a čo ho chcú usušiť tam jak jablko? ? pre DPB memento aspoň, že nemá tak ľahko rozdávať nádejné historičáky. Ale je pekné aspoň, že sa DPB snaží, snáď im to výjde, neviem či je to iba môj subjektívny dojem, ale električky vedia naši dať skôr dokopy do stavu na historičák, než trolejbusy či autobusy, veď. koľko už dávajú dokopy Sanos
Hovoríš z vlastnej skúsenosti? Lebo táto téma je na dlhú polemiku. Ja nemám vlastnú skúsenosť so životnou úrovňou v Japonsku, ale dovolím si domnienku, že japonskí dôchodcovia, ktorí sú na to porovnateľne s našimi, nebývajú tam, kde potrebujú verejnú dopravu. Tiež podotýkam, že verejná doprava v japonských veľkomestách a tiež na regionálnej úrovni je niekde úplne inde, ako naša v Bratislave a ešte jedna SAD-ka za hodinu a pol v odľahlejších regiónoch+vlaky na úrovni "sibírskej lokálky", aj tak riedko premávajúce. 25 kusov CapaCity je síce krok do 21.storočia, na plošnej úrovni ale takmer nepatrný.
Dobre, nech je teda MHD pre dôchodcov 70+ aj naďalej zadarmo a nech si cestujú hore dole aj celý deň. Niekto však tú ich prepravu zaplatiť musí. Máš nejaký návrh, kto by to mal byť?
Čudoval by si sa, koľko japonských dôchodcov nie je na tom vôbec lepšie ako sú tí naši. Mnohí z nich žijú veľmi skromne a bezplatná MHD by sa im určite zišla.
Toto sa nepodarí. Naši ľudia nie sú na toto zvyknutí. Pokiaľ sa pozitívum viditeľne hneď nepreukáže, výsledkom bude ďalší odliv cestujúcich a v konečnom dôsledku tak stratí len DPB. Cestujúci sa pozerá na vec inak ako niekto, kto dáva návrhy na obmedzenia a jeho sa to v konečnom dôsledku nedotkne. Cestujúcemu je jedno, že mesto má dlh, že DPB má dva - on sa potrebuje REGULÉRNE DOPRAVIŤ. Obávam sa, ž nervy cestujúceho boli v posledných rokoch už toľkokrát skúšané (a vždy pre jeho dobro), že sa to nemusí stretnúť s pozitívnym ohlasom. Aj ja som za šetrenie - ale musí byť nastavené citlivo a na správnom mieste. Aby cestujúcemu nezostal pocit, že je ten posledný, pre koho to celé funguje.
ano, to zachovali.. je to stare uz miesac, teraz to len schvalili co ma tesi
C, D) suhlas
E) nestavat tam nic je samozrejme hlupost deluxe, to uzemie ma obrovsky potencial... ale malo by sa jasne povedat co sa tam ma stavat - idealne stylom nieco ako Eurovea (akurat mozno este nizsie), cize bulvar, nabrezie, ale OC nahradene samostatnymi prevadzkami.... urcite nie styl River Park... tam by sa tiez dalo spravit to, ze investor by dostal podmienku zaplatit zostavajucich 5 percent NDS s tym, ze pozemky by museli zostat mestske..
Kvalita života japonského dôchodcu je s kvalitou života toho nášho neporovnateľná. U nás väčšina populácie nad 70 zväčša iba živorí. Na jedného nášho, ktorý zháňa maslo v akcii a nosí nekonečnekrát opravované tridsaťročné oblečenie, si vezmime na porovnanie japonského, ktorý sa dovezie so zájazdom loďou z Viedne, kam priletel lietadlom etc. Áno, plne súhlasím, pokiaľ dôchodca - dnešných 70 a viac - bude mať výšku dôchodku porovnateľný s Japoncom, nech za MHD zaplatí. Keby to tak bolo, verte, že zaplatí rád.
Dobre, ale podla je mna v poriadku obmedzit to zlavnene cestovanie v PD az po 10tej.. Snaha regulovat rozlozenie cestujucich do jednotlivych casov je celkom pochopitelna a v konecnom dosledku pozitivna pre vsetky zucastnene strany.
to uznesenie resp zmeny mi skor nahanaju zimomriavky ...
cize ak som to pochopil, elektricka bude konecne v tvalej variante a nikto uz nebude vymyslat a dumat, ze je to len docasna vec ? no heureka ..
C) vypadnutie terminov je asi to najhorsie .. lebo aj ked na slovensku sa slubuje kde co, nejake terminy je dobre si dat..
D) desi ma ze uvazuju na petrzalskej radiale s urovnovymi krizovatkami .. to bude koniec, ked to uz robia, nech je to poriadne mimorurovnove aspon na petrzalskej radiale .. lebo sa dozijeme toho vid elektrickove trate v meste, kde sa stavaju cesty a krizovatky kazdych 10 metrov cez elektrickove trate ..
ak bude prijimatel ZSR, tak to nema sancu prejist, je to hlupost .. ZSR bude potom majitel a nie mesto bratislava ..
E) to si mozu schvalit co chcu, okolo trate sa bude stavat tak ci tak centralny bulvar ..
Áno je to jednostranný pohľad, je to moja osobná skúsenosť z niektorých liniek, na ktorých naozaj doobeda väčšinu cestujúcich tvoria dôchodcovia (alebo presnejšie "duochodcovia") s nákupnými taškami na kolečkách.
Nemám nič proti dôchodcom, ale myslím si, že symbolické cestovné vo výške 10 centov by zvládli. Ak už nie pre iné, tak aspoň ako prejav solidarity s ostatnými cestujúcimi, ktorí sa im na to bezplatné cestovanie skladajú a ktorí budú čoskoro za MHD platiť o 20 percent viac. Súhlasia so mnou aj moji rodičia, ktorí sú obaja nad 70.
Doprava zadarmo pre dôchodcov nie je napr. ani v Japonsku, ktoré je známe svojou úctou voči starším, a ani v iných civilizovaných krajinách. A dokonca ani v niektorých iných slovenských mestách. To iba DPB je voči niektorým kategóriam cestujúcich nadštandardne štedrý.
Práveže ju vidím dosť často obsadenú do 10 ľudí v sedle aj mimo. Pri jazdnej dobe 32 min. je na nej dosť veľká spotreba vozidiel a najazdených vozokm. Špička by mohla ostať no na sedlo by stačil int.12 min.
Hladám najmenej bolestivé oklieštenie vozokm.
zaujímavý nápad, ale možno by stačilo v špičke, keďže neraz som videl strašne sa ponáhľajúcich na "akcie o 7 do lidla" a pod.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec