Ja som v Presove bol povinne na jeden rok a mozem potvrdit ,ze klbaky tam chodili plne ci autobusy alebo trolejbusy podobne ako v BA. Na sidliska chodila alebo este chodi v spicke autobusova posila.
A všimol si si pri svojom cestovaní prstom po mape Prešova, že t-4 a t-8 je dvojlinka rovnakého typu ako d-4 a d-6 v Budapešti a t-38 má taktiež odlišnú trasu iba v CMO?
ten dvojklbák by nemal zmysel ani v sedle podľa mňa či po 19-tej hodine. Tie klbáky je v Prešove ozaj treba alebo je to iba taká fantasmagória, ktorá vznikla dnes? Okrem toho, prečo to nevypisuješ na Prešovskom DFku, keď si o správnosti svojho názoru presvedčený?
Cez víkend by ten dvojklbák samozrejme zmysel nemal, vtedy by stačilo premávať s klbákmi tak ako doteraz.
Na poplach bijem preto, lebo v prípade Prešova ide o trolejbusovú tepnu s intervalom 5 min. v špičke a 6 min. v sedle. Vozy jazdia narvané a to sú intervaly, ktoré už nejako výrazne skracovať nejde. Limitujúcim faktorom sú najmä súbehy s inými linkami, špeciálne v centre mesta, kde je už dnes priemerný interval medzi spojmi v špičke popoludní 1,1 min (ráno ešte menej).
Po vzhliadnutí snímkov Š-Tr 31 DPmHK , odceňujem, že dopravca objednal okenné vetráky posuvné a nie vyklápacie. Cirkulácia vzduchu bude iste omnoho efektívnejšia.
Už teraz sa "teším" na jazdy v Soroch NB18, s vyklápačkami a bez vozovej klimatizácie... V salóne príjemných 45°C... Aj týmto ĎAKUJEM DPB za absolútne pro-zákaznícky prístup
MÁV má opäť záujem robiť vlakovú dopravu z Rajky do Petržalky. Malo by sa jednať o 6-7 párov vlakov, čiže by sa predĺžili tie 4 páry vlakov z Rajky do Petržalky + ďalšie tri ktoré premávajú iba trasu Hegyeshalom - Gyor. Zaujímavé to bude z pohľadu prevádzkovania L801. Pre oslovenie širšieho okruhu zákazníkov by bolo fajn obnoviť vlakovú zastávku v Rusovciach ako je dnes priecestie. Vraj dnes už akoby zázrakom technické problémy niesú, no v ceste je byrokracia.
v Meďáku je klíma príjemná vyslovene, nefúka na človeka, no SOR to má vyriešené tak, že zo šikmých stien zhora fúka na ľudí priamo a ani to výrobcovi či dopravcovi nevadí nejak, žeby im trhalo žily to nejak napraviť.
Je zaujímavé sledovať ako interpretuješ vyjadrenia iných diskutérov. Keď som tu včera napísal, že Japonci určite nie sú hlúpi a majú svoje dôvody, kvôli ktorým uprednostňujú krátke busy, tak si ma hneď obvinil, že používanie kĺbových autobusov pokladám za ekvivalenciu hlúposti. To som nikdy netvrdil a ani teraz netvrdím.
Ale k veci. Chcel si konkrétne dôvody používania krátkych autobusov v Japonsku, tak tu sú:
1. Systém spoplatnenia MHD je iný - platí sa podľa počtu prejdených zastávok priamo vodičovi pri vystupovaní prednými dverami. Pri dlhších vozidlách by tento systém nefungoval.
2. Japonci majú všeobecne problém s priestorom, a to platí aj o ich autobusových zastávkach, ktoré sú dosť krátke. Dva kĺbové autobusy by sa tam naraz jednoducho nevošli. (Tento problém máme aj my napr. pri starom rozhlase v smere do Petržalky, ale aj inde.)
3. Japonskí cestujúci (podobne ako tí naši) sú radšej, ak im príde krátky autobus raz za 5 minút ako dlhý raz za 10 minút. No a prepravca sa im snaží vyhovieť... (A hlavne si to môže dovoliť, lebo príjem z cestovného je oveľa vyšší ako u nás a cena nafty aspoň o tretinu nižšia.)
"BS100 je rozhodne lepsie ako EMTrest palubaky."
Predpokladám, že to hodnotíš zo svojej každodennej praktickej skúsenosti s oboma systémami, nie len zo skúseností s kreslením si v gBUSE.
S trolejbusovými traťami to súvisí tak, že minule tu niekto spomínal, že sa tie € peniaze mohli radšej na ne, než na palubáky a označovače použiť. ?
Laicky povedané (ak niekto vie presnejšie technické informácie, prosím o doplnenie ? ) sú to automatické "pľúca" priestoru pre cestujúcich, ktoré reguluje autobus sám. V priestore vodiča si vodič môže klimatizáciu vypnúť/regulovať, u cestujúcich sa zapína automaticky hneď po naštartovaní vozidla a je riadená čidlami podľa teploty prostredia. Preto sú aj okná v polohe ,zamknuté,. Vzduch (teplý, studený) fúka spoza stropnej krytiny popri oknách, bez možnosti regulácie cestujúcimi, ako je napríklad v moderných klimatizovaných diaľkových autobusoch, kde sú nastavovacie klapky, ktoré si pasažier nastavuje/ zatvára sám a vodič reguluje teplotu a intenzitu fúkania. Jediný fukar, ktorý je viditeľný a dá sa zavrieť, je na strope pred prvým pravým dvojsedadlom.
Toto uvádza domovská stránka: http://www.mercedes-benz.sk/vozidla/autobusy/linkove-autobusy/capacity/komfort/klimatizacia
Ak vie moje vysvetlenie niekto technicky upresniť, budem vďačná. ?
utešovať sa porovnaním akéhokoľvek vozidla čo je vyrábané po roku 2003, že :"je to lepšie ako KarosaB7xx/Ikarus4xx" je teda sakra mizerná cena útechy. Porovnával by som iba ak tak vzájomne to čo sa dnes vyrába. To, že čo dnes výjde zo závodu má byť lepšie ako to čo bolo predtým by mala byť samozrejmosť, ak to tak nie je, tak ruky od toho preč.
Zaujímalo by ma ale čo je ten "centrálny klimatizačný obeh"? Je to nejaké špeci vyhotovenie klimatizácie, či čo? Možno trepnem od veci ale podľa mňa klíma v SORe je na prd, lebo fúka priamo na ľudí prúd studeného vzduchu, čo má rovnaký efekt ako keď človek stojí v prievane a vieš čo sa stane človeku ak stojí v prievane. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
albert.BKV.zrt