Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
J:
Znovu, znovu a znovu 🙂
Zapamatuj si, že Batislava není Vídeň nebo Mnichov, aby si mohla nakoupit pouze luxusní nízkopodlažní vozidla!

V Bratislavě je třeba vyhodit 150-200 autobusů ihned. Kde chce proboha vzít Bratislava na 150-200 nových nízkopodlažních autobusů?

Víš kolik to dělá?
100 vozů 12m = 7,5 milionu Kč = 750 milionů Kč
100 vozů 18m = 10 milionu Kč = 1 miliarda Kč

= 1 750 000 000 Kč = 2,25 miliardy Sk. Má na to Bratislava? Já říkám, že ne.
Reakcia na: J #16380:
Vykon motoru? Sprevodovanie? Krutiaci moment? Boooze... Trochu fyziky - vykon je funkciou krutiaceho momentu a otacok a je z nich vyratany!!! Vykon sa priamo merat neda. Sprevodovanie je sice super, ale prevodovka nema len zuby, ale aj hydrodynamicky menic. Ked tam mas ZUBATY FEKAL, ktory vyuziva ten vykon iba na ohrievanie oleja v tej prevodovke, je ti dobry motor uplne na prd. Ik435 maju 191kW, co nie je najviac, ale mat tam VOITHku, uplne inak by to tahalo. Ved sa pozri na 2141 so smradlavym RTOckovym motorom, ake je to delo!

Inak tebe sa asi Shitaro hrozne paci, ale keby si to vnimal ako technik, musel by si mat uplne iny nazor. Uvedom si, ze cestujuci ma u riti, ci tam bude logo mercedesu, alebo dajaky jazvecik. Ajtak to bude podstatna zmena k lepsiemu. Solaris je navyse kapacitnejsi a ma sancu vydrzat nase cesty. A mercedes??? Ten je sice super, ale mozu si ho dovolit niekde v nemecku, nie v tejto chudobnej diere, ze musim tak skarede hovorit!
Reakcia na: J #16380:
No toto je uz o niecom inom:-)Som rad,ze aspon ty vies co je pre nas lepsie:-)Ja s tym tiez nesuhlasim,ze 15-metrovy,ale na urcite linky by bol ako uliaty:-)Teda az na to,ze taky novy voz nemoze ist na delene:-(
.................................................
Ok niekedy sa dohodneme a mozme to z organizovat:-))No neviem ako to bude somnou v lete,ale hadam nejaky ten cas na to budem mat...Toto leto bude moje najhorsie...Budem skoro furt odcestovany,ale az koncom Juna budem vediet vsetko ako je:-)
V Blave je kadeco inak (I286 je silny voz a radi sportovo rychlo... ) , ale ten CB18 co je tu je naozaj lenivy. Normalne lutujem Zlincanov. To nemoze byt len chyba nastavenia motora, aj 180 kW by sa inak spravalo. Tuto chybu moze Karosa este napravit zapozicanim 961 zo slovenskeho DP v lete, ale nebude to tak imidzove ako CB.

MB ma na slovensku akciu, bezplatny servis x rokov/kilometrov. Nitrancanov nepustia ani do servisu, nie to do vnutra vozidla.
Spectre:
A co to trochu přehodnotit?

Autobus se nebude přizpůsobovat bratislavským podmínkám, ale Bratislava se přizpůsobí autobusům? 🙂
Spectre:
No víš, možná na to koukáš očima Bratislavana, kde se Karosy opravdu rozpadají. Přijeď se podívat do Prešova, kde mají 13 let staré Karosy jako nové a negenerálkované.

