Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #149431:
krasny priklad je nocna doprava v bratislave... ked chodili nocaky 2 krat za noc, tak som nemal pocit ze by boli na prasknutie... teraz ked chodia kazdu hodinu, dokonca az pol hodinu, tak su po case plnsie nez tie co chodili 2 krat za noc... jednoducho zvysena a kvalitna ponuka dopravy indukovala dopyt po sebe!
Reakcia na: Valec #149431:
zasadny omyl, nie len v doprave, ale obzvlast v doprave plati ze PONUKA INDUKUJE DOPYT! pokial bude prijatelny interval, je pravdepodobne ze danu dopravu zacne vyuzivat viac ludi. Jednoduchy priklad (aj ked existuju jasne dokazene statisticke data): clovek sa ma rozhodnut ci pojde autom alebo MHD alebo ci pojde vobec - co musi zvazovat??? nie len to ze kedy ide jeden konkretny spoj, ale musi sa dostat aj NASPAT, a castokrat NEVIE KEDY POJDE NASPAT - nuz v pripade intervalu "dva krat za den" a podobne, tak sa najskor az s istotou rozhodne pre auto, kedze napriklad nevie kedy sa bude vracat z mesta a nechce byt rukojemnik jedneho odchodu za den a vpripade ze ho nestihne dat 100eur na taxik, alebo ze do danej oblasti bez auta byvat ani nepojde (aj toto je dlhodoby faktor - nedostupnost MHD jednoducho indukuje ze si kazdy kupi auto, alebo tam osoba bez auta byvat nejde - lenze toto je dlhodoba zalezitost, MHD musi byt dostupna a pravidelna roky aby sa prejavil aj tento vplyv - nekupit si auto, ist tam byvat bez auta...)

Naozaj ma udivuje ze tu ludia spochybnuju MHD, na tychto strankach!!! MHD ma chodit aj na miesta kde moze byt kratkodobo nevyuzita, inak MHD straca vyznam a zanikne, coraz viac ludi bude prechadzat na auta, a to je koniec, lebo tym sa daju dalsie argumenty preco MHD rusit a redukovat... rozsirovat MHD a ponukat dobre intervaly aj za cenu prechodneho vozenia vzduchu (otazka indukcie dopytu je kratkodoba - momentalne rozhodnutie necham auto doma, ale hlavne dlhodoba - auto nepotrebujem vobec!) ide o to, ze clovek sadne do MHD ked sa na nu moze spolahnut, a je flexibilna - cim sa mysli, ze ked pojdem z mesta o 17.00 tak mi nieco pojde v dohladnom case, rovnako ako o 20.00...
Reakcia na: no.ev.di. #149406:
Počuj, keď myslíš že to bude také terno, prečo si nezoberieš na lízing nejakú dodávku (myslím, že jedna z ex-Citylink ešte stále stojí v bazári na Rožňavskej) a nejdeš zarábať.

Re #149411 Mike: Presne tak, ak v spoji Blagusu ktorý maj najvýhodnejší príjazd do BA cestuje maximálne 10 ľudí, tak nezáujem nebude intervalom (a keď, ako tvrdia, iný spôsob dopravy nemajú) ale jedine tým, že tú linku naozaj viac ľudí nepotrebuje. Ono totiž za linku budú kričať všetci, aj tí ktorí ňou cestovať v živote nebudú.

A za toto "A tarifa BID nie je ako skupina na facebooku. Že si prečítaš, klikneš "páči sa mi to" alebo sa do nej rovno pridáš." máš u mňa veľké +.
Reakcia na: Ike #149427:
je to tak, TESCO sa používa na Kamenné nám. a aj na Lúky II, alebo na Vlčie hrdlo = Slovnaft, Trnavské mýto = Tržnica,... Ale názvy zastávok ako sú teraz sú fajn, iba tie Lúky II mimo-Petržalským veľa nepovedia takisto ako Jiráskova namiesto TERNO, pričom na mape sa Jiráskova ťahá od Kauflandu po križovatku pri TERNE...
Reakcia na: AAA #149426:
na to treba doktorát a kvalifikovaný ľudia z DPB odchádzajú....
Reakcia na: Mike #149424:
Tak konkrétne PPA Control je názov, ktorý väčšine ľudí čo poznám, nehovoril nič.
Reakcia na: Mike #149424:
ono by v prípade, keď má komerčný bod veľký význam v lokalite mohla platiť nejaká vzájomná dohoda o symbolickom poplatku... Lebo nie je komerčný bod, ako komerčný bod.

