načo z Ružinova cez Štúra a Šafko keď v tom prípade sa dá prestúpiť na L5, čo pri tom intervale bude OK. Aj tak 11,13 a 14 chodia dnes cez ten okruh prázdne, 80-90% ľudí vystupuje na Jesenského a všetko nastupuje na Šafku. Okrem toho, z Ružinova sa na Šafko dá dostať aj L50 (teda aspoň dalo do výluky) a elinou to je zachádzka. Navyše Šafko nie je tak častým cieľom ľudí čo cestujú. Ľudia z 95 idú ešte kus pešo alebo presadajú na elinu, a ľudia z eliny tam podaktorí vysadnú alebo prestupujú. Tak ohromné množstvo ľudí to nie je aby tam chodilo také kvantum spojov. Tým rozdeleím získaš posilnenie na Kapucínskej, nábreží a Jesenského iba v jednom smere. Okrem toho by tam šli hore výkony. Z nábrežia na Obchodnú sa dá dostať prestupom z L1 na L6, príp. na L5 na Mariánsku odkiaľ to je na Obchodnú pešo 230m. Uvedom si aj to, že existoval aj lepší návrh so 4min intervalom a jednou linkou na radiálu, pričom by sa z východných radiál dalo dostať iba na Obchodnú, alebo Špitálsku a nie na obidve ulice súčasne. Iba zo západnej radiály by šlo spraviť spojenie na obidve ulice pri 4min intervale. Okruh cez tunel tu už myslím bol na L6 a 7 kedysi no úspech to nemalo. Možno to bola pekná variácia, že sa dalo cestovať z Kapucínskej na Chatam Sófer, ale využité to nebolo, navyše z Kapucínskej sa dá na Chatam Sófer dostať L31+39.
Tvoju linku 3 by som možno rozdelil na 2 linky: jedna by chodila z Ružinova na Štúra ako 14, druhá z Rače cez Obchodnú do tunela a späť cez nábrežie, Jesenského, SNP a Obchodnú.
Na tomto DF sa spomína niečo o tom, že 18m SORkám v Prahe praskajú karosérie a odstavujú sa. Vraj by to mohlo postihnúť aj tie naše. No super, takže v mylnej domienke, že máme náhradu za staré vozy, tie staré vyradíme, rozoberieme, zničíme (preventívne aby to nevyšlo z vozovne) a potom zistíme, že aj to nové čo máme stojí za figu. ?
Ak tam niekedy budem cestovať aj MHD tak radšej zvolím asi Slovak Lines nakoľko ponúka vyšší štandard a cez leto aj klimatizáciu a nebudem sa musieť variť vo vlastnej "šťave". ?
C' su tri osi na jednom podvozku hnane, spriahnute. A1A' je jedna os hnana, druha volnobezna, tretia opat hnana, na jednom podvozku. Zvonku jedno i druhe vyzera ako trojica naprav. No ale toto nevediet, to uz je fakt zaklad najzakladnejsi, doporucujem navstivit detske oddelenie najblizsej kniznice a pozriet sa na detske encyklopedie o vlacikoch.
1) Tak si skús zistiť, čo tie písmenká, číselká a apostrofy znamenajú. Nebudem ti tu dávať základné informácie, ktoré visai na webe.
2) Normálne vagóny. Asi predali niekam na Balkón...
Vyše pol roka váham či sem dať návrh linkového vedenia električiek, ktorý som spracoval a poslal do DPB. Návrh sa dočkal aj prepočítania vzkm, vlkm, služieb, počtu vozidiel, služieb. Osobne som kvôli nemu bol aj v DPB 3x a dotyční ho označili za vypraviteľný a dobrý, lepší ako to čo je v premávke dnes. Tu je obsah:
L1 (12) : Dúbravka - nábrežie - Šafárikovo nám. a späť (2xT)
L2 (1/2/8) : ŽST Nové Mesto - Vazovova - Hlavná stanica a späť (2xT)
L3 (5/14/16) : Rača - Obchodná - Nám. SNP - Špitálska - Ružinov a späť (K2)
L4 (1/2/4) : Zlaté piesky - Špitálska - Nám. SNP - tunel - Karlova Ves a späť (2xT)
L5 (11) : Rača - Americké nám. - Špitálska - Nám. Ľ. Štúra a späť (2xT)
L6 (13) : Hlavná stanica - Obchodná - Nám. SNP - Nám. Ľ. Štúra a späť (T)
L7* (4/17) : ŽST Vinohrady - Americké nám. - Jesenského - Karlova Ves a späť (2xT)
L8** (9s) : Ružinov - Vazovova - Obchodná - Nám. SNP - Špitálska - Ružinov (možnosť označiť ako L9, pokračuje od zast. Poštová ako L3 do Ružinova, určené spoje pokračujú od zast. Mariánska ako L7 do Voz. Krasňany) (K2S)
L9 (5/9) : Ružinov - Vazovova - Obchodná - tunel - Dúbravka a späť (2xT)
INTERVAL : 8/8/8//15
* premáva časoch 6:30-8:30 a 14:30-18:30
** premáva v čase 6:30-7:45
VÝKON : pri uvažovaní s víkendovým intervalom 12min vyšlo navýšenie o 423 739km ročne (104% oproti súčasnosti) a navýšení 235 879 vlkm ročne(104% oproti súčasnosti). Pri 15min intervale by sa dali dosiahnúť úspory oproti súčasnému stavu o 2-4% na vzkm a vlkm ročne.
SLUŽBY : podľa návrhu by sa ušetrilo na jeden deň (Po-Pi) 9 služieb, cez víkend by ostal stav nezmenený pri 12min intervale. Pri 15min by šlo číslo jasne dole.
VOZIDLÁ : výprava TT 64/59/71//39 a K2S 27/22/22//15 oproti súčasným TT 63/63/63//37 a K2S 27/24/29//17.
Čakám Vaše reakcie. Hlavne nič typu "počkajme si na trať do Petržalky" (tento problém je riešený v návrhu, predĺžením L1,5 a 6 do Petržalky) alebo "nebude priame spojenie z ... do ..."
moc by si chcel odo mňa ? ten rušen stál na začiatku stanice v Rajke a videl som ho z vlaku. Aký je rozdiel potom v C´C´ a A1A´A1A´. Mohol by si mi ešte povedať, čo som to vlastne odfotil za vlak čo stál v Rajke?
O možnosti vykonávať kontrolu tarifného vybavenia zo strany vodiča silno pochybujem. Vodič nemá preukaz prepravného kontrolóra, nemá doklad o zistení porušenia tarifných predpisov, ktorý vypísaný sa odovzdáva čiernemu pasažierovi, nie je vybavený na bezpečné uloženie hotovosti z pokuty (pokút), nemá čítačku čipových kariet, nemá hmotnú zodpovednosť za prijaté finančné prostriedky, nemá pri sebe cestovné lístky, ktoré by mal ponúknuť na kúpu prichytenému čiernemu pasažierovi, ak chce pokračovať v ceste ďalej... a tak ďalej. A to nehovorím o možnom konflikte, keď by cestujúci odmietol sa preukázať vodičovi cestovným lístkom a aj dokladom totožnosti, ako by ho zadržal. Vodič má vozidlo bezpečne viesť a revízori spolu s SBS vykonávať kontrolu.
nenafotil som toho viac, lebo už sa tam motali tí "reflexáci" a nechcem som pobehovať v koľajisku aby som nemusel vysvetľovať Maďarom čo si tam fotím, prečo, načo, pre koho a za čo ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133