Možno, lebo ja používam kartu DPB z roku 2004 (ale kupujem cez net, takže mi ju nemá kto skontrolovať) a kartu SL z roku 1999. Obe fungujú bez problémov.
Re #155623 no.ev.di.: Nemusíš si byť istý, jazdia tam 2 SORy (bolo to aj v novinke), inak tam stretávam len Solarisy (ale zasa pravdu povediac, moc často tým necestujem).
P.S.: Nenastala náhodou zmena aj v tom, že na L96 cez pracovné dni jazdia kĺbové SORky? Nejak síce nestretávam L96 často, ale cez pracovné dni som tam v poslednom čase nevidel iný voz ako SOR NB 18, iba cez víkendy som tam narazil na Solaris.
Chcem dodať k L20 a 22, že na nich bol interval v rannej špičke predĺžený na 12min práve z dôvodu, že boli na ne nasadzované autobusy SOR 10.5BN, kedy prvý krát DPB aj priznal, že tieto autobusy nemajú štandardnú kapacitu 12m vozidiel a pristúpil na skrátenie intervalu. Po čase však na L20 a 22 začal nasadzovať klasické 12m vozidlá, čím šla kapacita hore. To už či tam 10.5BN postačujú neviem posúdiť. Ak niekto vie, nech napíše ?
no napr. ja som si musel minuly rok kartu vymenit, lebo uz sa vraj nedala predlzit. a to mohla mat tych 5 rokov a jej stav bol skoro ako nova ? ale nebola to karta vydana DPB ale univerzitou, tak mozno v tom bol problem...
Nie, ak je karta v dobrej kondícii, na predajnom mieste ti jej platnosť automaticky predĺžia (dokonca si to ani pýtať nemusíš). Tá platnosť, ale to sa mi len marí, tak to ber s rezervou, je len jej garantovanou životnosťou.
Návrh možno zaujímavý čo sa týka organizácie priecestí cez E trať, ale narážajúci na fundamentálny problém, ktorý ho nekompromisne stavia do roviny utópie: Vieš si predstaviť cestujúcich o paličke, prípadne mamičky s kočíkmi, ako pobehujú niekoľko desiatok metrov po nástupišti do tretieho či štvrtého vozidla v poradí? Ja veru nie...
Nech je prestupný terminál akokoľvek veľký či frekventovaný, vždy platí princíp, že na jednom nástupišti (peróne) stoja vždy max. 2 vozidlá súčasne (prípadné ďalšie poslušne čakajú zatvorené pred zastávkou, kým ju tie predchádzajúce opustia). Akýkoľvek väčší počet súčasne stojacich vozidiel by bol nerealizovateľný ako z pohľadu praktického (chaotické pobiehanie po peróne za účelom zistenia, či náhodou ten voz o 2-3 vpredu/vzadu nie je ten môj, a zároveň systematická diskriminácia menej pohyblivých v tomto procese) tak aj z pohľadu predpisového - to, že je v predpise zakotvené státie max. 2 vozov v zastávke naraz, má svoj hlboký praktický význam práve pre toto a neverím, že by bol niekto až taký hlupák, aby to z predpisu (a tušímže aj zo zákona) vyškrtol.
Takže záver - predlžovanie jestvujúcej zastávky nemá žiaden význam (kým majú naše súpravy dĺžku max. cca 30 m), pretože tým ničomu nepomôžeš. Vytvorením viacerých perónov (nástupíšť) aby sa tam toho vošlo viac, tiež ničomu nepomôžeš, lebo zasa donútiš ľudí húfne behať medzi perónmi podobne ako dnes namiesto dosiahnutia prestupu na hrane.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Re #155623 no.ev.di.: Nemusíš si byť istý, jazdia tam 2 SORy (bolo to aj v novinke), inak tam stretávam len Solarisy (ale zasa pravdu povediac, moc často tým necestujem).