Reakcia na: m@rtin #145171:
Sú to len drobnosti a pokiaľ viem MB ich má v zíkladnej výbave pri každom druhe autobusov a u SORu sú za doplatok. Hovorím, že sú to len drobnosti čo určite nehrajú voľbu na tak vysokej cene. Ide napr. odkladacie priestory pre cestujúcich v "hluhých" miestach ako napr. nad kolesom kde nie sú sedadlá. Alebo (tu si niesom istý či je to pri tom automaticky) pokiaľ je tu namontovaná klimatizácia okná sa dajú zamykať. Hovorím sú to len drobnosti v základnej výbave (teda aspoň tá prvá), ktoré určite nestoja, ale za takú cenu. Ale napr. CapaCity má aj svoje mínus. Napr. taký zadný transparent vo vozidle sa zle inštaluje resp. aspoň keď sú tam teraz kamery a v MB dáko zabudli, že aj tam bude (ale to je skôr chyba DPB, že im to nenahlásil/neobjednal).
m@rtin
Autobusy SOR jsou známé svou nízkou hmotností, která výrazně snižuje spotřebu vozidla. U NB12 v Praze je spotřeba proti Citelisům nižší až o 8%.
Tu poznámku o Praze moc nechápu. Už jsem tu psal, že Praha do VŘ vypsala požadavek - "rozhodujícím kritériem je cena". Sor nabídnul nejnižší cenu, a proto vyhrál v soutěži na 720 autobusů. Praha investuje 17 miliard do 250 nových tramvají a 4 milardy do 720 nových autobusů. Pokud by koupila Mercedesy, stály by je cca 7 miliard korun. O to vyšší částku by musela pak ušetřit třeba na nových tramvajích, kterých by tak nebylo 250, ale třeba jen 200.