Inak som zvedavý, ako vyriešia na 801-ke vnútroštátnu prepravu vrámci SR (hlavne ak pôjde naozaj aj cez Jarovce). Ako a kto v Čunove smerom do Rajky skontroluje cestujúcich, či majú označený správny lístok?
Ak by aj 801-ka teoreticky išla až do Hegyeshalomu a na Slovensku by bola povolená vnútroštátna preprava, tak pochybujem, že by sa to podarilo presadiť aj na maďarskej strane...
Bude to jedna z týchto dvoch možností?
a) 630-ka - uplatňuje sa "anarchia". V 3. pásme vodiči otvárajú všetky dvere a ani v jednom smere nekontrolujú či si ľudia označujú lístky, revízori tam asi nechodia. Tak miestni si tam väčšinou CL neoznačujú. Ale podotýkam - riadna blbosť podľa mňa, že PCL s príplatkom na BID tam neplatia. ?
A rovnaká blbosť, že polovica Čiernej vody je 2. pásmo a druhá polovica 3. pásmo, pričom je v celom úseku viac-menej súvislá zástavba. Hlavne ten kúsok jedna zastávka od hotelu Kamila (2. pásmo) po konečnú "Na pasienku" (3. pásmo) je fakt nespravodlivý. Až po spustení ozajstnej BID má byť celá Čierna voda jedna zóna.
b) 901-ka - vodiči majú všetko pod kontrolou, ale to asi hlavne vďaka tomu, že aj vrámci Slovenska a aj vrámci Rakúska je vnútroštátna preprava zakázaná, a aj reálne sa to podľa všetkého dodržuje. To sa ľahko kontroluje.
PS 1: Prečo tak striktne na mnohých prihraničných medzištátnych linkách je zakázaná vnútroštátna preprava cestujúcich? Veľmi by Volán-u uškodilo, keby Blaguss občas prepravil nejakých Maďarov napr. z Rajky do Mosonmagyaróváru?
PS 2: Asi takmer všetko obsiahnuté v tomto príspevku som tu už v minulosti písal, ale nedalo mi to v súvislosti s diskusiou o 801-ke to tu uviesť znova. ?
Po dlhšom pozorovaní som zistil:
20 a 22 by mohla vypravovať 3DPA.
Na L20 a 22 by cez týždeň stačili Sory B 9.5!! A ešte by v nich aj bolo miesto. A zvýšné Tedomy (2104, 2105, 2107, 2108) by boli preradené do 3DPA a tak by si krasňany nemuseli požičiavať autobusy.
Na L20 by cez víkend jazdili Citelisy.
ráč si to čo som napísal prečítať ešte raz a povedz mi prosím ťa kde som hovoril o tom, že by mal DPB ťahať autobusy až do Mosonmagyárováru?! Hovoril som len o tom, že neskôr by každý druhý, príp. tretí spoj pokračoval cez Bezenye do Hegyeshalomu. Čiže by autobus prešiel cez 3 dediny v Maďarsku. To, že DPB chodí s L901 do Wolfsthalu a Hainburgu, už nepindáš, že nech si rakúsky dopravca robí vnútroštátku?! Keď z Wolfsthalu chodia spoje do Hainburgu, naproti tomu Rajku a Bezenye spájú s Hegyeshalomom len 4 páry vlakov denne pričom prvé dva idú pred siedmou h.ráno. Takto by mohli MÁV odstaviť vlaky a prepravu medzi Hegyeshom - Bezenye a Rajkou by vykonával DPB, okrem toho tam žije dosť Slovákov, určite viac ako v Hainburgu a Wolfsthali.
Ja viem, že to nie je štandardný stav. Tým som chcel len poukázať na to, že tieto MČ sa nám rozrastajú a tak nejaké posilnenie tam bude tak či tak časom treba. Ak by si zaviedol v sedle 191, tak Čunovčanom zhoršíš dopravu a obyvateľom tých nových barákov za Rusovcami to tiež veľmo nepomôže.
Re #143561 no.ev.di.: A načo by DPB mal jazdiť do Mosonmagyarováru? Len pre tvoje šotoúchylky? Vnútroštátnu dopravu nech si rieši Volánbusz vo svojej vlastnej réžii.
najlepšie by bolo keby DPB robil dopravu v úseku AS - EUBA - Dolnozemská - (vynechať Jarovce) - Rusovce - Čuňovo - Rajka, žst a od Rajka, žst by premávali autobusy Volánbusz. Potom neskôr by každý druhý autobus DPB od Rajky pokračoval cez Bezenye do Hegyeshalom, kde je prestup na vlaky smer - Mosonmagyárová, Csorna a Gyor
Ikarus 415 má kapacitu cca 100 ľudí a miesto na dva kočíka resp. vozíky. Jeden kočík tuším zodpovedá 5 ľuďom, takže pokiaľ by tam boli 2 kočíky, kapacita klesne o 10 ľudí. Ostaní cestujúci by sa tam mali pohodlne zmestiť. A ešte stále nám ostáva rezerva pre 40 ľudí.
5 kočíkov tam nemalo čo robiť. To nie je štandardná situácia, aj v žehličke bolo natlačených 11 kočíkov, ale kvôli tomu nebudú robiť súpravy troch vozov.
Je jedno či v sedle, alebo v špičke. Čunovu to uplne stačí.
