Reakcia na: no.ev.di. #154164:
Informácie treba dôsledne overiť. Napríklad: prvé dve série T2 prišli do BA v roku 1959, pričom sériová výroba pre normálny rozchod sa začala na prelome rokov 1957/58. Električka T1 sa neobjavila ani v Brne, hoci Brno má normálny rozchod - Brno tiež začiatkom 50-tych rokov kupovalo ešte dvojnápravové vozidlá. T2-ky sa v súpravách neosvedčili ani v Brne - jeden z dôvodov bol rovnaký ako v BA, t.j. privysoký odber prúdu, a tak na tom úžasnom normálnom rozchode jazdili na málo vyťažených linkách, kým nosné obsluhovali dvojnápravové vozne s 2 vlečňákmi... A tak by sa dalo pokračovať.Prestavba jedinej mestskej trate v Liberci začala v roku 1990 a skončila v roku 2005... Na medzimestskú trať do Jablonca nezvýšili peniaze ani sily...
Prestavbu siete Most-Litvínov (resp. skôr výstavbu novej siete v iných polohách) uľahčila likvidácia veľkej časti starého Mostu v dôsledku ťažby uhlia (pozri známy prípad sťahovania mosteckého kostola).
Nemyslím si ani, že by niektoré 1000 mm prevádzky prežili. V čase veľkého rozmachu autobusovej dopravy jednoducho nebol dôvod, aby menšie mestá udržiavali drahú elektrickú dráhu.
Ale asi najväčší kaleráb je to, že úzky rozchod môže za nevybudovanie "druhej stavby pomocných prevádzok".
S499.1023