Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #166352:
A načo tam má byť to zábradlie na priechode, keď to je upokojená zóna už aj teraz?? To ako aby ovečky sa nestratili?
Parkovaniu áut na chodníku sa dá určite zabrániť estetickejším spôsobom ako bielo-červeným zábradlím.
Reakcia na: 810zssk #166352:
Ano, ano, este viac odsegregovat vsetko prostrednistvom nadherneho zabradli. A vobec, naco dopekla ma parametre vypadovky, ked uz dnes je podla Teba kvazi upokojena???
Reakcia na: tr3mp #166348:
Mas dojem ze tu zonu treba este upokojovat? Co by som spravil je pridanie zabradlia na kraj chodnika aby tam auta nemohli parkovat + opravil existujuce zabradlie.
Reakcia na: 44 #166340:
Mám otázku: Kto to bol ten Jaska či Jasko, čo je po ňom pomenovaný Jaskov rad?
Reakcia na: 44 #166340:
Pre mnohých je práve trasa Karvašova - Štefanovičova - Hlboká cesta - Prokopa Veľkého veľmi prirodzenou trasou. Nikto nikde netvrdí, že to má byť rekreačná trasa pre rodiny s deťmi, stále je tu aj čisto dopravná funkcia. Jednoducho, mali by byť obe, pričom finančne oveľa menej náročnejšia vychádza trasa cez Hlbokú cestu - prakticky všetko je vybudované a sú potrebné iba malé zásahy. Nevidím dôvod ich nezrealizovať, kým nebudú financie na trasu, ktorá si vyžaduje rozsiahlejšiu stavebnú činnosť, ako sú len obrubníky a maľovanie čiar.
Reakcia na: 44 #166345:
Ja som aj rodina s deťmi 🙂 A 30 minút nám to teda netrvá, teda neverím ? Naviac tlačenie do kopca je príjemnejšie, ako vynášanie bicyklov po schodoch na chodník nad Pražskou. A k tým schodom sa ako dostaneš? Po Pražskej? Predstavujem si podľa tvojej rady rodinu s deťmi 🙂

Na Hlbokej stretávam iných cyklistov pravidelne, je to využívaná trasa.

Cyklopriechod na Patrónke: Áno, to je dokonca možnosť, ktorá je v ÚP. Cesta okolo Westend Toweru je však priechodná už dnes, preto som ju spomínal. (Naviac má výhodu, že spája aj Dúbravku a Lamač s centrom pri jazde po Dúbravskej ceste).
Reakcia na: 810zssk #166347:
A čo tak dať zábradlie preč, na úkor jedného jazdného pruhu vybudovať cyklopruh a chodník a celú zónu upokojiť?
Reakcia na: tr3mp #166338:
A co tak tam dat zabradlie SPRAVNE? 🙂
Reakcia na: 44 #166340:
"Jaskov rad je dobry napad, ale kto ho zjedosmerni? Tam by bola cyklotrasa idealna, navyse lahko napojitelna na Pioniersku, kde sa cyklochodnik priam ziada! Nasledne sa z Pionierskej da cyklotrasa elegantne napojit cez Jarosovu na Bajkalsku, kde sa cyklochodnik da tiez krasne viest a napojit ho na Trenciansku. A hned mame celkom peknu trasu!"

A tu sa dostávame k tomu, čo Ivan alebo intony písali, treba veľa budovať. Zatiaľ čo v navrhovaných riešeniach treba len kde-tu spraviť bezberiérový priechod a vymaľovať čiary... a s minimom peňazí je niečo hotové. Možno toto riešenie neuspokojí masy, ale môže pár desiatok cyklistov na tieto trasy pritiahnť, čím vyrazí podaktorým pochybovačom (prevažne v zelených uniformách) argumenty o nevyužívaní cyklochodníkov. Niekde predsa začať treba, a lepšie v malom ako vybudovať cyklodiaľnice ktoré budú využívané 2 dni v týždni.
Reakcia na: tr3mp #166342:
Lebo je moc strma a tlacit bajk nie je idealne, ked si na cyklochodniku. Proste to nie je normalne na cyklochodniku. Vzdy si predstav rodinu s detmi. A tam by to chudaci tlacili 30 minut hore, tomu ver.