Na odkaze jsou autobusy, které Praha vyřazuje. V Praze se vyřazují autobusy max. po deseti letech. Takto vypadají autobusy vyrobéné v roce 1994, vyřazované letos. Vidíš někde rez nebo něco co by nasvědčovalo konec autobusu? S klidem mohu říct, že tyto vozy budou jezdit ještě 5 let. Dohromady tedy 15 let. Foto na dálnici D1 po prodeji do Polska.
Reakcia na: dusoft #16374:
Dnes som to bol s autorom clanku prezentovat na medzinarodnej konferencii a reakcia bola nad mieru uspokojiva. Dalo by sa povedat, ze to velmi vela ludi zaujalo a pokecali sme s nimi a povedali sme si, co koho trapi a zanadavali sme na MHDcku 🙂 Stretli sme sa aj s ludmi z magistratu, ktori uviedli niektore nepresnosti na pravu mieru, takze sme zase o nieco mudrejsi... Otazka je, ci ten clanok pomoze k tomu, aby sa nieco naozaj zlepsilo, pretoze ak to takto pojde dalej, moc nadeje v tom nevidim.
m@rtin:
1)Je jedno koľko máš voz v záruke, ak zrkadlo rozbiješ počas jazdy tvojou vinnou záruka ti je na dve veci. No na to je tu havarijná poistka, ktorá takéto udalosti krije.
3) áno tá 50 kusová séria ničmoc, no v BA si spravia dobré meno a podľa koncespie sa má v najbližších rokoch kúpiť do 200 busov a to už nie je len tak. A to nehovorím, že ak by vznikol vzťah s MB, taký ako má Praha s Vysokým Mýtom, tak sa im to oplatí. Lebo tá výrobná cena je možno tak na úrovni polovice predajnej. Ono vždy je lepšie ak predáš aj o jeden bus viac ak je to na úkor tvojej konkurencie.
Ďaľšie body: áno údržba je tu hrozná a treba stým niečo robiť, ale to našich zákazníkov nezaujíma. Oni chcú norm vozy. Ak by sa kúpil potrebný počet 12m a 15m, tak BA je z najhoršieho vonku. Tým počtom myslím aby sa mohli vyradiť všetky I28X a niektoré K B732, ktoré sú na tom tak zle, že sa už ani splynofikovať nedajú.
6) no naozaj to bolo lenivé. Neviem aký to má motor, ale viezol som sa stým asi pred 4,5 hodinami a hore tým kopcom nič moc. No a nie je dôležitý len výkon motoru, ale aj jeho sprevodovanie, krútiaci moment a tak. Možno tam je pes zakopaný, pri tomto voze. Tie Pražské nepoznám.
😎 no o výrazné zľavy, ktoré je mercedes ochotný BA poskytnúť. Nazvali to dlhé lakte ak sa nemýlim.

Takže ešte raz: áno treba 50% osadenstva DPB vyhodiť, ostatný sa hádam spamätajú a robiť rázne zmeny v fungovaní DPB. Od tiet čo vozy umývajú cez vodičov a dielenských pracovníkov, až po výmenu generálneho riaditeľa DPB a.s. No to musíme robiť spolu s kúpou vozov, ktoré zodpovedajú vysokým štandardom, čiže nízkou podlahou 🙂

si: No tak tomu ver, že sa budú kupovať 15m. No a povedzme si pravdu sú linky kde je 15m bus ako uliaty. Napr. 90, 68, 59, 198 a ďalšie + niektoré s menšou úpravou grafikonov čiže hustejšímiintervalmi.Namiesto 12minút 10. Taká 198 Tak ako to dnes povedal Vlado. Pri 15m buse ti odpadá náročná údržba kĺbu. Nič sa ti tam netrhá, mič nemusíš mazať atď. Taktiež síce povedal, že kapacitne sú rovnaké, aspoň podľa toho čo vyčítal z uvádzanej kapacity, (jazdil citaro aj CB)no mám pocit, že kĺb sa do kapacity nebre. Ale či je to pravda? No niečo by to vysvetlovalo.

