Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #166537:
to je ten kreténizmus, že "nemáme peniaze" ale ideme rozšíriť klientelu, ktorá bude cestovať zadarmo a tá musí byť rada, že je rada, zataiľ čo tí, ktorí si platia sa môžu aj dosrať, že sa počet spojov redukuje ?
Reakcia na: Valec #166537:
Keďže ROPID je banda šotoušov, nieto divu.
Ako INKA by si chcel organizovať dopravu, ak nie na politickú objednávku?
Aký má význam prejazd pre IAD cez električkovú trať kde kedysi stáli kúpele Centrál? ?
Reakcia na: Valec #166537:
Inak zákonite som sa stretol s názormi:

- sčítanie je nepresné a blbosť a tak sa ho nezúčastním (teda príčina je zároveň dôsledok)

- sčítanie je zneužitie súkromných údajov (na stránke sociálnej poistovne a katasterportalu sa vôbec o sebe nedozvieme podľa môjho názoru mimoriadne citlivé údaje, ktoré sú na internete voľne dostupné)

- štát má informácie (práve v otázke dopravnej dostupnosti by ma zaujímalo, aké má štát informácie)

čo sa týka výberu dopravných prostriedkov, tak tie sa určovali podľa ich možnosti rozvoja:

- Lanovkou sa vozí do práce extrémna minorita (menej ako milióntina obyvateľov)
- Výťah nefinancuje štát, ale o jeho zriadení rozhodujú vlastníci domu zo súkromných finančných prostriedkov
- Lietadlá sú determinované kapacitou letísk, ktorá je pri vnútroštátnej doprave zjavne postačujúca
- Autá - ide o prehľad, koľko vozidiel sa pohybuje po ceste z dôvodou možnosti ich rozvoja (cesty stavia spravidla štát z verejných financií)
- MHD - ide o prehľad, koľko má príslušná obec (podľa miesta školy, bydliska, zamestnania) investovať do MHD
- autobus (nie MHD) - to isté, ale prímestská doprava
- vlak - taktiež železnice nestavia vo väčšine súkromník
a potom tieto štatistiky dobre slúžia na vzájomné porovnanie podielu jednotlivých majoritných zložiek dopravy podľa použitého d. prostriedku

moje dve námietky:
- chýba tam cyklistická doprava (hoci najčastejšie využitie je vzhľadom na klimatické faktory naozaj veľmi nepravdepodobné, pokiaľ nie som fundamentalista - aj keď od mája do októbra chodím na biku, viac km najazdím autom)
- chýba tam údaj o vzdialensoti do práce, aby ho bolo možné porovnávať s časovým trvaním
Reakcia na: MatejBA #166536:
a tá koľko na rok stojí? Nie je to niečo ako v BA, že študenti mohli jazdiť na zľavnené lístky ale museli mať takú tú kartičku s fotkou, ktorú si museli dať každý rok predĺžiť platnosť a stálo to nejakých 10sk? Tak či onak, ale cestovali na lístky, t.j. platili si.
Reakcia na: 810zssk #166531:
V minulom roku bola v Prahe zavedená bezplatná preprava detí do 10 rokov (z pôvodných 6) a keďže nebolo dostatok finančných prostriedkov, tak boli zredukované výkony (napr. predĺženie intervalov na električkových linkách v nedeľu dopoludnia, zavedená pásmová premávka metra...). Tento rok sa zavedie bezplatná preprava detí do 15 rokov a dôchodcov nad 65, čo je zasa spojené so zvýšením základného cestovného. Kde tam vidíš nejaký zmysel? Lebo ani v ROPIDe ho nevideli, ale keďže to bola politická objednávka....

Re #166530 810zssk: Tak ho odignoruj. ? Ja v bode 17 vidím práve výhodu zistenia dĺžky cestovania do práce - možno porovnať ako to za posledných 10 rokov narástlo, príp. koľko ľudí by naozaj potrebovalo 30 minútový lístok.

Re #166532 PVo: Aspoň niečo na pobavenie dnes. ?
Reakcia na: no.ev.di. #166535:
Děti do 15 a senioři nad 65 let budou jezdit zdarma, nemohou ale využívat služeb bez zcela jízdenky, musí mít opencard.
Reakcia na: 810zssk #166531:
vozenie deciek do 15 r. zadarmo je možné tam kde na to majú a kde nepotrebujú zvyšovať ceny lístkov! Je to rovnaká kravina voziť decká ešte aj vo veku 5-15 r. gratis, ako prevádzkovanie minibusových kravín typu L27 keď niesú peniaze na výkony a ešte kto vie, ako budú vyzerať grafikony od septembra (väčšinou sa po letných prázdninách vždy niekde uberie), príp. nabudúci rok čo nás čaká ?
Reakcia na: 810zssk #166533:
Lietadlo - dajme tomu že raz za týždeň
Výťah - určite by sa zopár takých ľudí našlo