No NAJRYCHLEJSIE napojenie centra (napr. Hodzovho) na Patronku (Zelezna a cely zapad) je prave cez Prazsku. Ale dalo by sa aj cez Jaskac nejak krkolomejsie...

#166343 Mike: Tak to sa ale musis teperit dost daleko po tom nekvalitnom chodniku na Lamacskej. Tiez to nie ej idealne riesenie. Ja to tam vidim na podla mna najjednoduchsi sposob: Cyklochodnik z Mlynskej by koncil (trebalo by ho ale dobudovat) presne na krizovatke Patronka. Tam by sa spravil CYKLOPRECHOD so semaforom priamo dalej na druhu stranu tej 8-prudovky a vysiel by si tam pri tom domceku so sportovymi potrebami, ci co to je. Obcas tam aj dispeceri stavaju a ulickou K Zeleznej studienke by si uz prisiel na konecnu k Vojenskej.
Reakcia na: 44 #166341:
Možnosť č. 2 je pred zastávkou Patrónka v smere do centra zabočiť doľava, je tam vyšliapaný chodníček na parkovisko pod zastávkou. Ďalej po Dúbravskej ceste (popri bizniscentrách), na križovatke doprava k Vojenskej nemocnici.
Reakcia na: 44 #166341:
Áno jedna možnosť je podchod, a bike zniesť, druhá ísť na svetlá na križovatke Cesta na červený most - Lamačská v smere od Dúbravskej rovno ?
Reakcia na: 44 #166340:
Prečo nie je Hlboká vhodná na cyklotrasu?

Jaskový rad je fajn, ak ideš niekde od Račianskeho mýta a ďalej na východ. Ale ak ideš z celej severnej časti historického centra (napr. z Hodžovho námestia), je to obchádzka. A cyklista (ak používa bicykel na dopravu) potrebuje najrýchlejšie spojenie bodov A a B.
Reakcia na: Mike #166339:
Ano, ale prides na Patronku (krizovatku) a co dalej? Jedine na cestu (ako to riesim ja), alebo cez podchod vlacit po schodoch bajk. Proste tam je prerusene spojivko pre cyklistov na Zeleznu. A stale si treba uvedomit, ze cyklotrasy nie su len pre nas zdatnejsich, ale aj pre rodiny s detmi.
Reakcia na: tr3mp #166337:
S tou Hlbokou nesuhlasim. Tam to pre cyklochodnik nie je vhodne. A ze to do uzmenho planu niekto dal, to este neznamena, ze to bol genius.

Chodnik na Prazskej by trebalo len vyasfaltovat, siroky je na obidenie sa 2 bajkov dostatocne. Ten zaver by sa dal riesit cez Sokolsku v najhorsom.

Jaskov rad je dobry napad, ale kto ho zjedosmerni? Tam by bola cyklotrasa idealna, navyse lahko napojitelna na Pioniersku, kde sa cyklochodnik priam ziada! Nasledne sa z Pionierskej da cyklotrasa elegantne napojit cez Jarosovu na Bajkalsku, kde sa cyklochodnik da tiez krasne viest a napojit ho na Trenciansku. A hned mame celkom peknu trasu! 😉 Cize tadialto nejak by som to asi tahal.
Nechce sa mi hľadať celé vlákno kto začal diskusiu konkrétne o prístupe na patrónku, partizánsku lúku a žel. studničku, no pre mňa ako najmenej trénovaného z vás sa mi zdá z východnej časti mesta najpohodlnejšie a najmenej náročné ísť po nábreží (jednej alebo druhej strane) okolo mostu Lafranconi a cez Ml. Dolinu. Trasa cez Ml. Dolnu už je vybudovaná, aj keď sú tam miestami bariéry a problémom je najmä prechod cez cestu, ale oficiálnemu spusteniu cyklotrasy bráni kto iný ako zelené mozgy.
Zatiaľ sa to však dá riešiť cez chodník pri Ilkovičovej ul. a poza zastávku ZOO pre 30,32,37,92 smer Botanická.. (áno, za cenu porušenia série predpisov zákonov atď ?)
Reakcia na: 810zssk #166332:
Ak by tam zábradlie nebolo (a prechod bol rovno), prišiel by si kolmo ku ceste. Takto prichádzaš chrbtom ku prichádzajúcim vozidlám, čo JE prinicipiálne zle ?
Reakcia na: 44 #166313:
"Ta trasa na Zeleznu ma jednu chybu. Ty, ja Hlboku vyslapeme - ale mnoho cyklistov nie. Tam to treba riesit menej strmym svahom. Trebars vyuzit ten betonovy chodnik na Prazskej nad cestou. Zial ten konci dolu schodami a napaja sa na chodnik, kde sa na bajku uz jazdit nesmie a ani neda."

