Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #154966:
nie, elektricky boli jeden z lepsich navrhov, aj ked mne osobne sa par veci (detailov nepacilo 😉 ale obcas zadelis aj ty riadnu koninu
Reakcia na: Ike #154930:
Tvoje tvrdenie sa dá vyvrátiť týmto rozhodnutím: http://www.staremesto.sk/buxus//docs/miestny_urad/2010/07/rozhodnutie_10_100.pdf. Stavebný úrad MČ tu nevystupuje ako špeciálny stavebný úrad a teda tunel nie je pozemná komunikácia.
Reakcia na: Martin Fundárek #154932:
Podľa mňa je záver taký, žeby sme museli vidieť kolaudačné rozhodnutia ku všetkým BA tratiam a podľa toho by sa to jedine dalo posúdiť.
Reakcia na: ufo #154972:
inak našiel som zaujímavú vec... dosť rozpor...

takže poďme si to rozobrať...
========================
§2 ods. 2. Vymedzenie zakladnych pojmov

u) vodičom osoba, ktorá vedie vozidlo,
v) vozidlom motorové vozidlo, nemotorové vozidlo a električka,
w) vozovkou spevnená časť cesty určená predovšetkým na premávku motorových vozidiel,
========================
z tohto vyplyva, ze "vodic" je aj "vodic elektricky.


========================
§4 ods. 1. Povinnosti vodiča
f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť,

ods. 4
Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky.
========================
tieto dva odseku su si trocha protichodne nie? Z toho, co som teraz vynal zo zakona, sa, pri uplnom slovickarceni, da spravit jeden zaver

# Elektricka je povinna dat prednost chodcom ked ich vidi, ked vsak pri subeznej jazde elektricky s autami daju prednost auta chodcom, elekricka nemusi brzdit a dat prednost (tak ako musi napr. jedno auto iduce subezne vedla druheho)

delit pripad na vozovku a cestu je hlupost, kedze vozovka je podmnozina cesty a ked sa spomina cesta, mysli sa aj vozovka

ja viem, ze je to hlupost, aby davala elektricka prednost chodcom, len sa teraz zamyslam nad zvrhlym znenim toho zakona..
Reakcia na: ufo #154972:
mas pravdu... podobne je to aj v starom zakone... Neviem naozaj kde som to pocul, cital ? kazdopadne mi elektrickari prednost na prechode dali niekolkokrat a to aj tak ze doslova brzdili... ? vravim ze dokonca v piatok na Marianskej aj na Kamennom (v jeden den s odstupom asi 20 minut) ?
Reakcia na: Martin Fundárek #154970:
V Prahe bola vačšina zebier v oblasti koľajníc zmazaných a pri chodníku doplnených nápisom "Pozor tram".
Reakcia na: Ike #154934:
Električka nedáva prednosť chodcom na prechode pokiaľ viem.
"Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo
pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom
pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom
alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich
rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť
jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky."
Reakcia na: Martin Fundárek #154969:
Tam som zabudol poznamenat, ze ak sa uberie na 68 tak potom dat na tu linku 10 min. t.j. 16 spojov hodina, alebo 8 min. t.j. 17 spojov. Ale tam staci 15/12 min. a nechat na linke 68 4/5 min interval. Hrobonova-SAV si myslim nie je az tak vyuzivana, pokial necestuju z intrakov do skoly VS. Ale pokial ta 84 mala na tych 2 zastavkach byt plna, tak potom samozrejme ponechat 8 min a sedlo 15 min.
Reakcia na: Ike #154934:
Akonáhle je cez trať zebra, ide o dráhu vedenú po telese cestnej komunikácie, pretože zákon o dráhach zebru nepozná. Tam je to dosť jasné.
Reakcia na: Marek1978 #154951:

1. Nedostatočná kapacita Hroboňova-SAV (uberáš štvrtinu).
2. Linka s intervalom 15 minút ťažko môže vypomáhať linke s intervalom 4 alebo 6 minút.
3. Tvrdíš, že na linke 68 nestačí ani 4 min. interval, t.j. 15 spojov za hodinu, ale navrhuješ 6 min. = 10 za hodinu plus doplnok 15 min. = 4 za hodinu, takže aj tu si ubral 1 spoj, hoci súčasná kapacita podľa Teba nestačí.
Suma sumárum, tento návrh sa mi zdá ako dosť nanič.
Reakcia na: no.ev.di. #154967:
neboj sa o chvilu pridu dalsie busy.
Inak dnes na vozidle 4235 plantala do vonka tá tesniaca guma na 4.dverách, asi tak do 1/3 bola utrhnutá, ďalší dôkaz kvality vyhotovenia SORiek. ?
Reakcia na: MatejBA #154964:
no ja nenavrhuje nové linky, ale ak myslíš to fušovanie do niečoho čo funguje, tak sa mi zadarí... ale dúfam, že nemyslíš, ten môj návrh električkového linkovania... ako keby len o to šlo, tak ja by som rovno bral 4min s jednou linkou na radiále, na KV-DÚ dve linky.
Reakcia na: Martin #154947:
Prečo by sa to ale malo robiť? Zastávky sa majú aj tak vrátiť do pôvodnej polohy, podľa článku od BAnovín. A bude lepšie, keď sa aj vrátia. Typicky neprofesionálny prístup k presunutiu - presunuli zastávku, ale prístrešky, či automat na cestovné lístky presunuté neboli. Navyše, zastávka nie je technicky uspôsobená na to, aby zastávkou bola. Žiadny nástupný ostrovček, len vozovka plná dier, ktorá sa po daždi naplní vodou.

