Takže sme sa viac-menej dostali k môjmu návrhu, ktorý som zverejnil pred rokom na mestskadoprava.net. ? Čo sa týka číselného označenia, som jednoznačne za to, aby linka 16 bola označená ako 3 a 8 (lebo tá 16-ka je mätúca, plno ľudí ani na konci jej prevádzky nerozumelo tej trase, je absolútna blbosť, aby linka sama seba krížila a na Vazovovej by stála 16-ka aj v smere na Obchodnú aj v smere na Špitálsku, čo by spôsobovalo chaos) a linka 17 ako 7 (nech zbytočne nejdeme do veľkých čísel, 7-ka bola navyše kedysi typickou karloveskou linkou). Čo sa týka nasadenia vozidiel, dal by som K2S/K2G na linky 2, 7 a 13, na ostatné súpravy. Časť K2S (napr. prvých 10) by sa tým pádom presunula do Juráku. ? Čo sa týka intervalu, som jednaznačne za to, aby bol cez víkend 12-minútový, nie 15-minútov (od 7:00 do 19:00)ý. Aj nosné trolejbusové linky 201 a 202 majú cez víkend 12-minútový. Narastú síce vzkm, ale podľa mňa to stojí za to. Taktiež som za zachovanie posilových spojov v rannej špičke v Ružinove počas školského roka (tak ako uvádzam vo svojom návrhu), jazdili by tam K2S/K2G, na ostatných ružinovských linkách súpravy.
Tam sú aj iné školy. Na ulici Na Pántoch hneď dve: obchodné a železničné učilište. Čo som mal možnosť si všimnúť, ich študenti dosť využívajú aj električky. ?
ja si myslim, ze v kazdom autobuse je to inak. Niektore mozno zaregistruju dopyt uz pocas jazdy a po uvolneni dopytu dvere otvoria, dalsie len pistia u vodica a po zastaveni musis stlacit znova. Preto DPB hovori o stlaceni dopytu az na zastavke.
Je to ako návrh ibaže bez L8, nemáš tam ani posilu Račianskej radiály ráno a poobede. Ešte sa ti tam podarilo spojiť L12 s jednou linkou z východnej radiály, v tvojom prípade Vajnorskej na ŽSTNM. Keby som vedel na 100% že sa nebude protestovať proti zrušeniu spojenia Šafko - nábrežie - KV - Dúbravka, tak v pohode. Zatiaľ tam beriem L12 ako nemenný prvok.
Až teraz som si všimol, že v návrhu som 4 dal do KV, pričom sa má točiť cez Šafko späť na Zlaté piesky. ? Tak tu dám ešte raz modifikovaný návrh už bez L8, so zmenou nasadení vozidiel a pôvodným číslovaním. Ešte som prehodil L2 a 4 konečné. L2 by mala 26min jazdu a L4 by mala 41min okruh, namiesto 55min. Ale dá sa to kľudne ponechať ako to bolo pôvodne teda L2 na ŽST Nové Mesto (keď sa nejeden pýta "načo mi je spojenie Hl.st. - ŽSTNM") a L4 na Zlaté piesky.
Variant b/ (podstatou tejto varianty bolo zachovanie L5)
2 : Zlaté piesky – Vazovova – Hlavná stanica a späť, TT, 8/8/8//15
4 : ŽST Nové Mesto - Trnavské mýto - Špitálska - «Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra a späť, TT, 8/8/8//15
5 : Rača – Obchodná – tunel – Dúbravka a späť, TT, 8/8/8//15
9 : Karlova Ves – tunel – Kamenné nám. – Trnavské mýto – Ružinov a späť, TT, 8/8/8//15
12 : Dúbravka - nábrežie - «Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. a späť, TT, 8/8/8//15
13 : Hlavná stanica – Obchodná – «Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra a späť, K2, 8/8/8//15
16 : Rača - Americké nám. - Nám. SNP - Obchodná - Vazovova - Ružinov a späť, TT, 8/8/8//15
17 : ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Americké nám. - Jesenského - nábrežie - Karlova Ves a späť, K2, 8/-/8//-
dobre, beriem, že to môže byť tak. Inak sranda, že koľko električiek by sa podľa toho číslovania dostalo do radu 10-19 ? číslovanie môže byť iba ako nástroj na to aby v tom ľudia mali prehľad, inak z technického hľadiska a odborného to nemá moc význam.
júúúj, do riti... teraz som si všimol, že som sa pomýlil tam, v variante je L3 vedená v trase L16. Hentam som nakopíroval trasu z A) varianty, pardon ?
Čo sa týka KV, tak dnes tam je 25 spojov/h počas sedla a poobedia. V mojom návrhu je to 22-23 spojov/hodinu počas sedla a počas obidvoch špičiek 30 spojov/hodina.
Dá sa v návrhu A) aj spraviť náprava, a síce, že :
- na L3 dvojičky = zrušiť L8, Ružinov to s intervalom 8min pri dvoch liniek obsluhovaných dvojičkami prežije v pohode.
- na L7 Kačice = kapacita v KV pôjde mierne dole v RŠ, ale PŠ pôjde hore, no Kačky tam vystačia a na Račianskej budú premávať dve celotýždenné linky obsluhované 2xT (3 a 5), plus jedna špičková "kačacia" posila.
Tu by sa dala každý deň ušetriť ráno na výprava 7 vozidiel na L8 v čase 5:45-8:30 (počítam aj čas potrebný na výjazd z vozovne na linku a záťah späť, pričom po 7:dačo by už L8 od centra pokračovala ako L7 na ŽST Vinohrady a do vozovne)
Električka v tueli nikdy nemohla ísť LEGÁLNE viac než 50 km/h. Priemerná rýchlosť v tuneli 41 km/h, ak beriem do úvahy, že električka vchádza do tunela z dvadsiatkového oblúka a končí na 15 km/h výhybka proti hrotu, je vynikajúci výsledok. Týmto diskusiu so zarytým autistickým šotoušom končím.
Jasne, podla ciela, takze ludia bezne stali na zastavke a skumali ciele a potom sli nastupovat. Ked si tym siel raz za mesiac, tak jasne ze si musel pouzit CP, to plati aj pre ine linky, ale pravidelni cestujuci to uplne normalne poznali.
Ja som si to zapamatal podla toho ze to ide presne naopak oproti tomu co vravi logika ?
To nespochybňujem. Ja len tvrdím, že nie podľa čísla ale cieľa.
Ja som tým chodil ca raz za mesiac, tak som musel dlhšie pozrieť dopredu na cp alebo buse, kam to ide.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023