Máš absolútnu pravdu. Vždy, keď vidím niekde nadpis "Cestári zaspali", "Cestárov prekvapila zima" a podobne, tak sa mi vo vrecku otvára nožík z predstáv autorov, ako sa v okamihu začatia sneženia má pluh zhmotniť všade a ihneď.
Pritom by stačilo, keby vodiči pochopili, že to biele je šmykľavé a v zime je to normálne. Veľmi ma pobavila definícia mojho kamaráta "Pražáci umějí jezdit jen po suchém, dopředu a podle semaforů". Myslím, že definícia platí aj na vačšinu Bratislavčanov ? .
Aj na toto si expert? V minulosti novinári počítali pluhy (sypače) v centre, ktoré prechádzali mestom a mali zdvihnuté radlice. Vôbec si neuvedomovali, že tie vozy idú možno pre posypový materiál, alebo idú robiť svoj zásah do vzdialenejšej časti mesta. Keď všetky mechanizmy budú v centre zhŕňať (lebo si to takto predstavujú laici), tak na okrajových častiach mesta budú chýbať a občania budú kritizovať, že údržba ciest prišla neskoro. Robil som v tejto sfére skoro 20 rokov, tak viem, o čom hovorím.
keď to porovnám s dneškom tak fakt dnes v rukách týchto egoistických zazobancov čo chcú všetkému šéfovať ale na všetko srať, to Šafko vyzerá priam na pozvracanie. Dokonca je tam aj oveľa priestrannejší prístrešok a nejak k svetu vyzerajúces nástupište a nie ako dnes, že tam straší rozpadajúce sa zábradli a zhnité lavičky. Aby to mesto nevedelo za 20 rokov dať doporiadku, to si vyžaduje riadnu dávku arogancie a kreténizmu. ? ?
Jeden menší postreh k stavu ciest :
Za celý čas som videl akurát jeden pluh ako šiel od Patrónky smerom na Lamač pri Mokrohájskej ale aj to mal zdvihnutý pluh - načo je dobrý taký výjazd vozidla zimnej údržby keď má zdvihnutý pluh na ceste kde je sneh? Ho nemôže odrhnúť?
Na samotnej Patrónke som videl ako síce vodič sa do zastávky priam doplazil 20-30km/h ale napriek tomu, že kolesá mu stáli, tak brzdná dráha bola minimálne o pol dĺžky vozidla dlhšia. Pred mojimd domom premávajú linky 68,83,92,95 a 96 a samozrejme aj premávka tu je značná ale cestu nikto neodhrnul. By som bol fakt zvedavý, že či to nikto nenesie za bezpčnosť na cestách zodpovednosť už? Serú na to policajti a serú na to aj cestári ? Som zvedavý ako chcú do rána tie cesty pobehať ?
ďakujem za vysvetlenie, inak neviete ako to bude riešene cez MS v hokeji, myslím ohladom vodičov ked ma byť posila spojov, bude okrem ne-dostatku vozov aj dostatok vodičov?
inak by ma zaujímalo, že kde sa budú točiť busy, ktoré budú robiť posilovú dopravu k Zimáku? Ja by som navrhoval aby posilové linky idúce z Východných častí mesta na Trnavskom mýte odbočili na Vajnorskú a potom pokračovali cez Odbojárov, kde by vyložili ľudí cestujúcich k Zimáku. Z východných častí mesta by to bolo riešené tak, žeby autobusy vyložili ľudí pri Zimáku ako stoja 205 a 212. Ibaže by ma zaujímalo, že kde zoberieme medzi 15 a 16h poobede navyše vozidlá keď je špička a všetko schopné ide do premávky. Veru, byť v koži DPB tak uvažujem aj o tom ako spojazdniť ešte niektoré TAM-BUSy a Petržalské vyradené Karosy.
Inak nechápem, že čo to bolo za "GO" na TAM-BUSoch, keď sa menili iba plechy tu na imdh.sk je pod nákresom TAM-BUSu v LBC napísané, že po GO ?
Vo VW to máme tak, že robíme máme tzv. tri cykly a to :
1) začínaš v pondelok kedy máš 2x rannú,2x poobednú, 2xnočnú a potom v nedeľu ráno ideš domov a máš pondelok a utorok voľný.
2) začínaš v stredu a máš 2x rannú, 3x poobednú a 2x nočnú a v stredu ráno ideš domov a máš voľný ešte štvrtok
3) začínaš v piatok, robíš 3x rannú, 2x poobednú, 2x nočnú, v piatok ideš ráno domov a máš voľnú ešte aj sobotu a nedeľu
Ja najviac neznášam druhý cyklus lebo okrem toho, že tam je človek vtedy keď tam sú aj šéfovia (7-17h) tak ešte len 1,5 dňa voľna, robia sa tri poobedné na ktoré sa mi najblbšie cestuje a kedy zabiješ akurát ten najlepší čas dňa tam a ešte ho máš rozbitý na doobedie a potom môžeš ešte dakam ísť do mesta o 23 ak je dačo v pláne, ale to už poväčšinou nič... posledný cyklus je najlepší lebo ráno si v robote so šéfmi iba v piatok (aj to tam niektorí niesú), pondelok a utorok obedná sa dá prežiť a potom dve nočné sú pohoda, lebo to tam nikto neni skoro ? kolega napr. po nočnej vraj ani nespí, vraj aby neprespal ten deň, ibaže ja som to spravil 2-3x tak v piatok a v sobotu večer som zaspal jak batoľa ani som nevedel ako... ?
Neveim ako je to dnes ale kedysi po nočáku obvykle ešte nasledovala ranná špička. Okrem toho, keď skončím o piatej nočák, o šiestej môžem ísť po najzákladnejších úkonoch do posteje, vyspatý som v najlepšom prípade na poludnie a to už teda fakt ako deň voľna neberiem. Najmä keď ďalší turnus budú ranné...
Tak nakoniec nebudú premávať mimoriadne vlaky na trase "ŽST Petržalka - ŽST Nové Mesto"? Prečo sa to zmenilo? Na niektorej z tých jesenných diskusii pri príležitosti Týždňa mobility to pôvodne odznelo.
no ved tie poobedne to mozu byt nocne.. preto som to dal do uvozdzoviek..pokial je ukoncenie po 22 hod to uz je v inetrnom dpb oznaceni ako nocna...
pokiaľ myslíš nocáky - teda nočné, príp. služobné spoje teda tie celonočné čo sú cca od 19, 20 hod do 3:25 alebo do 5. hod.. niektoré sú "súkromné" že sú tam pridelení vodiči aj s vozidlom a niektoré sú v zadelení a teda vyjdu vodičom raz za 8, 16, 32.. dní poľa "veľkosti" zadelenia..
ale pokiaľ robí nočný spoj vodič v zadelení má vždy potom dva dni voľno..
16.12.2010 mi ( pravdepodobne) v električke č. 9 z Ružinova na Trnavské mýto vypadli kľúče. Je na nich zelený gumený prívesok zázrak prírody a červený mini nožík. Nemá MHD niekde straty a nálezy?
Tak ako všetci v dpb.. buď majú turnus 4 dni robia a dva dni voľno - teda presnejšie 4 dni ráno 2 voľno 4 dni "poobede" dva dni voľno.. alebo sú takí čo robia iba pondelok až piatok a víkendy voľno (týždeň ráno a týždeň poobede ale môže sa to meniť aj počas týždňa) a potom sú takí čo robia iba tzv. "delené smeny" - teda špičky, ale u električiek je takých minimum, iba čo sú ranné 9iny tak poobede tiež majú tí vodiči nejakú službu, alebo 7+17..
ale opakujem, v princípe sú takéto turnusy v celom DPB A/E/T
zaujímalo by ma ozaj, že ako vodiči električiek robia smeny... teda v akom cykle sa im opakujú, ako často robia víkend službu a pod.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
dopravak123