Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #150809:
ja zase navrhujem takéto linky vzorne označiť a bdue všetko ok.
Reakcia na: Trolleybus #150808:
ja navrhujem taketo linky zrusit a bude pokoj ?
Reakcia na: Hug0 #150807:
To si teda nemyslím. Zoberme si napr. viedenský tramwaytag. Tam sú tie historické električky tiež označené tabuľkou s trasou linky a tiež by mohli povedať, že tý čo o tramwaytagu vedia tak bez problémov nastúpia. Takže teraz si zadrel. ?
Reakcia na: Trolleybus #150804:
Ty čo vedeli o akcii na rendezi tak nastúpili do električky bez problému. Takže to označenie by tam bolo zbytočné.
Reakcia na: Trolleybus #150805:
tú súpravu M131 s prívešákmi máš zle, keby som nefotil a nemal tu v PC teraz všetkych fotky Hurvínkov s prívešákmi, tak by som ti veril, ale máš prehodené dve M a jeden prívešák bol CLm - to bola tá 3. trieda
Reakcia na: no.ev.di. #150796:
Aby som bol presnejší a úplný medzi Hlavnou stanicou a Rendezom jazdilo:
- v sobotu: M 262.007 + 1 Balm + M 274.004
- v nedeľu: M 131.1053 + BDlm + M 131.1443 + Blm + M 131.1125

V sobotu ráno išiel z Petržálky mimoriadny motorový vlak v zložení: M 131.1053 + BDlm + M 131.1443 + Blm + M 131.1125 a medzi Trnavou a Rendezom išiel v nedeľu mimoriadny motorový vlak v zložení M 262.007 + 1 Balm + M 274.004.
Čo sa týka kyvadlvoej dopravy na Rendez v podobe historických vozidiel MHD nevšmli ste si, že to už nie je také ako kedysi?

Čo sa týka historického autobusu - ten býva každoročne vzorne označený tabuľkou H56 a v poslednom období aj oficiáknym plagátom Rendezu. O historickej električke sa to ale povedať nedá. V minulosti mala električková súprava DPMB 38 + SGP 135 nad oknom pripevnenú kovovú tabuľku Depo Východné / Námestie Ľ. Štúra - avšak v poslených rokoch sa táto tabuľka už akosi nepoužíva. Minulý rok bola táto električka vzorne označená oficiálnym plagátom Rendezu a bolo v nej aj niekoľko letáčikov s programom podujatia. Tento rok však údajne personál električky zakázal dať takéíéto materiály do električky a tak jazdila električka celý víkend bez označenia.

P. S. na Námestí Ľ. Štúra sa v sobotu doobeda nachádzal cestovný poriadok električky ale popoludní tam už nebol ❓
Reakcia na: no.ev.di. #150796:
V sobotu jazdilo: M 274.004 (Modrý šíp) + prívešák (Trpaslík) + M 262.007. Modrý šáp ťahal súpravu smerom na Hlavnú stanicu, M 262.007 na Východné.
Reakcia na: S499.1023 #150799:
ďakujem ? mne to prišlo, že to boli prvé Bardotky, čiže vlastne 749 sú reko z 751 a 750 sú zo 753

Re #150800 S499.1023: ee, teraz pozerám fotky celej súpravy, vozeň po vozni a nemá pravdu ani jeden z nás ? radenie bolo takéto : M131.1443+BDlm 6-2083+M131.1053+CLm 5-2145+M131.1125. Prvý menovaný bol vpredu pri jazde na HL.st z Výchódného, len posledný menovaný mu pomáhal vycúvať z areályu výstavy a ten ťahal potom vlak z Hl.st. na Východné, prvý menovaný ho po príchode na Východné zatiahol do areálu výstavy

