Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #166337:
S tou Hlbokou nesuhlasim. Tam to pre cyklochodnik nie je vhodne. A ze to do uzmenho planu niekto dal, to este neznamena, ze to bol genius.

Chodnik na Prazskej by trebalo len vyasfaltovat, siroky je na obidenie sa 2 bajkov dostatocne. Ten zaver by sa dal riesit cez Sokolsku v najhorsom.

Jaskov rad je dobry napad, ale kto ho zjedosmerni? Tam by bola cyklotrasa idealna, navyse lahko napojitelna na Pioniersku, kde sa cyklochodnik priam ziada! Nasledne sa z Pionierskej da cyklotrasa elegantne napojit cez Jarosovu na Bajkalsku, kde sa cyklochodnik da tiez krasne viest a napojit ho na Trenciansku. A hned mame celkom peknu trasu! 😉 Cize tadialto nejak by som to asi tahal.
Nechce sa mi hľadať celé vlákno kto začal diskusiu konkrétne o prístupe na patrónku, partizánsku lúku a žel. studničku, no pre mňa ako najmenej trénovaného z vás sa mi zdá z východnej časti mesta najpohodlnejšie a najmenej náročné ísť po nábreží (jednej alebo druhej strane) okolo mostu Lafranconi a cez Ml. Dolinu. Trasa cez Ml. Dolnu už je vybudovaná, aj keď sú tam miestami bariéry a problémom je najmä prechod cez cestu, ale oficiálnemu spusteniu cyklotrasy bráni kto iný ako zelené mozgy.
Zatiaľ sa to však dá riešiť cez chodník pri Ilkovičovej ul. a poza zastávku ZOO pre 30,32,37,92 smer Botanická.. (áno, za cenu porušenia série predpisov zákonov atď ?)
Reakcia na: 810zssk #166332:
Ak by tam zábradlie nebolo (a prechod bol rovno), prišiel by si kolmo ku ceste. Takto prichádzaš chrbtom ku prichádzajúcim vozidlám, čo JE prinicipiálne zle ?
Reakcia na: 44 #166313:
"Ta trasa na Zeleznu ma jednu chybu. Ty, ja Hlboku vyslapeme - ale mnoho cyklistov nie. Tam to treba riesit menej strmym svahom. Trebars vyuzit ten betonovy chodnik na Prazskej nad cestou. Zial ten konci dolu schodami a napaja sa na chodnik, kde sa na bajku uz jazdit nesmie a ani neda."

Prvá vec, trasa po Hlbokej je v územnom pláne, takže tú si nekreslil len tak hocikto 🙂

Stúpanie na Hlbokú nevyšliape každý. Ja tade bežne chodím na mestskom bicykli, ktorý nie je stavaný na takéto stúpania a riešim to úplne jednoducho - zosadnem z bicykla a vytlačím ho. Cesta hore mi trvá 5 minút, oproti prípadnej jazde na bicykli strácam max. 2 minúty. Výhodou však je, že až po Patrónku sa ide dole kopcom.

Betónový chodník je úzky, pomerne neprívetivý a naviac tie schody sú bariéra, ktorej odstránenie by stálo veľa voči tomu, aký by bol prínos. To už radšej zjednosmernenie Jaskového radu pre IAD (v smere z Kramárov) a povolenie obojsmerného vjazdu cyklistom. Je tu omnoho menšie stúpanie a pri ceste zo severnejších častí centra na západ je to aj skratka.
Reakcia na: Valec #166330:
No ved o tom prave pisem. 😉 Ja nenavrhujem riesit Zeleznus tudnicku - ta je uz de facto vyriesena - ja navrhujem riesit pristup z centra mesta k nej. 😉 Alebo vseobecne k nej. 😉
Reakcia na: Valec #166330:
L66 prichádza z opačnej strany, kde sú chodníky po jednej aj druhej strane ale ja som mal na mysli príchod od Šafka. No s tou L66 si to trafil. Ja veru na Eurovee nevidím nič zlváštne. Je to síce pekne všetko presklené a má to krajšie tvary než konzervatívnejšie poňatý Aupark, no to čo Eurovea ponúka je maximálne monotónny sortiment a síce 90% obchodov ponúka iba oblečenie, potom nejaké doplnky, nejaká kozmetika a to je všetko+BILLA. Dosť blbo sú riešené eskalátory, kde máš napr. pri vstupe eskalátor, ktorý ťa vyvezie hore, no opačne už musíš ten eskalátor hľadať, pre určitý komfort a prehľadnosť by som ich robil tak ako sú v Auparku, teda pár hore+dole. Ďalšia vec, čo by som vytkol, že mohli do samotnej budovy zakomponovať viac zelene, t.j. niečo čo by oživilo príjemne interiér budovy (na Spektre bola o tomto geniálna relácia) a tiež viac zelene v okolí a nie vydláždený západný vstup do Eurovey, to je fakt nápaditosť ako za socializmu ? Zle je tiež vyriešený presklený strop obyčajnými sklami cez ktoré sa vyhrieva budova zvnútra, čo je v lete dosť nepríjemné. Ak by som to mal zhrnúť, tak namiesto Eurovey mohli radšej upraviť breh, zunifikovať ho s protipovodňovou ochranou na nábreží a spraviť tam radšej park. Po Pribinovej mohla kľudne premávať električka, bez odbočky pri Malej scéne a mohla ísť popod námestie pred SND, vyústiť na Landererovu a po Košickej k existujúcej trati, čo bol ostatne aj kedysi plán mesta takúto trať vybudovať. Beztak o pár metrov ďalej pri ASMN bude stáť ďalšie administratívno-obchodné centrum, takže nejakú absenciu Eurovey by nikto nepocítil. Iba ak tak menej áut a menší nápor na linky MHD + príjemné prostredie s parkom pri Dunaji a divadle.
Reakcia na: 810zssk #166333:
A čo konkrétne sa tam ešte zvrháva?
Reakcia na: ivanbuto #166323:
Nejde o jednu vetu, ako som napisal, od pekneho uvodu sa to postupne zvrhava...
Reakcia na: intony #166317:
To ze je naopak je mozne, nejak podrobne som ho neskumal, ale principialne ho nepovazujem za zle
Reakcia na: intony #166316:
Co mi zas vkladas dojem? Kde som ja napisal, ze mam z Pribinovej dobry dojem? Je tam vela veci riesenych zle, to je pravda, napisal som preboha niekde opak??
Reakcia na: 44 #166313:
"Rekreacnych cyklistov je podstatne viac"
O tomto by sa dalo dosť polemizovať, lebo časť z tých rekreačných odrádza na ceste do práce práve chýbajúca infraštruktúra. Mimochodom, navrhješ prvotne riešiť Železnú studničku, a ako sa k nej mám dostať, keď neprejdem centrom?


Re #166314 810zssk: Mimimálne nevhodné je to, že to zábradlie je riešené presne opačne - pre ľavostrannú premávku, keďže (chodec by mal prichádzať čelom k prichádzajúcim autám).

Re #166322 no.ev.di.: "Fakt je ten, že Pribinova je riešená strašne hlúpo, čo sa týka presunu peších."
A tu si si odpovedal, prečo je tam (pre jedného tunajšieho diskutujúceho, ktorý tam chodí prežívať chvíle nákupnej rozkoše) linka 66 tak strašne dôležitá. ?
Reakcia na: no.ev.di. #166328:
Tam uz elektricka tazko... su tam v strede vjazdy do garazi.
Reakcia na: Petto #166327:
ten stredný pás mohol byť v pohode reservé pre električku a mohli sa tam točiť podaktoré linky. Možno hudba budúcnosti, ak nepríde nejaký "mudrc" s tým, že električka ohrozuje ľudí, je neeokologická a neviem čo všetko ?
Reakcia na: no.ev.di. #166322:
Mas pocit, ze ludia prechadzaju cestou od Safka do Eurovei na 2. stranu ? ? Ja ako aj ostatni si ideme pekne po ceste vedla parkoviska. Tie 2 prudy pre IAD v kazdom smere tam vyznievaju uplne komicky.
Reakcia na: ivanbuto #166324:
skôr neutrálna poznámka ?
Reakcia na: 44 #166311:
Táto prezentácia je zameraná na prvotné, menej nákladné riešenia (aj keď občas pridáva pokročilejšie vizualizácie), nie na celé obdobie 2011-2014 alebo ďalej... samozrejme, že radiály, riešenie Patrónky, atď., musia byť taktiež v koncepcii cyklistickej dopravy.
Reakcia na: intony #166321:
Prečo, ja som pochopil Pettovu reakciu ako pozitívnu - či nie? ?
Reakcia na: 810zssk #166314:
A prečo ďalej nečítaš, zato, že s jednou vecou nesúhlasíš?
V prezentácii nebýva priestor pre podrobné popisovanie vecí, preto to nie je bližšie vysvetlené. Nevhodné na zábradlí je to, že zbytočne diriguje chodcov, Pribinova má byť, a aj je, upokojená zóna dopravy. Navyše ani z estetického hľadiska zábradlie veľmi neprispieva tvorbe atraktívneho verejného priestoru, podobne ako Klemmfixy pri vjazde do podzemných garáží.
Reakcia na: Petto #166318:
Zrušenie cesty pre IAD na Štúrovej by nebolo tak úplne od veci. Vôbec nič by sa nestalo, keby sa obmedzil pohyb IAD v centre, okrem pár ulíc. Jednoznačne by bolo veľké plus keby sa zrušila možnosť pojazďovania trate na Mostovej autami. Vjazd do podzemných garáží by bol umožnený z nejakej bočnej ulice. Zvýšilo by to bezpečnosť chodcov a viac ľudí by využívalo na pohyb ekologické električky. Znížil by sa tiež počet áut parkujúcich na chodníkoch, ako aj nároky na parkovacie miesta v centre mesta. Fakt je ten, že Pribinova je riešená strašne hlúpo, čo sa týka presunu peších. Keď ide človek od Šafka a prejde cez prechod pri Umelke, tak zas musí prejsť na druhú stranu, lebo tam chýba kus chodníka ?
Reakcia na: Petto #166318:
To je fajn, že Pettovi by stačilo (ak raz bude petržalská električka ?) len zaasfaltovať koľajnice, žiaľ, sú aj ľudia, ktorí majú o uliciach typu Štúrova iné predstavy, než je dnešná realita a človek sa musí kvôli parkovaniu a prázdnym jazdným pruhom tlačiť na úzkom neprívetivom chodníku. Štúrova na vizualizácii nie je tvrdá pešia zóna, ale pešia zóna s povoleným jednosmerným vjazdom. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.