Andrej (Anndy 008): Dobre robíš. Aj pre DPB to bude lepšie. Nebude voziť človeka, ktorý si za to neplatí a bude o jedno miesto voz volnejší. Neviem čo iné by som ti ešte mohol na to napísať. Hádam len, že je naozaj pohodlné jazdiť IAD no či lepšie?! To je zrejme individuálne. Ja som spokojný aj stým čo mám. Bývam v Petržalke a spoje sa mi len zhusťovali. A dokážem sa tešiť aj z maličkostí, no a pokrok i keď malý tu je. Ale ani východné Nemecko po zjednotení nebolo hneď na tom ako západné.

Tomáš: Vážne ak niekedy budem môcť pomôcť tak rád pridám ruku k dielu. Teraz mám síce skúškové, no cez prázdiny. Aj by som vedel zohnať lacnejšie acetón a tak.
Reakcia na: m@rtin #16375:
Nie, nie, o tom sa tu nebavme. Tieto otazky tu uz boli preberane X-krat a nikdy to k nicomu neviedlo, len sme sa pohadali. My tu nehovorime o tom, ze Citybus je najhorsi. Avsak bol si Bratislave a sam si videl, ze tu musi byt nadstandartna kvalita, aby to ten voz prezil viac ako pol roka 🙂 To len kvoli tomu. O tom, ze inde Citybus vyhovuje sa nehadam, pretoze by som nemal argumenty - ked je udrzba, prachy a hlavne vola, vsetko sa da. U nas to ale nie je a tak treba kupit autobus, ktory je nezmar. Solaris by taky teoreticky mohol byt, nakolko je stavany na polske podmienky.
Reakcia na: Spectre #16376:
Noooo to som rad,ze sme sa v niecom zhodli:-)Inak ta umela hmota je dobra,lebo aj ked ta niekto tukne tak sa to da rychlo vymenit bez vselijakych problemov to berem:-D
Reakcia na: m@rtin #16375:
No myslim,ze si to zobral trosku zle...Je to iba vymena nazorov a nic ine..Ak som ta urazil velmi sa ospravedlnujem,ale velmi rad ta privitam v BRATISLAVE a mozme ist spolu zhodnotit ten serbel:-DNeviem ci toto je uz vyradeny bus,ale to je hrozne...Ocakaval som od toho ovela viac...
m@rtin> Velmi spravne! Problem by som ale videl v tych Ikarusoch, ktore ti nikto nevyrobi, co je skoda, pretoze konstrukcne su velmi dobre....:-(

tomas> Citybus je zbuchana guca dielcov z umelej hmoty. Mne stacilo, ked som detailnejsie skumal tu bielu Agoru, co tu vtedy bola. Na druhu stranu, je to sice taky "smiech cez slzy", ale ta umela hmota ti aspon nezhrdzavie 🙂 Citybus do Bratislavy kazdopadne nie. Slovenske cesty by iste neprezil.
Je zajímavý, že v Praze jezdí cca 280 Citybusů a žádné odlepené gumy jsem neviděl.

Aha takže se to koukám opět obrací do národních sporů - já tu prezentuji naše autobusy.

Tak na to ti odpovím, že mi je úplně jedno, co si DPB koupí. Já v Bratislavě nepracuju ani nestuduju aby mě trápilo, že tam nejezdí české vozy.

Napadá tě jiná značka vyrábějící vysokopodlažní autobusy než Ikarus nebo Karosa? Mě ano - Novoplan nebo Slovbus. Pro mě za mě, klidně si je kupte. Ale odepsat značku po jednom dni cestování? Proč tedy Karosa ani nestačí vyrábět nové autobusy, když jsou tak nekvalitní, proč jezdí okolo 2000 Karos 900 v Belgii a ve Francii?