Re #150801 S499.1023: takéto technické detaily neovládam, ale ďakujem ti, teraz aspoň budem vedieť nejaké tie rozdiely aspoň matne
Reakcia na: no.ev.di. #150796:
Aký chaos? V čom je problém? Šotouš a nepozná Kryšpínovo číslovanie?
749 = nemá Kryšpínovo číslo, vznikla až po prechode na "počítačové" označenie.
T478.1 = 751 = bardotka
T478.2 = 752 (751 bez parného generátora, preto sa jej na Slovensku hovorí Pegas ? )
750 = zjednodušene povedané 754 vyrobená zo 753 (rozdiely tam sú, ostalo napr. volantové ovládanie namiesto pák, nemá ARR, chýba skratovač kúrenia, nižší výkon)
T478.3 = 753 = okuliarnik s parným kúrením
T478.4 = 754 = okuliarnik s elektrickým kúrením
Reakcia na: no.ev.di. #150796:
Pätica spriahnutých M131.1??? A nebolo to tak M131.1+Blm+Blm+Blm+M131.1 ? ?
Reakcia na: no.ev.di. #150795:
Rad 749 vznikol z radu 751 rekonštrukciou z parného kúrenia na elektrické. Keďže vznikol až po rozpade Československa a to v jeho západnej časti, nemal sa ako vyskytnúť na Slovensku ? .
Reakcia na: ufo #150797:
ono sa tie nátery menili... aj Čmeliaky boli žlto-červené a neskôr v 90. rokoch ich pretierali na bielu-zelenú-červenú, aspoň mne sa tak zdá, lebo ako malý som videl veľa Čmeliakov v červeno-žltom vyfarbení a v druhej polovici 90. rokov sa začali strácať. 753 mali ale inú farebnú schému než 750 a 754, tým ich bolo ľahko odlíšiť od seba. 750,753,754 a 756 sú Okuliarniky a 749,751 a 752 sú Pegasy,Bardotky a ešte neviem aké prezívky majú tieto rušne.
Reakcia na: no.ev.di. #150795:
Všetky boli červené a červenožlté. ?
753 nie je okuliarnik? ?
Reakcia na: Trolleybus #150794:
Tak na druhej strane na webe je info plno, len dokopy to dať je trochu ťažšie, hlavne mám chaos v tým starých číslach Pegasov a Okuliarnikov. Mali T478 a za tým čísla ešte nejaké... a kašľať na to, poriešime na vlaky.net radšej ☺
V nedeľu jazdila pätica M131 spriahnutých na trase Hl.st. - Východné, v sobotu to bolo čo? Mi nejak uniklo...
Reakcia na: S499.1023 #150793:

1) Vidíš to ma nenapadlo, ale pýtať sa blbosti na to by ma bolo ?
2) Rozdiel minimálne v čísle na tabuľke s číslom rušňa a ak sa nemýlim, tak 753 mali aj odlišný náter ako 750 a 754. Jak Okuliarniky (Brejlovce) zvykli mať šedá+tmavomodrá, tak 753 boli žlté+červené alebo šedá+červená a rad 752 mal modrá+šedá naopak ako obyčajne u Bardotiek (červená+šedá). Pri nejakom výklade alebo odbornej publikácií, príp. brožúre ktorá by obsahovala info o vývoji jednotlivých radov rušňov, by sa možno aj laici nad tým pozastavili a zaujalo by to určite niekoho. Samozrejme u malých detí je šanca nulová.
3) Tak ja som nechcel napísať čiste diesel, predsa je tam rozdiel v tom, tak som to poistil.

Na Slovensku sa rad 749 nevyskytol ani, ak sa nemýlim, len v ČR a tam ešte jazdí.
Reakcia na: no.ev.di. #150792:
Zaká publikácia bola pred 2 rokmi s popismi rušňov. Bolo to k podujatiu Rendez 20008. Mňa zase fascinujú parné rušne ako motorové vlaky - ako napr. Hurvínek.
Reakcia na: no.ev.di. #150785:
Však tam máš tarifné kilometre, tak si to môžeš približne odrátať na mape.
Re #150790 no.ev.di.: Aký je pre radového občana - nešotúša rozdiel medzi rušňami 740 x 742 a 750 x 753 x 754?
Re #150792 no.ev.di.: Som si doteraz myslel že dieselelektrický je podmnožina dieselového ? .
Reakcia na: Trolleybus #150791:
keď to podujatie robia mohli by kľudne predávať aj nejakú publikáciu alebo takú miniknižku spraviť k tomu podujatiu s programom a popisom rušňov. Mňa osobne parné ani elektrické nezaujímajú vôbec ? len dieselové a dieselektrické + nákladné vozne a motorové jednotky a prívesné vozne na prepravu cestujúcich, klasické vagóny na prepravu cestujúcich ako poznáme z tratí 120,180 ma vôbec nezaujímajú. Dúfam, že do budúcna budú niekedy vystavovať aj nákladné vozne, lebo tam je mnoho zaujímavých kúskov
Reakcia na: no.ev.di. #150790:
Máš pravdu, bolo to skvelé podujatie. Len škdoa, že niektoré vlaky tam boli len v sobotu. Mňa osobne zaujala aj história prodeje jízdenek, ale aj tá žltá slovnaftská mašinka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.