Oveľa viecej by pomohlo to čo napísal Petto. 91+191 v sedle 30+30 t.j. preklad na 15.
Keď niekto tvrdohlavo chce niekde krúžiť, nech si krúži. Ale normálny človek to po pár minútach hľadania skúša o ulicu ďalej. Nepoznám v Bratislave miesto, kde by hľadanie parkovania trvalo dlhšie ako priemerné čakanie na spoj MHD.
Nie, komfortom nazyvam ze idem namiesto spinavej MHD s rozlicnymi urovnami teploty, ktora je casto narvata, autom pocuvajuc oblubenu muziku, idealnom teplotou a za rovnaky cas (hladanie miesta a strata casu dlhsiou jazdnou dobou MHD sa vyrovnaju, auto vacsinou dokonca dopadne lepsie)..
Ale v tom článku sa píše o skrátení intervalu v sedle. Ja som už zažil v sedle pracovného dňa v jednom spoji v úseku Jarovce - Nákupná zóna naraz 5 kočíkov a asi 50 ďalších ľudí, takže až tak nezmyselné posilnenie by to zasa nebolo.
Re #143552 Peon: Ak sa tomu Blagussu bude dariť tak ako doteraz, tzn. že na najsilenjšom spoji povezie maximálne 10 ľudí, tak hneď ako zavedú linku 801 prestane jazdiť. Hlavne, že každú chvíľu sa vysťahovaní sťažujú do novín, ako nemajú spojenie s Bratislavou. A keď ho majú, vozí sa tam 5,5 človeka.
Re #143555 Peon: Jazdilo to každé 2 hodiny, ráno možno o nejaký ten spoj viac.
N55, resp. 515 niekedy premávala priamo cez sídlisko v Rači ako píšeš? To ešte 137-ka či čo to bolo niekedy začiatkom 90-tych rokov tak premávala, nie?
Ale nápad je to podľa mňa dobrý, len či by potom ten voz zvládal sa včas vrátiť na Hlavnú stanicu. A či by bola ochota k tomuto kroku zo strany "VyVolených"...
Tak snáď tú 801-ku potom prispôsobia odchodom autobusov Volán-u do Mosonmagyaróváru. Alebo kvôli tým vlakom tú 801-ku nakoniec "zmietnu zo stola"? ?
Ale ja držím palce Blagussu, ktorý sa (zdá sa, že náhle) na prevádzkovanie tejto trasy ako prvý podujal . Z ASMN, resp. ŽST Petržalka je to do Rajky expresne, lebo nikde nestojí. A pokračuje až do Bezenye a raz za deň aj do Mosonmagyaróváru. Dúfam, že sa im na tejto trase začne dariť a postupne aj trochu rozšíria počet spojov. A snáď zriadia nejaký spoj aj v nedeľu.
Ak voláš komfortom pol hodinové krúženie a hľadanie voľného miesta a následnú 15 minútovú prechádzku do práce a zopakovanie toho istého doma na sídlisku, tak OK. ? ?
>>Dopravný podnik má za sebou dva tendre, prvé kĺbové vozidlá by mali prísť už na jar. "To znamená, že obnova vozového parku bude pokračovať. Naši nástupcovia budú mať však voľné ruky, aby sa rozhodli, v akom rozsahu, akej štruktúre a za akých financií sa to bude ďalej obnovovať," konštatoval Zahradník.
samozrejme s výnimkou (skoro) istej populárnej dodávky. ten vie absolútne všetko napriek tomu, že tu už tuším nejaký čas bol... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon
Ak by aj 801-ka teoreticky išla až do Hegyeshalomu a na Slovensku by bola povolená vnútroštátna preprava, tak pochybujem, že by sa to podarilo presadiť aj na maďarskej strane...
Bude to jedna z týchto dvoch možností?
a) 630-ka - uplatňuje sa "anarchia". V 3. pásme vodiči otvárajú všetky dvere a ani v jednom smere nekontrolujú či si ľudia označujú lístky, revízori tam asi nechodia. Tak miestni si tam väčšinou CL neoznačujú. Ale podotýkam - riadna blbosť podľa mňa, že PCL s príplatkom na BID tam neplatia. ?
A rovnaká blbosť, že polovica Čiernej vody je 2. pásmo a druhá polovica 3. pásmo, pričom je v celom úseku viac-menej súvislá zástavba. Hlavne ten kúsok jedna zastávka od hotelu Kamila (2. pásmo) po konečnú "Na pasienku" (3. pásmo) je fakt nespravodlivý. Až po spustení ozajstnej BID má byť celá Čierna voda jedna zóna.
b) 901-ka - vodiči majú všetko pod kontrolou, ale to asi hlavne vďaka tomu, že aj vrámci Slovenska a aj vrámci Rakúska je vnútroštátna preprava zakázaná, a aj reálne sa to podľa všetkého dodržuje. To sa ľahko kontroluje.
PS 1: Prečo tak striktne na mnohých prihraničných medzištátnych linkách je zakázaná vnútroštátna preprava cestujúcich? Veľmi by Volán-u uškodilo, keby Blaguss občas prepravil nejakých Maďarov napr. z Rajky do Mosonmagyaróváru?
PS 2: Asi takmer všetko obsiahnuté v tomto príspevku som tu už v minulosti písal, ale nedalo mi to v súvislosti s diskusiou o 801-ke to tu uviesť znova. ?