V diaľkovej doprave áno. V prímestskej doprave je vlak o mnoho lacnejší, rýchlejší, ako autobus. Tak napríklad počas špičky zo Senca do Bratislavy si autobusom za cca. 45-60 min v centre, osobným vlakom cca. 30 min, rýchlikom 15 min (bez MHD)
Ja radsej cestujem Slovak Lines ci SAD ako vlakom - je to na niektorych trasach lacnejsie a pri niektorych cestach aj rychlejsie (ak ratam cestu na stanicu + vlak + doprava zo stanice)
ja ani neviem ako to je v našich vlakoch lebo som ním šiel riadne dávno a za ďalšie sa vždy odľahčím pred cestou vlakom ? aj v našom vlaku sa mi stalo, že voda netiekla...
"Povozil som sa na sukafonoch, (dokonca v nich bolo ciste WC , mydlo..to nenajde clovek ani v ZSSK rychliku)" - Mydlo ti je na nic ked ti netecie voda, co je zas specialita CD.
Prave se vracim z hradu......a zase sa musim hanbit za DPB. Hned ako som vystupil v Prahe z vlaku privitala ma okrem homlesakov ? aj full nizkopodlazna tramvaj a metro ☺ ..len som cumel po 20 rokoch, ako sa to pomenilo ? Kazdu chvilu nejaka nizkopodlazna ci polonizkopodlazna tramvaj, nizkopodlazne busy a aj karosa vyzeral krasne a nie ako vrakosa ? Eliny boli ciste a nalestene..teda oproti DPB elinam urcite ...tiez aj busy. I ked v tej najnovsej eline je vobec klima ??? Trate vyzerali o 100 percent lepsie vratane zastavok ako v BA. Dokonca aj zastavka viedenskeho typu tam bola..asi sa tam zabaci neodbavuju na prkotinach ako v BA. O metre ci nejakom NDS tu budeme v BA asi este dlho uvazovat a premyslat ci sa vyplati nicit trat v oblukoch ,lebo NP tram ? Povozil som sa na sukafonoch, (dokonca v nich bolo ciste WC , mydlo..to nenajde clovek ani v ZSSK rychliku).. a elefantoch..holt v SR sa robia slavnosti ,ked slavnoste odovzdaju prve 2 ks. Tam je ich uz cela kopa ? No a co ma privitalo v BA okrem homlesakov..no VP tram a rozbita trat zo stanice ? ? DPP je oproti DPB hyperluxusna dopravana spolocnost ☠
SOR CNG klbák ani nemá, alebo ak tak jeden prototyp, Tedom má iba jeden kus a CNG to nie je, takže ten CNG klbáky by mohol dodať iba keby si DPB nezakladal na referenciách.
úplne stačí, Karosy a IK280 nemali cez 18m a stačili, netreba zbytočné dlhé klobásy ako MBCC a SOR, ktoré aj tak odvezú o možno 10 ľudí viac ako bežné klbáky, aj keď za MBCC by som ruku do ohňa nedal, tam je to podľa mňa vyrovnané s Ik435 a TAMBUS ho prekoná jednoznačne.
myslím si,že interierérovo bude kĺbový TEDOM robený podobne ako sú sólo vozy - t.j. s "antivandal " bočnicami . Ešte ma napadlo,ak bude každé mesto požadovať pri nákupe CNG vozov referencie na x vozov CNG ,tak SOR si nikdy neškrtne,lebo stále ich ešte veľa nevyrobil . Preto ak aj DPB vypíše tender na kĺbové CNG, nebude požadovať žiadne referencie iba najnižšiu cenu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
frenky