Napr. nikto ti nikdy nepovedal, že "vystupujem na Kooperative" alebo "vystupujem na PPA Controll" - čiže tieto komerčné subjekty možno považovať za bezvýznamné v danej lokalite...

ale na druhej strane "cestujem k Eurovei", alebo "idem k Tescu" budú ľudia hovoriť, nech sa ta zastávka volá akokoľvek... preto možno tieto subjekty považovať za významné v danej lokalite... DPB by mohlo subjekty takto klasifikovať (i keď by na to bolo treba nejaké kvantifikované hodnotenie) a podľa toho určovať cenu... Keď chce "drevárstvo Jožko & Mrkvička" mať zastávku, nech si cvaká, ale keď je napr. niekde Tesco, tak by som to bral len symbolicky...
Reakcia na: Andy #149417:
Ja len nechápem, že v DPB BUSE ako tak vyše 10 rokov programovať vedeli a zrazu nevedia. ? ? ?
Reakcia na: Valec #149423:
e? nevraveli tak pred 5 rokmi, že je to zo statického hľadiska nemožné? či staviame (teda rozširujeme) diaľnice bez zábran?
Reakcia na: Andy #149420:
Zasa to vidíš ideálne ? Samozerjmosť... ja by som dal názov zastávky podľa komerčného subjektu ib pokiaľ je v okolí jediným relevantným bodom (ako napr Tesco Lamač), ale nie že ich je v okolí viac a shopping centrum je najznámejšie. Nová Budova SND/Pribinova, nech sa kľudne volá aj Stará Budova DPB (niečo ako píše noevdi v #149422).
DPB je rozpočtová organizácia mesta zatiaľ čo shopping centrum je komerčný subjekt.. ťažko jednoznačne súdiť, kto "je na tom fakt zle". Určte máš pravdu v tom, že pre neznalého keď sa pomenuje zastávka "Vajnorská", či "Rožňavská" je dosť dezorientujúce a demotivujúce... v tom prípade takému PPA Control by som dal akciovú cenu za zastávku kľudne aj jednocifernú sumu na rok ? ?
Reakcia na: Mike #149418:
no nech sa zadrhnú s názvami zastávky držgroši... EUROVEA je v meste jedna, zatiaľ čo Kauflandy sú tri (Petržka, Rača, Nové Mesto), TESCO tu tiež nie je jedno. Neviem inak prečo by si zazobaná Eurovea nemohla za názov zaplatiť,keď si platilo také TERNO. Inak kľudne by sa konečná autobusov 28,66 a 133 mohla volať OLEJKÁRSKA, DPB alebo PRIBINOVA, DPB. Ľudia by tak našli sídlo DPB aj v zozname zastávok. Inak zastávka Landererova by sa mohla volať kľudne Olejkárska, lebo Landererova je ulica po ktorej autobus L88 prechádza a u nás je zvyk, že zastávka sa volá po ulici, ktorá danú ulicu križuje alebo je poblíž zastávky, čo je celkom fajn, najmä v prípade zastávok na uliciach Vajorská, Ružinovská a Račianska najmä ?
Reakcia na: luky133 #149415:
čože nevedia? ? ? tak nech si zaobstarajú manuál pre boha... však BUSE nepoužívajú prvý rok, tak kde je problém tam nahodiť obyčajný jednoslovný názov "EUROVEA"?
Reakcia na: Mike #149418:
Keď je v okolí najznámejším bodom komerčný subjekt, tak by mala byť samozrejmosť, aby sa tá zastávka volala podľa neho. MHD je totiž pre ľudí, a keď to miesto tí ľudia poznajú podľa toho komerčného subjektu, tak by sa mala tak volať aj zastávka. Keď chce takto DPB žobrať po troch tisíkach eur ročne od obchodných domov na úkor cestujúcich, tak je na tom fakt zle.
neviete, čo sa deje? chodník od VÚVH až po hlavný vchod do PKO je rozkopaný
Reakcia na: no.ev.di. #149405:
Táto téma tu bola rozoberaná x-krát, zbytočne sa vracať. V skratke: Eurovea je komerčný subjekt a odmietla zaplatiť za názov zastávky. Keby to dali "jednoducho Eurovea" potom sa ozve Kaufland že konečná 56 v Rači nech sa jednoducho volá "Kaufland", konečná 630 Shopping palace atď...
Reakcia na: luky133 #149415:
BUSE síce programovať nevedia, ale dopočul som sa, že v DPB je niekto, kto vie "programovať vo Worde". Takže možno nebude dlho trvať a "naprogramujú" zopár papierov, ktorými prelepia BUSE. 🙂
Dnes po 9:00 boli pri západnej strane tunelu hasiči. Dúfam že išlo len o skúšku požiarnej techniky. ?
Reakcia na: no.ev.di. #149405:
Nemohli lebo nevedia preprogramovať BUSE. Preto sa vrátili aj k starému názvu konečnej. ?
Dalsia nizkopodlaznost 50/16 2711

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.