Ale vies preco vobec pridali aj cesty I. triedy do poplatkov? Lebo tych par km dialnic co mame, by generovalo maly zisk a nebolo by cim zaplatit tunel zvany "SkyToll"
nemožnosť platiť kartou, nedostatok palubných jednotiek, sporný tender na SKY TOLL, dovolenkujúci Vážny a Choma, zlý algoritmus vypočítavania mýtneho, zle nastavený systém, zbieranie pokút napriek avízu, že nie je dostatok palubných jednotiek a takmer nulová návratnosť ale obrovské výdavky... aj to mohli skôr?
ono je to tak, že podľa vyhlášky je každý úsek označený značkou diaľnica, cesta pre motorové vozidlá, číslo cesty I. triedy spoplatnená nad 3,5t... hoci v OBU jednotke je to zadefinované inak...
napríklad v Bratislave máš kopec ulíc, kde je na začiatku číslo cesty I. triedy (napr aj na Rožňavskej máš tabuľku 61), ale OBU jednotka tam mýto nezarátava, hoci podľa vyhlášky to spoplatnený úsek je... čiže maximálny bordel...
a potom... je choré že značka označenia čísla cesty má symbolizovať spoplatnený úsek... Precestoval som dosť krajín, aj zaostalejších ako SR ale všade bol symbol mýta piktogram dlane obrátenej nahor a do nej padajúce korunky.... poprípade veľký nápis TOLL ROAD..
Za chaos si môžu dopravcovia sami, neverím, že neboli na Slovensku od 19.10.2009 kedy si mohli všetko vybaviť. Protestovať môžu za to isté v Taliansku, Rakúsku...a neprotestujú.
Mne zasa pripadá ako tiež pekná hovadina že nie sú tabule začiatok a koniec plateného úseku.. ako na diaľnici a ceste pre motorové vozidlá stačí dajme tomu patričná dopravná značka označujúca začiatok a koniec... ale že to chýba na cestách prvej triedy...alebo presná mapa so spoplatnenými úsekmi... že to doteraz nikto nevedel do gúgl mapy načarbať... alebo som iba na to nevidel link? žiadna mapa čo som videl na nete so spopl. úsekmi nebola dostatočne zúmovateľná...
Toto ani nie je vec softvéru, alebo hardvéru, ale vec spoplatnenia.... Lepšiu technológiu momentálne nevymysleli... počasie neokabátiš... odchýlka tam bude vždy, ide o to, ako ju obísť...
vravím, že neviem presne ako funguje tá OBU jednotka, ale skúsenosti vodičov, a hlavne toho z hnúšte hovoria za to, že proste keď to v zlom počasí "odskočí" a "naskočí" zaráta to zrejme celý úsek akoby si tam znova vošiel... toto by sa úplne jedno dalo riešiť tým, že vodiči by platili TOĽKO, KOĽKO REÁLNE PRECESTUJÚ...
takéto výpadky signálu by potom spôsobovali rozdiel len pár metrov, nie niekoľko kilometrov
tak malo byť vlastne postavené celé mýto bez ohľadu na technológiu, inak je to obrovský skok späť
Ošetriť takéto problémy by sa dali možno aj za chodu systému (neviem, nie som programátor).
Väčšia chyba sa mi zdá stanovenie úsekov. Nie je predsa možné, aby v jednom úseku boli 3 obce a platiť ho treba celý, aj keď vozidlo prejde len časť časť, platiť ho dvakrát ak sa zastaví na jedlo v reštaurácií, alebo aj 4-krát ak rozváža náklad.... ?
Čiže treba skončiť s výberom, prijať novú vyhlášku a pravdepodobne vrátiť všetko čo od nového roka vyzbierali. Čím skôr súdruhovia zastavia výber mýta, tým skôr sa BA odblokuje...
Re TeBeCe #142388 : podľa mňa by tých liniek mohlo byť aj viac - s 2 busmi by sa dali vyjazdiť aj 4 či 6, síce s 1-2-3 hodinovým intervalom, ale "kóóóľko liniek ten DPB operatívne nasadil"
to, ze je to cez GPS nie je až také výhodné... GPS príjimač ti totiž vie na základe polohy satelitov voči Zemi vyrátať akutálnu podobu, pri priaznivých podmienkach aj s presnosťou na 1m, avšak v zlých podmienkach je to troška problematické, rádius môže byť aj 50m alebo viac...
Ak máš v GPS navigácii preddefinovanú cestu (chcem ísť zo Štefánikovej k Avionu), tak to problém nie je. Je to vec SW zariadenia, ale funguje tam tzv. magnetický princíp, t.z, že aj keď je tvoja poloha do určitej miery mimo cesty (čo môže byť spôsobené zlým signálom (budovy, oblaky, a pod.), vie ju magneticky priradiť k tej ceste, kadiaľ je tvoja trasa plánovaná.