Proč jezdí v Paříži několik tisíc Citybusů a problémy s nimi nemají a proč si po jednom dni v Bratislavě stěžují? Aby se to neobráilo proti mě jako zastánce značky Karosa. Osobně si myslím, že Citybusy do Bratislavy opravdu ne. Když už nízkopodlažní busy, tak Solaris.
velmi dobry clanok, dakujem autorovi za snahu objektivne zhodnotit situaciu. dufam, ze si z neho niekto kompetentny j zoberie ponaucenie.
Reakcia na: m@rtin #16366:
Ale ale... 15 rokov zivotnost Karosy??? Uz hovoris, ako ten nas generalny riaditel ujko Z., ked basnil o tych plynovych vrakoch z UDJD. 15rokov maju zivotnost vyrobky zo Skodovky, alebo stare dobre Ik280. Ta Karosa ma mozno zivotnost 15 rokov, ale jednotlive diely. Iste, dnes je technologia taka kvalitna, ze je mozne urobit rozne upravy materialu tak, aby vydrzal v dobrom stave a dokonca ani nemusi viditelne hrdzaviet. Takze ma Karosa kvalitne plechy, "ram" namoceny v dajakom kataforetickom humuse, pripadne specialne upravene komponenty, ktore zvykli keksikovatiet, ako napr. schody, dvere, a pod. Je ale blbost, aby s tou konstrukciou, ktoru ma karosa to vydrzalo 15 rokov spojene pokope. Aj ked mi povies, ze nova super rada 96x ma exkluzivny skelet, tak podotykam, ze je to to iste, akurat je iny vyrobny postup, cize panely su nasadene pred oplechovanim a su privarene na pevno. To znamena, ze konstrukcia ako taka je rovnako odolna a ten "ram" bude celkom iste po case praskat - to inak udava priamo vyrobca a u rady 700 sa v prirucke hovorilo o tom, ze moze vplyvom pnuti puknut uz ako novy! Samozrejme, vdaka jednoduchosti konstrukcie nie je problem to opravit, ale 15 rokov to pokope urcite nevydrzi.
Reakcia na: m@rtin #16371:
A co tak jeden typ a bolo by???Naco milionpatsto typov a vsade ine suciastky a ina udrzba:-)
Spectre:
Plně s tebou souhlasím. Můj návrh na obměnu vozového parku v Bratislavě.
2004
-koupit cca 80 Karos B900 nebo Ikarusy 400
-koupit 1 Solaris 12, 1 Solaris 15 a 1 Solaris 18
-vyházet 80 největších vraků
-některé vozy podle finanční situace rekonstruovat

2005
pakliže se Solarisy opravdu osvědčí a mechanici se na nich naučí provádět údržbu a řidiči jezdit, nakoupil bych jich 50 - klouby, krátký, patnáctimetrový

2006-?
Nakupovat pouze Solarisy, v letech kdy nebudou peníze pouze na Solarisy nakoupit kombinaci Solarisy / Karosy 900 nebo Ikarusy

Výsledek?
Mladý vozový park, který bude přijatelný jak pro cestujícícho tak pro dopravce.

Nakoupit 100 Citar hned a pak brečet, že se vozy rozpadají? To bude pánové už pozdě.
Reakcia na: Spectre #16367:
V poriadku tak kupme 18-metrove Citaro alebo Solaris,len nieee tie sunkyyyy Citybusy:-(Fakt ma velmi mrzi tato skutocnost...A vsak musim pritvrdit,ze maly Citybus uz stoji za to:-)
Reakcia na: m@rtin #16366:
Toto ma trosku mrzi...Prezentujes iba vase autobusy...Jake su dobre a tak dalej...
Ale skutocnost je uplne ina...Dneska som si napriklad vsimol na Citybuse ako sa odlepuje cierna guma na boku...Jaka to je praca???Narychlo a fusersky urobeny bus.Tymto ovsem nechcem nikoho urazit,ale skutocnost je uz taka:o)
Reakcia na: m@rtin #16366:
Ak je podla teba 8ludi na meter stvorcovy vela, tak ti odporucam povozit vo vybranych casoch napr. linkami 201, 202, 50, 21, 83 a pod 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.