Reakcia na: no.ev.di. #150642:
Tebou popisovaný stav nemôže byť z 9/2005, lebo solarisy jazdia od konca 6/2006, pravidelne od 7/2006. - L70: k 5.9.2005 v súvislosti so zrušením L71, tam išli v po-pi pri celodennom intervale 12 min. kĺbaky, v so-ne boli už dávno pri intervale 15 min sóla.
- od 1.7.2006 v súvislosti s nasadením solarisov ostali kĺby v po-pi iba v špičke, v sedle tam prechádzali solarisy z L96 (kapacitne postačovali). V so-ne sa tam nasadili solarisy, v súvislsoti so zývšením kapacity sa zriedil interval z 15 na 20 min. Argumentovalo sa aj náväznosťou na 37 (30) a 91 pod mostom..
- Od júla 2008 sa prehodila výprava solarisov a kĺbakov v prac. dni medzi 96špička(70 sedlo) a 84.. Od septembra to ostalo, a keďže nemalo zmysel, aby na 70 chodili v špičke jedni kĺbaky, a v sedle tam prišli iné z L96, tak sa zaviedol nový grafikon na L70 celodenne kĺbaky.. v súvislosti s nárastom kapacity v sedle sa zriedil interval na 15 min.
- od decembra 2008 v súvislosti so zavedením celodennej L96 a novou trasou na Letisko cez víkendnamiesto solarisov išli sóla... už počas predchádzajúcich rokov v prípade nedostatku solarisov bolo v SN na linku 70 nasadené sólo
- od cca marca 2009 keď už nejaký ten mesiac premávali tedomy na L133, všetci vedeli že sú prenajaté ale ten nájom sa platí na určitý objem odjazdených kilometrov a iba špičková 133 ich asi moc nemohla nabehať tak niekto múdry z divízie autobusy, bez ohľadu na kapacity dal prejazdy z 133 do sedla a na večer na 70 pri zachovaní jestvujúceho grafikonu...
- L74: tam sa zriedil sedlový a víkendový interval z 16(18) min. na 30 ešte pred 9/2005. Prakticky vtedy tam stratili kĺbaky zmysel v sedle a cez víkend, ale to sa ešte netušilo, preto tam premávali.
Potom buď k letu alebo k septembru 2005 tam na víkend dali sóla.
Neskôr, tuším od septembra 2007 aj cez pracovné dni tam dali jedno poradie sólo (74/6) ktoré začína poobednou špičkou a je tam celý večer až do konca.
- L87: od zavedenia tam boli kĺbaky. Od príchodu solarisov v 2006 pár poradí v po-pi mali vykonávať solarisy a cez víkend všetky. Avšak v prípade nedostatku solarisov išiel cez rpac. Dni kĺbak, teda reálne tam solarisov nikdy nejako moc nebolo. Až teraz na jeseň 2009 bol sedlový interval zahustený z 20 na 15, čím sa dosiahol preklad s 78 (nie so 70, tam je síce rovnaký interval ale chodia skôr posebe ako v preklade:-D) a tak boli vytipované , najmä v závislosti od začiatkov/koncov vyučovania v EU a smien v slovnafte, poradia ktoré majú byť kĺbové, solaris a sólo.
no.ev.di.
Zaujímalo by ma, či dopyt po MHD v danej oblasti tak klesol oproti dobe z pred 10 rokov alebo len DPB skúša aké najkratšie vozidlá môže nasadzovať na dané linky?
Narážam na to, že po 9/2005 tam premávali tak ako teraz linky 70,74 a 87. A boli obsluhované následovne :
70 : klbák/solaris/klbák//solaris
74 : klbák/klbák/klbák///klbák
87 : klbák/klbák/klbák//solaris
Po čase sa interval na L70 v sedle natiahol z 12 na 15 a cez víkendy z 15 na 20 a už sa aj Solarisy vytratili z víkendovej premávky, takže zníženie kapacity. Na L74 sa klbáky objavujú vlastne len v pracovné dni, cez víkendy už sóla a na L87 je to teraz všetko sólo, okrem dvoch poradí počas špičky (v sedle šla kapacita dole z 330 os/h na 280os/h), cez víkendy tam myslím, že ostali Solarisy aj keď ani tým si niesom istý. By ma zaujímalo, že či DPB nasadzovanie kratších vozidiel nejak vie podložiť prieskumom, že naozaj tam boli väčšie vozidlá zbytočné alebo proste tak vykonal svojvoľne?
Ešte by som poprosil niekoho kto vie aké boli intervaly na linkách 21,22,30,103 a 115 a ich nástupcov 97,74,70,76 a 71 nech napíše aby sa to dalo porovnať aj so stavom viac do histórie. Ďakujem ?