)
- sčítanie je zneužitie súkromných údajov (na stránke sociálnej poistovne a katasterportalu sa vôbec o sebe nedozvieme podľa môjho názoru mimoriadne citlivé údaje, ktoré sú na internete voľne dostupné)
- štát má informácie (práve v otázke dopravnej dostupnosti by ma zaujímalo, aké má štát informácie)
čo sa týka výberu dopravných prostriedkov, tak tie sa určovali podľa ich možnosti rozvoja:
- Lanovkou sa vozí do práce extrémna minorita (menej ako milióntina obyvateľov)
- Výťah nefinancuje štát, ale o jeho zriadení rozhodujú vlastníci domu zo súkromných finančných prostriedkov
- Lietadlá sú determinované kapacitou letísk, ktorá je pri vnútroštátnej doprave zjavne postačujúca
- Autá - ide o prehľad, koľko vozidiel sa pohybuje po ceste z dôvodou možnosti ich rozvoja (cesty stavia spravidla štát z verejných financií)
- MHD - ide o prehľad, koľko má príslušná obec (podľa miesta školy, bydliska, zamestnania) investovať do MHD
- autobus (nie MHD) - to isté, ale prímestská doprava
- vlak - taktiež železnice nestavia vo väčšine súkromník
a potom tieto štatistiky dobre slúžia na vzájomné porovnanie podielu jednotlivých majoritných zložiek dopravy podľa použitého d. prostriedku
moje dve námietky:
- chýba tam cyklistická doprava (hoci najčastejšie využitie je vzhľadom na klimatické faktory naozaj veľmi nepravdepodobné, pokiaľ nie som fundamentalista - aj keď od mája do októbra chodím na biku, viac km najazdím autom)
- chýba tam údaj o vzdialensoti do práce, aby ho bolo možné porovnávať s časovým trvaním
PVo
Výťah - určite by sa zopár takých ľudí našlo
Samozrejme, to sú skôr ojedinelé prípady, možno až extrémy. Chcel som ale poukázať, že aj takýmito, pre mnohých dosť nezvyklými spôsobmi dopravy, sa dá chodiť do práce. ?