Mimo trasy (mimo cesty) to ukáže až keď si evidentne mimo plánovanej trasy, to platí aj o prerátavaní pri odbočení do zlej uličky... Iste si si všimol, že ak si "neposlúchol" navigáciu a odbočil tam kde nemal, tá sa ešte chvíľu tvárila, že ideš po trase...
OBU jednotky však preddefinovanú trasu nemajú... Nemal som takú jednotku v ruke, ale aj v navigácii keď máš len polohu, bez naplánovanej trasy, tiež platí "magnetický princíp" s tým, že ak si mimo cesty (kvôli zlému signálu), tak ťa to automaticky hodi na NAJBLIŽŠIU cestu (lebo trasa definovaná nie je).
Moja skúsenosť s navigáciou je taká, že ak idem po D1 na úseku Einsteinovej a nemám preddefinovanú trasu, tj pozerám si len moju polohu, tak v zlom počasí mi častokrát skáče poloha z Einsteinovej ako ulice na diaľnicu a naspäť.
Predpokladám, že takto je robený aj SW OBU jednotky, a ak sa podobné súbežné cesty nachádzajú aj na spoplatnených úsekoch, vzhľadom na šlednriánske zavedenie mýta očakávam, že ak "poloha" v OBU jednotke "vyskočí" z poplatneného úseku a potom tam znova naskočí, že to bude účtovať akoby si celý úsek prechádzal ešte raz....
Z tohto dôvodu je blbosť, že prejdená vzdialenosť sa neráta naozaj tak, koľko vodič prejde... v prípade takýchto výpadkov by boli rozdiely v nameranej trase možno v desiatkách metrov, takto mu to naráta jeden úsek viackrát, čo je sakra rozdiel...
"Dopravný podnik Bratislavy (DPB) tam zriadil dve linky, ktoré zvážajú ľudí na Vajnorskú ulicu. Pre TASR to dnes uviedol hovorca DPB Peter Kavecký." - sa mi páči ako všade citujú jeho vyjadrenia o dvoch linkách...evidentne mal na mysli dve vozidlá a jednu linku - X64.. aj keď tie vozidlá sa tam striedajú...
alebo myslel x64 a 65..? lebo 65 nezriadil kvoli tomu ? ? teda aspoň si myslím že keď vznikla tak o tomto netušili... ? ? (pre aktuálne info viď aj dispečerské fórum
Autobus odvezie 60-80 ľudí a cestu opotrebuje ako tisíc áut (opotrebenie cesty rastie s kubíkom nápravového tlaku). Nekecaj do toho, o čom nemáš ani šajnu. Ale tebe je to aj tak hovoriť zbytočné. Oni neprotestujú proti mýtu. Oni protestujú proti dvojitému spoplatneniu, nezmyselnému účtovaniu a celkovému chaosu. Systém jednoznačne nebol pripravený na spustenie komerčnej prevádzky.
" Dopravný podnik Bratislava zvažuje podanie trestného oznámenia na tých, ktorí včera úmyselne paralyzovali dopravu v hlavnom meste. Povedal to predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník."
"Pre vozidlá mestskej dopravy nie je priechodný úsek ulíc Bulharská-Rožňavská. Dopravný podnik Bratislavy (DPB) tam zriadil dve linky, ktoré zvážajú ľudí na Vajnorskú ulicu. Pre TASR to dnes uviedol hovorca DPB Peter Kavecký. DPB prijal opatrenia, aby dnes zabezpečil výpravu v rannej špičke v plnej miere."
3. zaver: protesty kamionistov su protestami bezohladnej mafie, ktora skodi nam vsetkym. nemyslim vodicov, ti su ok (!!!). myslim tych grazlov, co im sefuju a do protestov ich nutia. jo a mimochodom, ti su rovnaki vsade na svete.
ten problém má dve roviny... jedna je samotný problém kamionisti vs. NDS, ktorý sa nás čiastkovo týka a druhý je totálne zdiskreditovanie Slovenska a výsmech jeho obyvateľom, ktorý sa nás sakra týka... preto ich podporujem
dobré sú preto, lebo s nimi súhlasíš buď ty alebo niekto iný... neznamená, že s nimi nesúhlasíš, že sú zlé. Môžem zahlásiť blbosť, budeš zdieľať môj názor ale príspevok bude podľa teba dobrý. Ale neobjektívne. Takže tak...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
napríklad v Bratislave máš kopec ulíc, kde je na začiatku číslo cesty I. triedy (napr aj na Rožňavskej máš tabuľku 61), ale OBU jednotka tam mýto nezarátava, hoci podľa vyhlášky to spoplatnený úsek je... čiže maximálny bordel...
a potom... je choré že značka označenia čísla cesty má symbolizovať spoplatnený úsek... Precestoval som dosť krajín, aj zaostalejších ako SR ale všade bol symbol mýta piktogram dlane obrátenej nahor a do nej padajúce korunky.... poprípade veľký nápis TOLL ROAD..