Prvá vec, trasa po Hlbokej je v územnom pláne, takže tú si nekreslil len tak hocikto 🙂

Stúpanie na Hlbokú nevyšliape každý. Ja tade bežne chodím na mestskom bicykli, ktorý nie je stavaný na takéto stúpania a riešim to úplne jednoducho - zosadnem z bicykla a vytlačím ho. Cesta hore mi trvá 5 minút, oproti prípadnej jazde na bicykli strácam max. 2 minúty. Výhodou však je, že až po Patrónku sa ide dole kopcom.

Betónový chodník je úzky, pomerne neprívetivý a naviac tie schody sú bariéra, ktorej odstránenie by stálo veľa voči tomu, aký by bol prínos. To už radšej zjednosmernenie Jaskového radu pre IAD (v smere z Kramárov) a povolenie obojsmerného vjazdu cyklistom. Je tu omnoho menšie stúpanie a pri ceste zo severnejších častí centra na západ je to aj skratka.
Reakcia na: Valec #166330:
No ved o tom prave pisem. 😉 Ja nenavrhujem riesit Zeleznus tudnicku - ta je uz de facto vyriesena - ja navrhujem riesit pristup z centra mesta k nej. 😉 Alebo vseobecne k nej. 😉
Reakcia na: Valec #166330:
L66 prichádza z opačnej strany, kde sú chodníky po jednej aj druhej strane ale ja som mal na mysli príchod od Šafka. No s tou L66 si to trafil. Ja veru na Eurovee nevidím nič zlváštne. Je to síce pekne všetko presklené a má to krajšie tvary než konzervatívnejšie poňatý Aupark, no to čo Eurovea ponúka je maximálne monotónny sortiment a síce 90% obchodov ponúka iba oblečenie, potom nejaké doplnky, nejaká kozmetika a to je všetko+BILLA. Dosť blbo sú riešené eskalátory, kde máš napr. pri vstupe eskalátor, ktorý ťa vyvezie hore, no opačne už musíš ten eskalátor hľadať, pre určitý komfort a prehľadnosť by som ich robil tak ako sú v Auparku, teda pár hore+dole. Ďalšia vec, čo by som vytkol, že mohli do samotnej budovy zakomponovať viac zelene, t.j. niečo čo by oživilo príjemne interiér budovy (na Spektre bola o tomto geniálna relácia) a tiež viac zelene v okolí a nie vydláždený západný vstup do Eurovey, to je fakt nápaditosť ako za socializmu ? Zle je tiež vyriešený presklený strop obyčajnými sklami cez ktoré sa vyhrieva budova zvnútra, čo je v lete dosť nepríjemné. Ak by som to mal zhrnúť, tak namiesto Eurovey mohli radšej upraviť breh, zunifikovať ho s protipovodňovou ochranou na nábreží a spraviť tam radšej park. Po Pribinovej mohla kľudne premávať električka, bez odbočky pri Malej scéne a mohla ísť popod námestie pred SND, vyústiť na Landererovu a po Košickej k existujúcej trati, čo bol ostatne aj kedysi plán mesta takúto trať vybudovať. Beztak o pár metrov ďalej pri ASMN bude stáť ďalšie administratívno-obchodné centrum, takže nejakú absenciu Eurovey by nikto nepocítil. Iba ak tak menej áut a menší nápor na linky MHD + príjemné prostredie s parkom pri Dunaji a divadle.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.