Samozrejme, to sú skôr ojedinelé prípady, možno až extrémy. Chcel som ale poukázať, že aj takýmito, pre mnohých dosť nezvyklými spôsobmi dopravy, sa dá chodiť do práce. ?
Reakcia na: PVo #166532:

Lietadlo - lenze oni nedochadzaju kazdy den tym lietadlom 🙂
Taxik - auto
Vytah - zartujes? 🙂
Reakcia na: Valec #166528:
Okrem bicykla a motocykla - naozaj ničím iným?
Lanovka - ako cestujú do práce pracovníci meteoroloického ústavu na Lomnickom štíte?
Lietadlo - napr. z KSC do BTS - východniari pracujúci v BA, prevažnú časť cesty realizujú lietadlom
Taxík - tiež určite niekto využíva na ceste do práce
Kolobežka - ak je pekné počasie a nie sú mokré cesty a chodníky, využívam ju napr. aj ja ako dopravný prostriedok na ceste do práce
Výťah - ak niekto býva napr. na 8. alebo 12. poschodí paneláku a svoj obchodí má dole na prízemí v tom istom vchode, prevažnú časť cesty do práce realizuje výťahom
Reakcia na: no.ev.di. #166529:
Ako suvisi prevadzkovanie poloprazdnych vlakov a vozenie deti do 15r zadarmo? Inak to prve je (casto) nezmysel, to druhe nie.

Kriza nie je .
Reakcia na: Valec #166528:
Joj, zas ma niekto ide presviedcat ze perto ze to schvaluje (euro)parlament/statisticky urad je to dobe?

Inak scitanie mozem odignorovat uz dnes, identifikator som dostal ja a od 15 rokov ho, pokial viem, vyplna priamo obcan.
Reakcia na: S499.1023 #166524:
minimálne podľa toho čo hovoril Valec ako to je v Prahe s cenami lístkov v príspevku #166476
Mne vyčítaš, že by som prevádzkoval poloprázdne a prázdne vlakové spoje a na druhej strane vyzerá, že ti nevadí jazdenie cestujúcich do 15r. zadarmo ? Keď je kríza, tak v prvom rade treba zaútočiť na najsolventnejšie skupiny a tie populizmami najľahšie nakloniteľné sa snažiť nechať na pokoji ?
Reakcia na: PVo #166526:
Ku kolónke iný mohli dať možnosť uviesť konkrétne aký (ako pri vierovyznaní), ale myslím, že bežný človek sa (snáď okrem bicykla a motocykla) do práce ničím z tebou menovaných prevažne nevozí a 99% obyvateľstva budú postačovať uvedené možnosti.

Re #166527 810zssk: Že je to volovina by si mal ísť vysvetliť niekam na pôdu (euro)parlamentu, štatistického úradu... alebo najjednoduchšie bude, ak to nasledujúce (keď už budeš zodpovedný priamo sám za seba) jednoducho odignoruješ. ?
Reakcia na: PVo #166526:
Zubacka (aspon teda OZ) je vlak. Inak je cele scitanie volovina, aspon co sa tejto veci tyka.
Reakcia na: Valec #166515:
By ma zaujímalo, ako budú bežní ľudia, čo jazdia so 630-kou, vyplňovať sčítací hárok k tohtoročnému Sčítaniu obyvateľov, domov a bytov. Konkrétne v otázke 17. b) majú uviesť "Prevažujúci spôsob dopravy do zamestnania, do školy". Čo tam majú zaškrtnúť? "autobus (nie MHD)" alebo "MHD"?
Ešte ťažšie to majú napr. tí, čo cestujú do práce na Štrbské Pleso - dajme tomu že pracujú v hoteli a do zamestnania cestujú zubačkou zo Štrby. Tí si môžu vybrať dokonca z troch možností: vlak / MHD / iný, pričom všetky 3 odpovede sú pravdivé.
Neviem čo z toho chce Štatistický úrad SR vydedukovať, lebo pod pojmom iný môže byť celá škála dopravných prostriedkov: bicykel, motocykel, zubačka, lanovka, kolobežka, korčule, lietadlo, loď, kompa, výťah, taxík, traktor, kôň, sane, lyže (bežky), snežný skúter, čln, nákladné auto, atď.
Reakcia na: AAA #166523:
Nehadam sa 🙂
Reakcia na: no.ev.di. #166522:
Tak hlavne že vŕŕhaf je profesionál AJ v oblasti tarifnej. Počúvaj, havo, bol si vôbec niekedy v Prahe?
Reakcia na: 810zssk #166511:
Ja viem o tom, že sa to tak nerobilo a zákon to neumožňuje. Ale ak máš konkrétnu licenciu pri sebe, tak mi ju pošli na mail. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.