Re #154950 Martin: A na Odborárske námestie presunieš aj zastávku trolejbusu? Lebo na Americkom ľudia zvyknú z električky prestúpiť na trolejbus, alebo opačne. Taktiež zastávka na Americkom slúži aj pre pacientov z priľahlej nemocnice. Tým pádom, na linke č. 11 nebude medzi Mariánskou a Vazovovou žiadna zastávka? Trocha divné. Neviem, prečo by v zastavanej oblasti mala mať električka čo najmenej zastávok.
Reakcia na: no.ev.di. #154956:
"nuž ja sa nerozčuľujem, ale nech sa nefušuje do niečoho, čo už je ako je a funguje to, hlavne nech nikto sem nechodí s nápadmi liniek s intervalmi 12-15-20 min v špičke" - pametna veta ? Kiez by si sa jej obcas drzal 🙂
Reakcia na: no.ev.di. #154962:
Ja som len hovoril o byvalej linke, cize cislo samozrejme moze byt ine. A hlavne mi islo o to, ze by stala len na kazdej 2 zastavke, cize by bola expresneho charakteru. Co sa tyka menej liniek z hustejsimi intervalmi, zase nie je dobre ich davat na linky, kde su strasne zapchy, nakolko potom chodia aj 3 za sebou a vozia vzduch, co je zbytocne. Predsa je lepsia nova linka s inou trasou, kde je predpoklad, ze nebude vozit vzduch. Samozrejme, ze nechcem zavadzat linky odvsadial vsade. Tu mi islo len o to, ze dat linke 68 povedzme 3 min. interval, ked uz pri dnesnom 4 min sa dobiehaju a chodia za sebou, je zbytocne. Radsej spravit doplnkovu linku, ktora sa bude v istych bodoch stretavat s linkou, ktoru ma posilovat. Opakujem, ze to som len dal na diskusiu a urcite nebudem nic take iniciovat. To by si bolo dobre sadnut a popremyslat ako vyriesit este male, ale naozaj male nedostatky. Vsetko je na 90% OK
Reakcia na: Marek1978 #154960:
P.S. : číslo 120 je od veci, lebo nemá nič spoločné s linkou 20, takže by som spravil možno 168,184, alebo 198, ale prosím ťa, snažíme sa ísť cestou minima liniek s čo najkratšími intervalmi, ako napr. u električiek teraz čo je návrh na DPB a magistráte čo som spravil.
Reakcia na: Marek1978 #154960:
ešte mám pripomienku : ak budeš viesť L120 cez Bajkalskú, tak ti ručím za to, že o tom 15 a 20min intervale môžeš snívať... Bajkalská býva neraz pekne ucpaná a preto L120 skončila už dávno, ešte ako L186 bola ukončená na Bajkalskej a neskôr nástupca za 98+186 L68 tam končila tiež. Toto je niečo čo už neskúšaj zaviesť, ak takéto dačo chcú ľudia, tak môžu praktikovať cestovanie L34+78, 34+21+88 alebo 63+98. Ak by po takom spojení dychtili určite by chodili tými kombináciami ako som opísal. Takéto linky už sú passé. Teraz by som od Prokopa viedol iba ak linky smerom na Trnavské mýto s pokračovaním po Trnavskej, potom smerom na Nový most a keby bola električková trať na Pražskej tak cez Štefanovičovu, ale v žiadnom prípade takéto zatočené linky.
Reakcia na: no.ev.di. #154958:
Este je mozne spravit 3 varianty vedenia linky 120: cez most Apollo, Prievozska, Trencianska, Trhovisko, Zimny Stadion, Trnavske Myto, SAV, Prokopa V.

alebo z Trencianskej cez Ruzovu dolinu na Bajkalsku, Zimak atd.
alebo po trase 68 a od trhoviska bud rovno na zimak ako 212 alebo cez Slovanet na bajkalsku. Co ty na to?
Reakcia na: no.ev.di. #154958:
To mi je jasne. Ved je tam 2 min. interval v preklade. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.