Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #165486:
ten úsek k sadu ma ani netrápi, ten viem, že nie je využívaný a tí dvaja cestujúci, ktorí ho používajú, to nestojí za reč. Mna šve, že sa pozerá na L89 ako na celok nevyužitú, pričom,čo podľa mna nie je. Ja trošku nechápem pohľad, že ak ľudia nevypadávajú z autobusu, tak linka je nevyužitá.
Reakcia na: Papyr #165490:
Spiatočný cestovný lístok vlakom z Prahy do Košíc stojí 44,- EUR (aj vďaka Jančurovi) a Košičan je výrazne komfortnejší ako ĺubovoĺný autobus. Autobus pre mňa na túto vzdialenosť nie je alternatívou k autu, vlak je. Problém je v časových polohách vlakov, cigánskych zlodejoch v nočných vlakoch a v negarantovanom a kolísavom komforte vo vlaku.
Reakcia na: Ruslan #165507:
Dobry napad, velke plus pre BSK. Treba sa zviditelnit a pritiahnut turistov. Takychto akcii hadam bude viac pocas MS. Vsak kedy sa uz len mozme viac zviditelnit ako teraz.
Reakcia na: Ruslan #165507:
začínam byť milo prekvapený
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/kultura-skolstvo/fun-zonu-na-tyrsovom-namesti-otvoria-dnes.html?page_id=227956

"...Pre obyvateľov a návštevníkov kraja pripravil Bratislavský samosprávny kraj (BSK) v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch aj špeciálne zážitkové výlety autobusmi do malokarpatského regiónu. Od 30. apríla do 15. mája sú pripravené denne dva výlety. Prvá trasa smeruje na hrad Červený Kameň a je spojená s ochutnávkou miestnych vín vo Svätom Jure. Autobus odchádza denne spred hotela Crown Plaza na Hodžovom námestí o 10:00. Druhá trasa sleduje stopy keramikárstva a tiež je doplnená o ochutnávku lokálnych regionálnych špecialít a vín v Pezinku a v Modre. Tento spoj opúšťa Bratislavu o 11:30 tiež od hotela Crown Plaza. Cena cesty tam a späť vrátane turistického sprievodcu je päť eur. Do tejto ceny nie sú zahrnuté vstupy do jednotlivých objektov a ochutnávky..."
Reakcia na: irizar #165504:
Čisto ako príklad - je to asi taká situácia ako keby Veolia Nitra odmietla na linku Nitra - Bratislava pustiť Turancar, jazdila ju sama Crosswaymi a Conectami a pýtala si za lístok sedem eur s tým, že tými peniazmi vyrovnáva stratu z linky z Hornej Dolnej. Bolo by to v poriadku?
Reakcia na: Valec #165502:
Keď minibus prešiel po Adámiho tak hentam prejde tiež ?
Reakcia na: Peon #165499:
"Druhá strana mince" je absolútne bezpredmetná. Financovať dopravnú obslužnosť na regionálnych linkách je úlohou samosprávneho kraja. Chcieť po cestujúcom na linke Liberec - Praha, aby cestoval drahšie a pri podstatne horšej kvalite lebo jeho cestovné musí stačiť ešte aj na autobus pre Pepu z Frýdlantu je predsa nonsens. Ak sa raz linka vie uživiť komerčne, nemá čo hladať v záväzku verejnej služby. A to čo ČSAD Liberec predviedlo bola prasačina, ktorá akurát ilustruje, prečo by stanice nemali byť majetkom/v správe dopravcov...
inak načo sú dobré "H" linky v 30min intervale, keď sa hrá až od 16:15. Keď už tak by stačilo v 15min intervale od 13/14 hodiny. Fanúšikovia to nevyužívajú nejak doobeda, skôr iba bežní cestujúci.

Keď som si pozeral tie info tabule v Petržalskej stanici, kde je aj GVD, tak som narazil na kus histórie : CP L180! ? a CP L89 nikde! Pričom tam pracovníci DPB vylepovali aktuálne oznamy o linkách "H", ale CP L180 dať preč nevedeli rovnako ako tam dať CP L89 ?
Reakcia na: no.ev.di. #165498:
S parkovaním tam problém nie je, akurát po Hrobárskej by bus (zrejme ani minibus) neprešiel, preto tam priebežná konečná nie je.

