Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #158521:
Záleží ktorá firma vykonáva zimnú údržbu. Tá čo v Karlovej Vsi tak tá ma aj Multicaru aj terénny Mercedes. A napr. medzi také lokality kde sa posypáva štrkom patrí Eurovea. A miesta kde sa nezmestí Multicara odpratávajú pracovníci. Aspoň po mojej sťažnosti ich odpratávajú na mojej ulici. ?
Reakcia na: luky133 #158511:
Ja poznám lokality, kde sa kedysi dokonca aj posypovalo štrkovou zmesou, dneska tadiaľ neprejde ani len Multicar - asi ich vyradili a mechanizmy podobnej veľkosti asi nemajú...
Reakcia na: Hug0 #158519:


Ak predpokladáš 20 s 22 v preklade obe v 30-minútovom intervale (tak ako cez sedlo v pracovné dni), tak to by bolo posilnenie v spoločnom úseku "Hradištná - Tesco Lamač" z 20-minútového intervalu na 15-minútový. Nevadilo by to niekomu, keď tu sa má jednať v prvom rade o Kramáre?

A zároveň by to bolo oslabenie na 20-ke v úseku "Opletalova - Hradištná" z 20-minútového na 30-minútový interval.

Z prestupnej zastávky "Patrónka" by na Kramáre 22-ka išla v 30-minútovom intervale, čo považujem za nedostatočné. Viem, že 49-ka pred x mesiacmi v takom intervale premávala, ale 20-minútový je pre cestujúcich znesiteľnejší.

Ja som sa snažil nájsť podľa možnosti čo najlacnejšie riešenie. Alebo by 2 vozy na krátkej trase na 49-ke v 20-minútovom intervale vyšli drahšie NEŽ zavedenie víkendovej premávky 22-ky podľa prvého odstavca?
Reakcia na: Peon #158518:
Bohato by stačilo spraviť 22-ku cez víkend zrušiť 211 a je po probléme.
Reakcia na: Peon #158515:
Pre prípadných kritikov, že Dúbravka na tom nie je až tak zle: Skúste sa vcítiť do cestujúcich z Lamača / Záhorskej a Devínskej. Skúste navrhnúť lepšie víkendové spojenie na Kramáre než cez prirodzený prestupný bod Patrónka.
Reakcia na: S499.1023 #158513:
Takže to, čo sa zvykne v BA hovoriť, že solmag = "ekologická soľ", je blbosť?
Reakcia na: Peon #158515:
Ako je to s trolejovým vedením (križovatkou)neďaleko NÚSCH? Bolo by možné (hoci len mimoriadne) obojsmerné zachádzanie linky 209 k NÚSCH?
SPOJENIE MHD NA KRAMÁRE ZO ZÁPADNEJ ČASTI MESTA CEZ VÍKENDY

Keďže stále nie je Patrónka zatrolejovaná v smere na Kramáre, považujem súčasný stav cez víkendy za neprijateľný, ba dokonca vyháňajúci ľudí z MHD!

PRÍKLAD: Cestujúci z Dúbravky / Lamača / Devínskej / Záhorskej po vystúpení na prestupnej zastávke "Patrónka" majú tieto možnosti:

a) Prejsť pešo pod kopec na zastávku "Pri Suchom mlyne". Pritom treba prejsť podchodom a ďalej aj cez cestu, čo pre starých + v prípade nepriaznivého počasia je problém. Naviac, nie je tam zastávkový prístrešok!

b) Prejsť podchodom na Patrónke na linku 211 (30-min. interval) alebo 212 (15-min. interval) k Vojenskej nemocnici, kde si treba počkať na tieto isté linky.

Pre niektorých Lamačanov môže byť výhodná linka 38 k Vojenskej nemocnici, ale jej 60-minútový interval je značne neatraktívny.

Zameriam sa však na Dúbravku, ktorá má aj tieto možnosti:

c) Z linky č. 83 prestúpiť na zastávke "Sokolská" (nutný prechod cez cestu - našťastie so semafórom pre chodcov). Kramáre /nemocnica/ sú dosiahnuteľné linkami 32, 204, 212 a obchádzkou cez NOU aj 209-kou s prejazdom na 211-ku.

Táto možnosť je v súčasnosti asi najprijateľnejšia aj keď na zastávke "Sokolská" nie je prístrešok ❗ Nezmestí sa tam ani nejaký malý kvôli úzkemu chodníku?

d) Z linky 83 vystúpiť na zastávke "Dubová" a pešo prejsť na zastávku "Valašská" na 204-ku - 15 min. interval (tiež nie je prístrešok).

e) Električkou na zastávku "Molecova" alebo na "Botanická záhrada", kde je prestup na 32-ku, ktorá však premáva v 30-minútovom intervale!

Čiže ani v jednom prípade nie je umožnený prestup na hrane! Pritom Patrónka by z dôvodu vzdialenosti, časového hľadiska, ako aj kvôli existencii prístrešku a prestupu na hrane mala byť preferovaná.

MOŽNÉ RIEŠENIE: Dočasné obnovenie linky č. 49 cez víkendy a sviatky (midibusmi) a zároveň dočasné zrušenie linky 211.

V čase návštevných hodín by 49-ka mohla zachádzať aj k NÚSCH. Predpokladám, že jeden voz by to nevyjazdil pri mnou navrhovanom 20-minútovom intervale.
Reakcia na: S499.1023 #158506:
to hovoríš zas o sebe? nič nové... ?
Reakcia na: luky133 #158511:
Solmag je zmes chloridu sodného s chloridom horečnatým. Je omnoho drahší a takisto škodlivý. Jeho výhodou je len to, že účinkuje do nižších teplot.
Reakcia na: ivanbuto #158507:
Nesolenie ulíc je možné v Škandinávii, kde raz nasneží a snehová prikrývka vydrží celú zimu. V podmienkach, kde teploty neustále fluktuujú okolo nuly, to možné nie je. Ale može sa soliť s mierou.
Reakcia na: MiroBA #158508:
A k takým chodník s veľkým spádom by si zároveň rozdával korčule? ? A to, že ak sa odhrnú a pozametajú to stačí tak v prípade takýchto chodníkov ani nie hlavne keď je veterno tam naveje sneh a keď sa roztopí zamrzne... Doteraz som bojoval aby sa mestská časť starala o chodníky patriace jej a normálne sa stal zázrak v okolí ulice kde bývam sa udržiavajú chodníky, ktoré sa neudržiavali nikdy. ? Ale vo všeobecnosti súhlasím aby sa nesolilo tam kde netreba (v prípade ľadu by ho museli aj osekávať) ale v kopcovitom teréne je to temer nevyhnutné. A už dlho existuje náhrada za soľ a je to solmag, ale ten je oproti soli dosť drahý.
Reakcia na: MiroBA #158508:
Zase ale vždycky po príchode z Viedne mám biele boty... ?
Reakcia na: MiroBA #158508:
Pracovníci DPB soľou nikdy nešetria.
Reakcia na: ivanbuto #158507:

Presne tak.
V suseddnom Rakúsku niekde nie je dovolené "soliť" vôbec.
Byť na mne, by som vo veľkej miere posýpanie zatrhol a na chodníkoch dupľom.
Posýpal by som maximálne hlavné ťahy a ulice po ktorých chodí MHD (mimo tých miniliniek 135 a pod.), chodníky vôbec.
Osobne v tom vidím viac nevýhod ako výhod.
"Soľ" je veľmi agresívna a
1. Ničí povrch vozovky a spôsobuje podstatne viac výtlkov
2. Ničí pneumatiky vozidiel
3. Ničí tapánky v prípade posýpania chodníkov
4. Má negatívny dopad na životné prostredie
5. Dráždi končatiny domácim zvieratám - psom.
...
Ja to nievem pochopiť, však čerstvý sneh stačí len odhrnúť, pozametať a nebola by všade po meste taká bačorina.
Ešte podotknem, som videl ako u nás pracovníci udržby DPB úplne "presoľovali" zastávku - som mal chuť im to vysypať na hlavu a spýtať sa či mi prispejú na nové topánky.
Reakcia na: no.ev.di. #158502:
Podľa mňa sa na snehu dá so zimnými pneumatikami jazdiť celkom v pohode. Uvítal by som v meste aj neposolené cesty.
S MHD je problém, zimné pneumatiky nemáme, najmä v kopcoch by sa inak jazdiť nedalo.
Každopádne to, ako sa tu solí každý kúsok chodníka a zastávky, ako sa solí napr. aj v pešej zóne (Primaciálne nám.) nepokladám za rozumné ani za zdravé. Z mesta je odporná čľapkanica.
Reakcia na: no.ev.di. #158505:
Nechcel by si sa pri tej onanii odpojiť od internetu, Truhlík?
Reakcia na: S499.1023 #158504:
aj ty si ma presvedčil ? no nehovoríš mi novinku, ale zas ani pri pluhovaní sa pluh nevlečie... ciciny na nos môžeš vešať v šenku
Reakcia na: no.ev.di. #158502:
Nemusíš nás presviedčať o svojej tuposti stále znova a znova, tuná to už všetci vedia. Si predstav, že na pluhovanie je nejaká rýchlosť a na presun zase nejaká rýchlosť.
Reakcia na: no.ev.di. #158502:
On si svojvoľne nemôže odhŕňať, kde chce a ako sa mu zachce.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.