Tak náhodou poznám dosť dôchodcov čo pracuje s internetom aspoň tu v Bratislave resp. zavolajú svojim známym keď nemajú možnosť ísť na internet. ? Ale myslím, že by sa tým mohol DPB inšpirovať. ? A keď príde mladý človek a prečíta ten oznam rovno si to pozrie v mobile. ?
tak to nie je zlý odkaz na miesto kde hľadať, len koľko dôchodcov bude brouzdat po internete? ? si radšej pozrú Šehrezádu, televízne noviny, šport a idú späť ?
Ale ak by na tom ozname bolo napísané, že CP sa dá zistiť na stránke dopravcu a oznam by visel aspoň 3-4 dni pred zmenou pomohlo by to. A myslím to všeobecne na všetky linky. Predišlo by sa najmä nedorozumeniam a predpokladám, že dnes mali ráno aj zvýšený nápor telefonátov na infolinke. ? ?
ono ani ten oznam, že sa to bude meniť by to zas až tak nepomohol, lebo by si tam nemal odchody. Skôr väčší problém je ak napr. ideš si ideš na zastávku, resp. cestuješ niekam s tým, že prestupuješ na svoju linku a tá je fuč zrazu. V prvej chvíli každého laika zaleje studený pot a akákoľvek šanca na racionálny rozumový pochod je nejakú tu minútu utópiou. Potom nasleduje nejaká minúta hromženia, debaty na zastávkach s cestujúcimi o tom, ako treba napísať list / spísať petíciu a posťažovanie sa navzájom jeden druhému. Nuž doobedia geriatrického debatného krúžku pri ceste z/do LIDL-u a Jednoty na Borskej sú dúfajme, že preč navždy. Ešte keď už tak byť spravodlivý, tak poslať het aj L27, akoby z oka vypadla L135. ?
Aj v prípade CP. ?
"i) informovať vhodným spôsobom verejnosť o zrušení
autobusovej linky alebo o zmene jej trasy, o zmene
cestovného poriadku a tarify, prípadne o iných zmenách
na autobusovej linke, ktoré sú dôležité vo
verejnom záujme, a to najmenej 15 dní vopred, ak
ide o pripravované alebo vopred známe zmeny; inak
informuje neodkladne, len čo sa o nich dozvie,"
A vlastne až teraz ma napadlo, že zákon 168/1996 platí len pre cestnú dopravu takže vlakov sa netýka takže v prípade SAD platí tiež táto povinnosť. Železnice to majú inak ošetrené.
No o zmenách by sa mali dozvedieť z informácii od výpravcu na stanici resp. oznamom na nej. A môžem povedať, že v malých dedinách (väčšinou v takých nie je internet aj keď dnes je možné zaviesť internet na Slovensku všade nakoľko existuje satelitná alternatíva) sa rozšíri správa daného typu rýchlo lebo každý sa s každým pozná. Resp. miestny úrad dostáva také informácie od dopravcu vopred v prípade dedín. Veľa krát bolo v televízii ako sa občania búria lebo upravili cestovné poriadky a začnú platiť už od toho a toho dátumu takže predpokladám, že ŽSR informuje o zmenách vopred ináč odkiaľ by o tom občania vedeli? Otázne je koľko dní vopred.
Ja som to písal všeobecne ku všetkým linkám v predbežnom liste, ktorý je už napísaný (ešte uvidím či ho pošlem čo záleží od rôznych faktorov, ale aj na mojom zdraví nakoľko stále nie som OK) to spomínam hlavne ohľadom linky 32 a 133, ale spomínam tam aj to, že DPB to porušil už viac krát. Ale viem, že odpoveď bude typu, že sa to dozvedel deň predtým alebo niečo také. ?
A ako sa to rieši pri SAD alebo ZSSK, ktoré chodia fakt párkrát za deň? ako sa o tom dozvedia ľudia? apo slovenských dedinách kde nemjú ani internet? ak pozerajú správy stv/markízu tam bude info že ide byť dátum celoštátnej zmeny cp..ale "ich" odchody busu sa dozvedia až v ten deň... možno deň vopred...
Človek bude vedieť vopred o zmene a upraví sa voči nej cestu napr. čas odchodu a tak aby sa to vykrylo s odchodom ďalšej linky. Pri minútovom intervale je to aj zbytočnosť, ale zoberme si, že nejakej linke sa z 15 minút predĺži interval na 30 a už je vidieť praktické hľadisko... ?
Áno ide o ten leták. Vravím, že by stačilo kebyže toto robieva DPB a bolo by menej zmätku. Stačilo dať leták a napr., že bližšie informácie sa dozviete na http://dpb.sk a tam by mohol byť uvedený aj nový CP. Dva CP nie je najšťastnejšie dávať na zastávku, lebo nie každý vie prečítať dátum platnosti, ale to je už chyba ľudí...
Tak potom je ten zákon zlý, to aj pred pár mesiacmi nalepiť na každú zastávku oznam, že sa na 95 predlžuje interval z 3 na 4 resp. zo 4 na 5 minút? Aký to má praktický význam?
máš na mysli to, že DPB mal vylepiť info letáky, že sa bude dačo meniť? To mohol spraviť. Ale CP by som lepil až nad ránom, alebo po skončení dennej premávky, lebo keby si dal ešte počas posledného dňa platnosti preč, ten CP a dal nový, zas by nemusel sedieť a keby si nechal starý a dal aj nový, tak by ľudia by určite nevedeli na ktorý majú pozerať, lebo častokrát si ani nevedia prečítať poznámku k piktogramu, ktorý oznamuje výnimku v trase spoja danej linky a to je už ozaj zlé.
Áno, zákon to tak prikazuje. Netreba 15 dní stačilo napr. 3 dni vopred (aj keď je to menej než zákon prikazuje) a ľudia by sa to nedozvedeli až ráno z CP.
To mal DPB informovať, najlepšie 15 dní vopred, že 133 sa zmení interval zo 6 na 10 minút? ? Keby tu bola SADistická organizácia dopravy, alebo polhodinový interval, nepoviem, ale toto je fakt smiešne.
Dnes kontrolovali rakúski (asi železniční) policajti cestujúcich vo vlaku z Petržalky - na rakúskom území. Mal som na nich šťastie aj cestou späť. Tieto kontroly bývajú pravidelne alebo len námatkovo? Ja som to zažil 1. krát.
Policajti boli vybavení notebookom, kam zadávali así číslo občianskeho preukazu. Sprievodca v oboch prípadoch bol vo vlaku (poschodovom CityShuttle) tiež, ale cestovné lístky nekontroloval. Neviem či v súvislosti s tou kontrolou - stál vlak v smere do Viedne v Gattendorfe asi 7 minút
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon
Policajti boli vybavení notebookom, kam zadávali así číslo občianskeho preukazu. Sprievodca v oboch prípadoch bol vo vlaku (poschodovom CityShuttle) tiež, ale cestovné lístky nekontroloval. Neviem či v súvislosti s tou kontrolou - stál vlak v smere do Viedne v Gattendorfe asi 7 minút