Jediné čo by sa dalo (aby sa to aj vyjazdilo) je spraviť okruh Údernícka - Kaukazská - Dargovská - Gogoľova. Akurát, by to mohlo byť (pre starších) ešte stále dosť ďaleko od zastávky k cintorínu. Potom je možné prekopať CP linky 80 (a zrejme aj 88) tak, aby sa bus stihol otočiť na súčasnú konečnú Cintorín Petržalka, bo za tých 6 minút čo má na Kúpalisku to isto nestihne.
Reakcia na: Peon #165497:
Ale co je zle na 10 listkoch za 1kc? To je normalny yield managemennt/revenue management. To ze skostnatele SADky poznaju len fixne ceny nie je ich problem.
Reakcia na: Papyr #165489:
akoto, že v Prahe nevystužovali rámy?! A to video s fotkami Pražského SORu kde po odňatí obloženia interiéru boli deravé šmejdovo pozvárané časti rámu, to bolo čo? To zacpali žuvaným chlebom či čo? ? Nebolo to inak aj na internete v médiách písané, že Pražským SORkám museli tiež vystužovať rámy?
Reakcia na: Papyr #165492:
Lenže pozrime sa aj na "druhú stranu mince", prečo sa ČSAD Liberec snažilo odstrániť Student Agency. Nezastávam sa ich, ale do istej miery ich tak trochu chápem. Ale robiť to formou blokovania autobusovej stanice rozhodne nemali! Citácia z Busportálu:
------
"Kdo ale není se situací kolem linky spokojen, jsou obce a města v Libereckém kraji. Konkurence na trase a nižší tržby pro ČSAD totiž podle nich ohrožují jejich městské pokladny. Podle starosty Jindřichovic pod Smrkem Petra Pávka dotuje lukrativní linka systém veřejné dopravy v Libereckém kraji.

Pokud bude ze závazku veřejné služby vyňata, bude muset kraj na dopravu přispívat mnohem více. Ztráta se už nyní odhaduje na deset milionů korun. Pokud by to musely zaplatit obce, mohlo by to znamenat, že by místo 95 korun za občana, jež dávají na dopravu dnes, mohly přispívat až o polovinu více."
------
Reakcia na: Valec #165486:
na L89 by stačil minibus, v najlepšom prípade L89 viezla z cintorínu+Gogoľovej 8 ľudí myslím a to som si odsledoval celú rannú špičku na L89 poctivo. Povedzme si úprimne, že ak človek zrovna nestihne L89 tak do 5-10 min pešieho presunu je na L80. Čo sa týka potiahnutia niektorých spojov L80 k cintorínu, tak by si to vyžiadalo na L80 o jedno vozidlo navyše, lebo by sa posunuli odchody spojov od kúpaliska a takisto aj od Kopčian za predpokladu, že chceme mať pravidelný interval hlavne v sedle, cez víkend a v poobednej špičke, ráno by tie dva posunuté spoje nezabili nikoho.

Z doteraz neuvedených príčin sa linka neotáča cez ulice Hrobárska a Nábrežná, čím by sa podarilo spraviť niečo ako priebežnú konečnú Cint. Petržalka na rohu ulíc Nábrežná x Hrobárska. Zrejme je tam problém s parkovaním áut. Keby sa nasadil minibus, tak by takto linka mohla premávať v pohode.


Re #165484 Fandimnasim: lenže vieš koľko spojov má L80 a koľko L89? Síce je tam 7min čakania pri prestupe z L80 na L89, ale to sa cestuje z práce domov a tých 7min meškať domov je lepšie ako meškať toľko do práce. V opačnom smere v smere do mesta sú nadväznosti prestupov dobré myslím : http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef21292e252a2f3033ef2f302523ea&lang=&z1x=Cintor%EDn+Petr%9Ealka&z2x=Zochova&odpr=0&datum=4.5.2011&cas=06%3A33&mnp=2&np=1&ptyp=0&rch=1
Je teda treba napísať na DPB, či by nemohli posunúť odchody L89, tak aby prichádzala aspoň 2-3min po L80 v poobedných hodinách. Čo je inak ráno zaujímavé, som si všimol, že L89 išla vždy 1min pred L99. Najlepší bol prípad keď sme prišli spolu s L99 za chrbtom a ľudia chceli nastúpiť na L89, no akonáhle zbadali L99, tak sa vykašľali na L89 a nastúpili iba 2 ľudia, čo aj tak išli dole na Farského, ten zvyšok asi cestovať na Farského aby prestúpil na L95 čo mal lepšie vykonať s L89. Nejak rovnako funguje aj L27, že ak nejde zrovna L83 tak sa ľudia sáčkujú do nej, pričom cestujú v 85% prípadoch také trasy, že skombinovaním pešieho presunu + L83 boli skôr v cieli cesty.
Reakcia na: Papyr #165492:
Čítal si články, na ktoré som dal link v príspevku #165462 , keď ma obviňuješ, že som si o tom nič nenaštudoval?!

Lístky za 1 Kč boli aj na linkách "Praha - Ostrava" a "Brno - Ostrava", ale iba pre prvých desiatich, resp. (v druhom prípade) prvých piatich cestujúcich. Tam Jančurovi nikto neblokoval autobusovú stanicu...

A k Libercu: Viem, že snaha o zničenie konkurencie (konkrétne Student Agency) prišla zo strany ČSAD Liberec tým, že zablokovali autobusovú stanicu. Lenže zavedenie cestovného 1 Kč v tom smere považujem za neadekvátnu reakciu, hlavne keď na to začal doplácať aj Hotliner! Citácie z Busportalu:
------
"Student Agency je už čtvrtou firmou, jež získala licenci na lukrativní linku Praha - Liberec. Provoz zahájila 1. února. "Nejezdíme za korunu, abychom zničili konkurenci nebo ovládli trh, ale kompenzujeme tím potíže, které cestujícím vznikly tím, že nás ČSAD Liberec nechce pustit na své nádraží," řekl dnes ČTK jednatel Student Agency Radim Jančura.

Uznal, že Hotliner doplácí na spory mezi ČSAD Liberec a Student Agency. "Je to pro nás ale jediná možnost obrany a dokud se spor nevyřeší, budeme v tom pokračovat," dodal.
. . .
Stejný názor má i Pavlok, podle kterého nejsou omezení pro Student Agency tak velká, aby byla důvodem k razantnímu snížení ceny, navíc to odporuje obchodnímu zákoníku. Problémy, jež má Student Agency s ČSAD Liberec, je podle něj třeba řešit zákonnou cestou.

"I my jsme měli potíže, také nás ČSAD Liberec odmítala na své nádraží pustit," řekl Pavlok. Zákon ale podle něj jednoznačně majitelům takových zařízení, jako jsou rozvody elektřiny, telekomunikační sítě, letiště či nádraží, ukládá umožnit na ně přístup konkurenci. "Výjimkou jsou pouze případy, kdy už je třeba nádraží přetížené," řekl Pavlok."
------
Reakcia na: irizar #165494:
Veď ja až tak tvrdo nekritizujem Student Agency, len som vyjadril svoj názor na to, čo sa mi nepáči. V príspevku #165459 som okrem iného napísal:

"Každopádne Jančura je určite šikovný podnikateľ - nie každý má také "široké lakte" ako on. V dnešnej dobe je to však zrejme na dosiahnutie úspechu nevyhnutné..

Ja fandím Regiojetu - hlavne na trať 131 do Dunajskej Stredy a Komárna."
Reakcia na: Papyr #165491:
Iba Student Agency tam jazdí (zachádza). Minulý rok v júli tam bolo jednosmerné cestovné 5 € (do 26 r. a dôdchodcovia 4,50 €). Teraz je obyčajné 7 €, zľavnené neviem. /Last minute majú naďalej za 5 €/.

Ale tak pekné od nich, že tam z diaľnice zachádzajú - je to dosť nadchádzka.
Reakcia na: Peon #165467:
SA spustila svoj koncept na linke Brno-Praha v čase, keď tam jazdili dve spoločnosti na Karosách. Jančura bol drahší (aj keď len o pár korún) a aj tak to do pol roka zabalili. Momentálne tam okrem neho jazdí ešte spoločnosť Eurolines, tiež bez nadštandardu a je rada, ak vezie 10-15 kusov, zatiaľ čo Jančura jazdí plný. Dokonca dokázal zlanáriť k sebe ľudí, ktorí v tejto relácií predtým jazdili autom. Ak niekto o nadštandard nestojí a radšej ušetrí pár korún, pokojne môže využiť služby iného dopravcu - napríklad z Prahy na východ Slovenska môžeš cestovať s Veoliou, Hejnalom alebo - ak máš masochistické sklony - LC956 a SORom LH12 SAD Humenné... Lenže vzhľadom na komerčný úspech "žltých liniek" mám pocit, že drvivá väčšina ĺudí predsa len skôr ocení aj ten nadštandard. Takže nechaj tvorbu obchodného plánu na Jančuru, zjavne vie čo robí. Ale ak máš pocit že by si to vedel robiť lepšie, nič ti nebráni založiť si vlastnú firmu a vypráskať ho z trhu ?
Reakcia na: SORBN12 #165420:
Jasne, pre teba Sor a sukafon su lepsie ako Beulas a Talent. Chod nad nimi tisko onanovat do kuta, ty mor.
Reakcia na: Peon #165459:
Pouzivanie dumpingovych cien, myslis Praha Liberec? Tak si o tom probleme preboha nieco nastuduj, nez zacnes pindat. Liberecke CSAD sa rozhodlo nevpustat busy Student Agency na nastupisko libereckej autobusovej stanice, cim Jancura nemohol dodrzat licenciu na linku (nemohol ludom umoznit nastupovat a vystupovat tam, kde ma v licencii, uz schvalenej a vydanej, napisane). CSAD to urobilo schvalne, aby odstavili konkurenciu v zltych autobusoch za 100 Kc a mohli jazdit sami bez stevardiek v Karosach za 115. Na protest proti tomu zacala jazdit Jancurova linka Liberec-Praha LEN V TOMTO SMERE za korunu, dokym im CSAD neumozni v zmysle zmluvy zastavovat na autobusovej stanici v Liberci. V opacnom smere sa jazdilo za plnu. TAKZE SNAHA ZNICIT KONKURENCIU PRISLA OD KOHO, ty mudrlant?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement