Pretože stanica býva tradičné centrum vidieckych obcí, priestor kde sa koncentruje najviac ľudí z dopravného kontextu. Pri ignorovaní všetkých podmienok by zastávka pri stanici bola minimálne dosť logická.
"Medzičasom sa snáď podarí obci doriešiť aj lokalizáciu ostaných zastávok (keď už nie inak, tak aspoň vyznačením dopravného značenia)."
Kisalfold Volán má v Rajke niekoľko zastávok. Nebolo by najjednoduchšie, keby potom 801-ka používala niektoré z nich podobne ako využíva 901-ka v Hainburgu a Wolfsthali zastávky Postbusu?
"Ako to tam môže mať zastávku, keď tam žiadna zastávka nie je, najbližšia zastávka Volánu pri stanici je až za križovatkou, odkiaľ sa už nedá legálne vrátiť späť."
2-krát som tento rok išiel z Bratislavy Volánbuszom (čo ide až do Budapešti a v Maďarsku má povolenú vnútroštátnu prepravu). Do Rajky v oboch prípadoch prišiel oproti CP skôr.
Tak v Rajke si spravil prestávku na tom "rozbitom" obratisku pri stanici, kde (neviem či oficiálne) umožnil aj výstup cestujúcich. Potom podľa CP obslúžil zastávku pri pumpe MOL (Rajka,,sz.ib.).
Celkovo si myslím, že pri stanici (nemusí to byť na tom obratisku) je pri dobrej vôli zo strany obce možné zastávku pre 801-ku zriadiť.
Trať cez nábrežie je efektívna alternatívna trasa? Hviezdoslavovo nám., myslíš ten oplotený priestor pred ambasádou, otočka pre Carltonom a parkovisko pri Danube? Pretože tadiaľ električka viedla.
Prečo Ty vo všetkých príspevkoch hovoriacich o 801 (zámerne?) prehliadaš také faktory ako medzinárodná licencia, licenčné konanie, zriaďovateľ zastávok..
takže filozofia je taká, že pokým nebude prestupovať balík ľudí z vlaku na L801, tak nemá zmysel ju tadiaľ viesť, však načo vyhovieť hoc aj len 10 ľuďom nie? Ak sa dopravcovi či dedine máli aj tých 10 cestujúcich k dobru na tej linke, ktorí by došli vlakom k L801, tak potom srať na to rovno. Sú mi také argumenty ako keď železnice povedali, že sa im tam neoplatí zavádzať vlaky lebo tým vlakom čo tam jazdí skoro nikto ho nevyužíva, ale podotýkam, že len retard mi môže dať taký argument, že tým vlakom nikto necestuje, však kto by cestoval Pannoniou o 22 do práce, keď začína druhý deň ráno a 4 či 5 ráno z BA domov? ? To je taký tupý argument ako keby som spravil linky do Rajky a jazdil tam o 3,9 a 11 ráno a potom o 20 a 23 večer a najlepšie časy kedy ľudia potrebujú dopravu by som ignoroval, a potom vyhlásil, že dopravu sa tam neoplatí robiť ?
z textu vyberám nasledovné perly
- Gero by sa nad tým zasmial. V Hamburgu územný plán zmenili za pol druha roka.
- A aj po rekonštrukcii by z mosta zostala len rovnako dočasná oceľová lávka. Takých mostov predsa naši ženisti postavili po Iraku a Afganistane desiatky. Myslíte si, že ich tam po čase vyhlásia za národné kultúrne pamiatky? (na margo Starého mosta)
- tunel europrojektu TEN-T pod Dunajom, ktorým by mohli jazdiť mestské vlaky.
- S novým krásnym Starým mostom.
možno okrem strhávania plagátov by bolo celkom fajn oznámenie nelegálnej politickej reklamy na volebnú komisiu rovnako ako Plšeková mala jeden deň na každom stĺpe osvetlenia vrátane zastávok primontovaný veľký poster ? a na niektorých bola prilepená kancelárska A4 s textom "Toto je nelegálna reklama" ?
Linka 801 vznikla ako projekt v rámci Operačného programu EÚ - Cezhraničná spolupráca (presný názov si nepamätám. Cieľom tohto projektu je vzájomné prepojenie prihraničných obcí – konkrétne centra Bratislavy, Jarovice, Rusoviec, Čunova a Rajky (to je dôvod, prečo linka cez všetky tieto MČ musí jazdiť). V rámci tohto programu získal oprávnený príjemca (mesto Bratislava) financie na zakúpenie dvoch autobusov (neviem kde sú, vravelo sa, že prísť majú 15.11.), pričom sa zaviazal túto linku prevádzkovať 5 rokov.
Dlhý čas na zavedenie môže súvisieť s tým, že od prvotného zámeru po jeho realizáciu je potrebné vykonať množstvo byrokratických krokov, od prípravy samotného projektu, čakanie na vyhlásenie výzvy, kedy sa možno projekt prihlásiť, cez jeho posúdenie riadiacim orgánom (príslušné ministerstvo) až po úspešne ukončenú suťaž na vozidlá. Čo všetci vieme, minimálne súťaž bola robená na 2x, keďže na prvý raz ju ÚVO pre námietky zrušil. Netreba tiež zabúdať, že ide o medzinárodnú linku a teda na vydanie jej licencie sa okrem príslušných miest a obcí musia vyjadriť aj kraje a ministerstvá, každý z týchto úradov má určitú zákonnú dobu...
Čo sa vedenia linky týka, pôvodný (a stále presadzovaný názor) je, že linka bude končiť pri železničnej stanici (čomu nasvedčuje aj skutočnosť minule omylom zverejnených nových zastávok). Avšak vzhľadom na technický stav priestoru, kde sa malo vozidlo bolo zvolené miesto toto už existujúce obratisko. Ak bude daný predstaničný priestor do kultúrneho stavu, môže byť opäť naštartovaný proces zmeny licencie medzinárodnej linky (už len „sprosté“ pridanie zastávky si ho vyžaduje) a až po tom môže byť trasa zmenená. Medzičasom sa snáď podarí obci doriešiť aj lokalizáciu ostaných zastávok (keď už nie inak, tak aspoň vyznačením dopravného značenia). Ja sa len čudujem, že verejnosť vie DPB obviniť aj z tohto.
Re #157405 no.ev.di.: Tebe je síce škoda zas čosi vysvetľovať (polovica tých vecí tu už minimálne raz padla), ale dám si opäť tú námahu:
„To, že nepridali žiadnu zastávku alebo aspoň nespravili v Rajke zónu "hail & ride" mi príde ako absolútne ignorovanie nejakých zdravých zásad pri tvorení liniek.“
Zastávky zriaďuje obec, dopravca nemôže zastavovať len tak kde sa mu zapáči.
„Má však pravdu v tom, že linka mohla chodiť aspoň k stanici, t.j. mať pri nej zastávku“
Ako to tam môže mať zastávku, keď tam žiadna zastávka nie je, najbližšia zastávka Volánu pri stanici je až za križovatkou, odkiaľ sa už nedá legálne vrátiť späť.
Nezadnedbateľným faktom je aj to, že celú linku financuje mesto len zo svojich peňazí a nevidí sa mi práve najlogickejšie pendlovať hore-dole po Rajke s víziou, že sa priemerná obsaditeľnosť vozidla zvýši z 0,2 cestujúceho na 0,22 (toto je len môj optimistický odhad – neexistuje, aby až o toľko viac ľudí cestovalo na ŽST).
pôvodne bol plán taký, že autobusy mali končiť pri stanici a linka mala zastaviť ešte na jednej zastávke (myslím,že na S.Petofi ut.) ibaže vraj bolo plánované "obratisko" rozbité príliš pre otáčanie vozidiel, tak linku preložili do obratiska na južný koniec bez akejkoľvek inej zastávky v dedine. To, že nepridali žiadnu zastávku alebo aspoň nespravili v Rajke zónu "hail & ride" mi príde ako absolútne ignorovanie nejakých zdravých zásad pri tvorení liniek. Lebo keď tvorím linku tak nesnažím sa jej podpíliť konár tým, že jej dám jednu zastávku na južnom konci ale práveže pridám v rozumnou odstupe zastávky tak aby to pokrylo obyvateľov v okolí trasy. Ďalej neviem ako to je s trasou linky či sa môže meniť zo dňa na deň alebo to je dlhodobo nemená vec a môže sa meniť iba po nejakom dlhšom schvaľovacom procese. Má však pravdu v tom, že linka mohla chodiť aspoň k stanici, t.j. mať pri nej zastávku bez toho, žeby šla na ten rozbitý "pľac" a potom pokračovala cez F.Rákoczi ut. k obratisku pri potravinách CBA, tam kde sa točí dnes. Mám taký pocit, že DPB založil linku so slovami "tu máte tú linku, aj si ju poj.bte, nám je jedno v akom stave je" ?
ten vôl je otec môjej spolužiačky zo ZŠ ešte aj k tomu ? ona a jej segra, to sú teda dobré výtery ? mali to po kom zdediť... jej otec je rovnaký odrbávač ako ona ? no tak neviem ako by sa ten spevavec dostal k pani rozprávkárke... ale už mám na konte niekoľko jeho strhnutých plagátov v mojom okolí, dúfam, že aj je tu na DF niekto kto býva v Petržalke tak čistí tiež stĺpy od jeho plagátov.
to, že v JeTiho horách bude jazdiť JeTiho bus bolo už veľmi dávno spomínané....
Re #157391 no.ev.di.: veď napíš rovno, že Guttman VŠDS Žilina, ale dal by som ruku do ohňa za to, že tam bude aj Slávik...
Re #157396 peter007: koľko Rajka zaplatila za prevádzku tejto linky? koľko platia fondy EÚ (kde sú mimochodom aj naše peniaze) za prevádzku tejto linky? táto cifra sa veľmi podobá číslu nula...
je ich už viac vyradených/odstavených na vyradenie....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho