"dôchodci (bez ohľadu na vek)"
Takže armádny a policajný vyslúžilci by sa už po 45tke mohli voziť zadarmo? Nie, keď už majú byť podmienky rovnaké, tak nech majú všetci čo dovŕšia štátom určený dôchodkový vek:
- nárok na uričtú zľavu (počas celého dňa),
- bezplatné cestovanie mimo špičiek s tým, že v čase špičiek budú platiť plnú sumu.
Ja osobne nechvaľujem argumenty typu "tvrdo makali celý život a zaslúžia si aspoň takú úľavu ako je cestovanie zadarmo". Prečo práve cestovanie. Čo snáď dopravný socializmus ešte neskončil? Prečo im pekári nedavajú chlieb (štát sociálnu múku), elektrárne energiu, vodárne vou, mobilný operátori bezplatné volania....
Obzvlášť, ak je Bratislava jediným mestom (opravte ma ak sa mýlim), ktoré MHD týmto občanom úplne bezplatne poskytuje.
To je už slovíčkovanie. 70+ som uvádzala vo svojich príspevkoch preto, lebo tento vek tu bol spomínaný. V podstate ide o "prestárlych" občanov, ktorí majú MHD zadarmo. Dôchodca môže byť aj v 60. Otázka veku je tiež na dlhú polemiku. Slovo "vadí" mi nevadí. Vadí mi nazývanie starčekov "geriatriou".
Ani ja nie. Cena lístka je v porovnaní s nákladmi skutočne symbolická - ale nie v pomere k platom a kvalite dopravy. Nie každý Bratislavčan zarába nadštandardne. Nie každý cestujúci je Bratislavčan. Tiež niektoré náklady si mesto neúmerne zvyšuje samo - neadekvátna údržba komunikácií, svojho času neadekvátna údržba vozového parku... Ono to, že to vyzerá, že systém dopravy funguje, neznamená, že naozaj funguje. Zbytočne sa zavedie symbolické cestovné pre dôchodcov, keď z vozov nedostaneme zadarmo sa voziace smradľavé a pripité indivíduá (ako správne poznamenal S944 ? ). Zbytočne sa "obnovil vozový park", keď v skutočnosti to bola len zúfalá záplata, aby sa vôbec vypravilo. Trolejbusy sú v dezolátnom stave. Ja osobne radšej idem dva kilometre peši, ako prestúpiť na trolejbus. Električky dožívajú. A keď sa cestovné zvýši, opäť to bude len odliv do áut. Pretože zvýšené cestovné sa automaticky nepremietne do niečoho viditeľného, zalepí sa len dlh. Toto je bludný kruh...
to by magoriat musel rozmyslat ... na zapade bezna vec ... naprikald vo viedni kopu usekov dialnice, elektircky aj metra spolufinancovali sukromny investori ...
dokonca aj dialnicny tunel pod UNO city nestal vieden ani jeden schiling ...
takto mohla mat bratislava zafinancovanu napriklad nivsku elektrickovu radialu a vlastne aj cast petrzalskej ..
Len je zaujímavé, že 69 ročný dôchodca, ktorý platí ti nevadí. Inak nečudoval by som sa keby, to raz niekto dal na Ústavný súd ako diskrimináciu. Rovnako tak potom by nemuseli platiť ani ľudia v hmotnej núdzi a pod..
Toto hodnotím ako veľmi pozitívny prístup v diskusii. Konečne niekto, kto konštatuje z vlastnej skúsenosti, nielen čo "videl" alebo "počul". ?
Mám ešte otázku: čím CC v BA viac opotrebováva vozovku? CC v iných veľkomestách ju neopotrebováva? Nie je rozdiel v kvalite práce alebo povrchu "koberca"? A čo potom kamióny v meste?
môže byť aj väčší bus, však keď to je potreba prečo nie. Ale DPB sa vždy rád nechával počuť ako chce šetriť a kúpi naftožrúta, navyše za najdrahší možný peniaz. Ešte si spomínam, že ako DPB rozbehol plynofikáciu a nakupoval CNG Solarisy a mal rečí jak koza bobkov, že chcú ísť už iba cestou ekologickej MHD a, že ak autobusy, tak iba CNG. Hneď na to ponakupovali kopu naftových SORiek, Citelisy a MBCC.
Ma napadlo, že ako štátne podniky a štát dvojako posudzujú tendre. Buď vyhrá účastník s ponukou za najnižšiu cenu, bez ohľadu na kvalitu alebo vyhrá účastník, ktorý ponúka najvyššiu cenu a podnik/štát sa oháňa kvalitou, čo potom po porovaní a prepočtov výjde ako najmenej výhodná ponuka.
Deti do 6 rokov, psov a ocenených vojakov nestretávam v električkách každý deň a hlavne netvoria takmer polovicu cestujúcich vo vozidle ako je tomu s "duochodcami" nad 70 na niektorých linkách.
nevyznam sa vo financovani a hospodareni DPB, ale pokial viem, tak aj cena listka je symbolicka a skutocne naklady su daleko vyssie.
Niekde som cital dokonca taku vec, ze keby sa zrusili listky, tak by sa usetrilo na revizoroch a udrzbe automatov, ktora je "udajne" velmi podobna "ziskom" z liskov. Nevies, co je na tom pravdy?
Áno, hovorím z vlastnej skúsenosti, v Japonsku som bol niekoľkokrát a žil som tam aj dlhší čas. Keď hovoríš o Mercedesoch CC - to nebol krok do 21. storočia, to bol najhorší krok aký kedy DPB urobil. V Japonsku napríklad nenájdeš autobus tohto typu. Je to monštrum, ktoré priveľa žerie a priveľa váži (a teda aj viac opotrebováva vozovku ako bežné autobusy) a jeho pozitíva neprevyšujú negatíva, ktoré so sebou prináša. Ale hlavne týchto obrov mesto a DPB kúpilo v situácii, keď si to vôbec nemohlo dovoliť - a za to budeme všetci pykať ešte pekných pár rokov.
Civilizované mestá dávajú prednosť kratším ľahším autobusom, ktoré sa dajú operatívnejšie nasadzovať podľa potreby a sú ekonomickejšie.
Dôchodcovia sú na tomto fóre u veľa ľudí vypichnutá "problematická" skupina. Nielen oni majú prepravu zadarmo. Koho všetkého "sponzoruješ", sa dočítaš v prepravnom poriadku. Okrem iného deti do 6 rokov, pes zadarmo, ocenení vojaci zadarmo...Nemá byť potom jednaký meter pre všetkých?
a vies vobec, ze Sanos robia elektrickove dielne? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peto02
To ZDS su nejaki odbornici ci ako, ked tvrdia ze elektricka dopravne problemy nevyriesi? Lepsie je to asi tak ako to je teraz...