čo sa týka Kačíc v Jurajovom dvore, tak začni snívať, možno raz bude také dačo... ale teraz to neriešim. Hlavne, K2S na Vajnorskej na jednej z dvoch liniek by priniesli zníženie kapacity, čo by nebolo dobré. Aj keď ide o linku, ktorá ide na ŽST Nové Mesto kam necestujú balíky ľudí ale ide o to, že sa znižuje hlavne prebytočný počet spojov na Zlaté piesky a preto končí polovica spojov z Vajnorskej na ŽST N.M.. Viem, že nejeden z ľudí na tomto DF sa môže pri L2 v mojic návrhoch odvolávať na to, že "však raz už takáto linka premávala (L14) a zrušili ju" - ibaže nepovedia že vtedy raz premávalo z každej radiály niečo na Hl.st., a tak to je skoro aj teraz s výnimko Dúbravka-KV. Za ďalšie L2 v mojom návrhu bude ako jediná električková linka premávať z východnej časti mesta na Hl.st. a bude na ňu prestup na Trnavskom mýte, Legionárskej a Vazovovej na hrane. Takže až tak bezvýznamná a odpísaná tá linka nebude už za to, že bude brať ľudí za dnešné L2,3 a 8 a k tomu ešte bude premávať k Polusu + ŽST Nové Mesto.
Pri tych fotobunkovych je to tak ze vodic manualne otvara prve a 2. a 3. si otvoria ludia, pricom ak fotobunka 5 sekund nic nezaregistruje tak sa tie dvere zatvoria (a znova daju otvorit). Tam kde je fotobunka deaktivovana sa preto neda dopyt pouzivat.
Ale este som si nevsimol ze by na Citelise ten dopyt niekto pouzival..
ako vlastne funguju tie tlacidla v citelisoch, ktore maju tlacidla dvere len pri 2. a 3. dverach (30 vozov)? tam ma vodic zvlast tlacidlo pre kazde dvere - prve teda musi otvorit vzdy a 2. a 3. moze otvorit len ked niekto signalizuje (rozsvieti sa dane tlacidlo?) vystup/nastup cez dane dvere, cize "manualny dopyt"...a pri zvysnych 5 vozoch, ktore maju vsetky tlacidla by mohol fungovat klasicky automaticky dopyt....alebo je to nejak inak?
Neuvedomil som si, ze tu zastavku zjednotili, ale na druhej strane, neslo by o prvu linku, ktora by mala na jednom nastupisti zastavku vo viac smeroch.
Takže sme sa viac-menej dostali k môjmu návrhu, ktorý som zverejnil pred rokom na mestskadoprava.net. ? Čo sa týka číselného označenia, som jednoznačne za to, aby linka 16 bola označená ako 3 a 8 (lebo tá 16-ka je mätúca, plno ľudí ani na konci jej prevádzky nerozumelo tej trase, je absolútna blbosť, aby linka sama seba krížila a na Vazovovej by stála 16-ka aj v smere na Obchodnú aj v smere na Špitálsku, čo by spôsobovalo chaos) a linka 17 ako 7 (nech zbytočne nejdeme do veľkých čísel, 7-ka bola navyše kedysi typickou karloveskou linkou). Čo sa týka nasadenia vozidiel, dal by som K2S/K2G na linky 2, 7 a 13, na ostatné súpravy. Časť K2S (napr. prvých 10) by sa tým pádom presunula do Juráku. ? Čo sa týka intervalu, som jednaznačne za to, aby bol cez víkend 12-minútový, nie 15-minútov (od 7:00 do 19:00)ý. Aj nosné trolejbusové linky 201 a 202 majú cez víkend 12-minútový. Narastú síce vzkm, ale podľa mňa to stojí za to. Taktiež som za zachovanie posilových spojov v rannej špičke v Ružinove počas školského roka (tak ako uvádzam vo svojom návrhu), jazdili by tam K2S/K2G, na ostatných ružinovských linkách súpravy.
Tam sú aj iné školy. Na ulici Na Pántoch hneď dve: obchodné a železničné učilište. Čo som mal možnosť si všimnúť, ich študenti dosť využívajú aj električky. ?
ja si myslim, ze v kazdom autobuse je to inak. Niektore mozno zaregistruju dopyt uz pocas jazdy a po uvolneni dopytu dvere otvoria, dalsie len pistia u vodica a po zastaveni musis stlacit znova. Preto DPB hovori o stlaceni dopytu az na zastavke.
Je to ako návrh ibaže bez L8, nemáš tam ani posilu Račianskej radiály ráno a poobede. Ešte sa ti tam podarilo spojiť L12 s jednou linkou z východnej radiály, v tvojom prípade Vajnorskej na ŽSTNM. Keby som vedel na 100% že sa nebude protestovať proti zrušeniu spojenia Šafko - nábrežie - KV - Dúbravka, tak v pohode. Zatiaľ tam beriem L12 ako nemenný prvok.
Až teraz som si všimol, že v návrhu som 4 dal do KV, pričom sa má točiť cez Šafko späť na Zlaté piesky. ? Tak tu dám ešte raz modifikovaný návrh už bez L8, so zmenou nasadení vozidiel a pôvodným číslovaním. Ešte som prehodil L2 a 4 konečné. L2 by mala 26min jazdu a L4 by mala 41min okruh, namiesto 55min. Ale dá sa to kľudne ponechať ako to bolo pôvodne teda L2 na ŽST Nové Mesto (keď sa nejeden pýta "načo mi je spojenie Hl.st. - ŽSTNM") a L4 na Zlaté piesky.
Variant b/ (podstatou tejto varianty bolo zachovanie L5)
2 : Zlaté piesky – Vazovova – Hlavná stanica a späť, TT, 8/8/8//15
4 : ŽST Nové Mesto - Trnavské mýto - Špitálska - «Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra a späť, TT, 8/8/8//15
5 : Rača – Obchodná – tunel – Dúbravka a späť, TT, 8/8/8//15
9 : Karlova Ves – tunel – Kamenné nám. – Trnavské mýto – Ružinov a späť, TT, 8/8/8//15
12 : Dúbravka - nábrežie - «Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. a späť, TT, 8/8/8//15
13 : Hlavná stanica – Obchodná – «Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra a späť, K2, 8/8/8//15
16 : Rača - Americké nám. - Nám. SNP - Obchodná - Vazovova - Ružinov a späť, TT, 8/8/8//15
17 : ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Americké nám. - Jesenského - nábrežie - Karlova Ves a späť, K2, 8/-/8//-
dobre, beriem, že to môže byť tak. Inak sranda, že koľko električiek by sa podľa toho číslovania dostalo do radu 10-19 ? číslovanie môže byť iba ako nástroj na to aby v tom ľudia mali prehľad, inak z technického hľadiska a odborného to nemá moc význam.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133