Od teba som zvyknutý na príspevky vyššej informačnej hodnoty. ? Ako som tu už neraz spomínal, moje otázky sú niekedy "uisťovacie". Teda odpoveď predpokladám, ale nie som si istý.
Tu však väčšinou neviem alebo "nedocvaklo" mi.. Ak mi niekto odpíše k veci (rozumne), možno zistím, že časť z toho mi mohlo napadnúť...
tak to napadlo aj mňa, ibaže teba uniklo to, že kde by si cestujúci, ktorý by začínal cestu vo vlaku označoval ten lístok?! Si ho pôjde cvaknúť do autobusu a vráti sa k vlaku, pričom mu zatiaľ bude bežať platnosť lístku? ZSSK nebude inštalovať označovače na časové lístky tak skoro, preto som premýšľal nad tým, kde by si ľudia označovali lístky.
Preboha občas zapoj aj to čo máš v hlave, myslím že sa to volá mozog.
Ale najlepšie asi zistíš, ak sám zinscenuješ nejakú MU v Rakúsku na 901/ v Maďarsku na 801, kľudne môže byť aj nehoda busu s Tvojim igk a uvidíš, ako sa to bude riešiť. ?
(SNÁĎ LEN) HYPOTETICKÉ OTÁZKY. Pre mňa zahalené rúškom tajomstva...
Re #165702 Peon: Pri dopravných nehodách a napr. zraneniu cestujúcich vo vozidle asistuje oblastný dispečer alebo nehodovka DPB. Stalo sa už niečo podobné aj na 801-ke alebo 901-ke v Maďarsku / Rakúsku - neviete náhodou?
Keďže prítomná býva aj polícia a RZP, ako sa to celé rieši? Keďže naša RZP tam nemôže zasahovať (a polícia asi tiež nie), určite je to zložité... Polícia totiž, pokiaľ viem, môže v inej krajine EÚ v schengene zasiahnúť do určitej vzdialenosti od štátnej hranice iba pri cezhraničnom prenasledovaní - bezodkladne však musí kontaktovať tamojšiu políciu, ktorá to na svojom území preberie. A ak by "nebonedaj" museli zasahovať aj hasiči, predpokladám, že tamojší (z tej krajiny) by tam išli.
Príklad: Nedajbože nehoda 901-ky s rakúskym osobným autom. Ak nevie dispečer po nemecky ani anglicky, asi veľa neporieši..
S poistením vozidiel DPB v zahraničí je to ako približne? Sú poistené? A na krytie materiálnej škody cestujúceho napr. vplyvom dopravnej nehody má DPB nejaké poistenie do zahraničia?
PS: Za akým účelom jazdil oblastný dispečer do Hainburgu v prvý deň premávky 901-ky? Iba kvôli monitorovaniu počtu cestujúcich (na prípadné posilnenie dopravy) ALEBO aj nejaký iný dôvod bol?
Bežný večer by postačoval SOR B9.5. (a to aj po skončení smeny v slovnafte). Iné je to nedele večer, keď rýclikmi prichádzajú študáci s batohmi a idú na intráky (resp. ubytovne) na Trnavskom mýte, do Prístavu a do Vlčieho Hrdla. Zhodou okolností práve v kritickom čase večer ide na jednom spoji L74 sor B9.5 (prejazd zo 77), ale tam sa tiež všetci pomestia, aj keď sú natlačení. A iné je to teraz počas MS, keď musia byť všetky 74 kĺbové, a oprávnene. V úseku Hl.St - Zminý štadión sú niektoré večerné spoje značne plné (pred/po zápasoch).
Prečo? ? Podľa mňa pri mimoriadnych situáciách by sa oblastným dispečerom zišiel megafón - možno aj za jazdy v aute napr. pri neobsluhovaných zastávkach by mohli ľudí informovať. ☺
Čo sa Valcovho príspevku týka, pri spustení 901-ky do Hainburgu po 9 h pod Novým Mostom dispečer (bez zosilňovača) ľudí informoval, že pôjdu naraz dva autobusy. Aby sa všetci netlačili do prvého.. Ak si dobre pamätám, oba boli na prasknutie - totiž vtedy jazdila 901-ka zadarmo...
Predpokladám, že informovať cestujúcich nie je prvoradou úlohou dispečerov. Na to je skôr zrejme telefonická infolinka DPB a samozrejme médiá prostredníctvom tlačového oddelenia DPB. A prostredníctvom letákov na zastávkach tuším oddelenie informatiky a koordinácie dopravy DPB.
A k cudzím jazykom: Operatívne v mimoriadnych situáciách ak je oblastný dispečer osobne prítomný (viď #165687 ) nech informuje on. Zaujímalo by ma či pri ich prijímaní sa vyžaduje aj aká-taká úroveň znalostí cudzieho jazyka..
možno zadrem blbosť ale pre ako takú propagáciu by som to spravil tak, že by som to začlenil pri obnovení dopravy v úseku ŽST Nové Mesto - Petržalka ako linku BID. Teda by bola možnosť sa voziť vlakovou linkou S59 (v úseku Petržalka - Vajnory) a S95 (v úseku Petržalka - Rača) na mestskú tarifu. Keby sa to takto označilo a tieto CP by sa vylepili na príslušné zastávky a oznamy, že sa dá takto cestovať, možno by to pomohlo vyťaženosti vlakov na tomto úseku. Na ŽST Nové Mesto, Vinohardy, Prievoz a Raču, či Vajnory by ľudia mohli využiť aj vlak, čo by pri takejto propagácií ľudia využili. Bohužiaľ ma nenapadá žiadny efektívny a spravodlivý spôsob označovania časových lístkov. Ľahšie by to bolo s električenkami, ktoré by boli akceptované, pričom na jazdu do staníc Rača a Vajnory by bolo treba mať PCL na 1.+2. pásmo. Šlo by to teda spraviť tak, že platné by boli iba PCL a tí čo by nemali PCL kupovali by si podľa tarify dopravcu lístky na stanici alebo u sprievodcu.
ja robím tak, že ak mi nejde tá linka, na ktorú čakám tak improvizujem, cestujem inak do cieľa cesty ? s tou L78 som to pravda nedomyslel, no cez pracovné dni je aj tá po ruke k dobru. Ja osobne by som volil presun s L98 od Bajkalskej, za 14mim som pri Technopole a za pár minút mi ide 83/95/99 dve zastávky na Romanovu a som doma ako na koni (do 25min). Keby som cestoval H3 a prestupoval na zast. Dvory na L83 môže sa stať, že sa tam pekne načakám ak nestihnem L83. L98 prejde od zimáku na úplný koniec Petržalky za 28min, pričom obslúži takmer celé Lúky, nevynechá žiadnu zastávku na trase, zatiaľ čo linka H3 obsluhuje iba vybrané zastávky po trase, takže na Jasovskú/Žehriansku sa musíš dotrepať pešo ak ti utečie L98 (čakať viac ako 6-8min sa na Bzovíckej na L98 neoplatí, lepšie je si to strihnúť k Jasovskej pešo). Ešte by som volil príp. kombinácie : 205+(na ASMN)88, 212+(na Kollárku)80, 205/212(na Saleziánoch)+68, 39+(Zochova)+93
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto