Reakcia na: Ferro #14178:
O tom zelenom svetielku v Ik 435 som nevedel. Košické ani prešovské ich nemajú - bude to teda len bratislavská špecialita. Ale O.K., beriem...Re #14181 Andy: No, že ten palubák, že čo robí... by ma zaujímalo.
Re #14188 Igorko: Pravdu povediac, čakal som, kto prvý ma ohľadne Karosáckych dverí napadne Ich nevýhody som si už pri písaní príspevku #14177 uvedomoval, no ešte raz - bral som to zo strany cestujúceho, a to v tej najprimitívnejšej rovine: v Karose ma dvere nemôžu privrieť - v Ikaruse áno. Ešte som síce nezažil, aby niekto z Karosy vypadol von, alebo aby sa aspoň dvere celkom pootvorili, ale, že to celkom nie je O.K., na to poukáže aj samotný zvonec, ktorý sa bežne v zákrute, či na zlej ceste "rozcvrliká".
Re #14192 Juro: Iste, náter nemusí byť len mestský, môže byť aj náter dopravcu. No v slovenských podmienkach sú všetky dopravné podniky (DPB, DPMK, DPMP, DPMŽ) akciovkami so 100%-nou účasťou mesta, teda sú to mestské dopravné podniky. Takže je logické hľadať farebné motívy vo fsrbách mesta.
Re #14195 Papyr: Ak by palubný počítať R&G Mielec robil LEN toto, tak by ho asi nikdy nekúpili. Okrem toho to sleduje ešte plno plno plno vecí, z ktorých má skôr úžitok prevádzka technická ako dopravná (batérie, teplota oleja, evidencia pneumatík, čierna skrinka, zaznamenávanie porúch...)
Re #14197 KLF: Ja to napíšem čo najstručnejšie. "Teplomer" je prezývka pre vnútorný bočný displej, ktorý zobrazuje graficky trasu vozidla - prvá a posledná zastávka + niekoľko najbližších na vodorovnej osi. Vlastne, nemusí ísť len o displej, môže to byť aj klasická tabuľka. V podstate Bratislava už od roku 1992 postupne zaviedla na všetkých vnútorných tabuľkách tzv. "teplomerové" zobrazenie trasy. A pojem to nie je len od 17.2., používa sa už roky a myslím, že je všeobecne známy.
Re #14224 Papyr: Nebude to tým, že z 32 prešovských 15 Tr bolo 22 pôvodne určených na export na Ukrajinu?
Re #14232 Andy: Tak to máš s KLF-om 1:1. On nevedel, čo je teplomer, Ty nevieš, čo je "trejsi" alebo familiarne "trejsina" = Škoda 21 TrACI - teda 21 Tr-ka aj diesel pohonom.
Re #14239 Neopl@n: Duobus je práve to, čo som popísal v predošlej reakciii na Andyho. Jednoducho povedané trolejbus schopný pohybovať sa ako autobus mimo trolejové vedenie. Čiže trolejbus a autobus v jednom, čiže duobus.
Re #14240 Andy: Škodu 21 TrACI vyrába PRÁVE Škoda Ostrov. Trejsiny bežne jazdia v Plzni, ale ich schopnosť pohybovať sa mimo vedenie sa pravidelne používa na legendárnej linke č. 1 v Hradci Králové. Linka je trolejbusová, no určité jej spoje (vykonávané trolejbusom Š 21 TrACI #50) zachádzajú do štvrte s názovom Kluky, kde nie je trolejové vedenie. V tomto úseku "trolejbus" jazdí na diesel.
Andrej (Anndy008)
Dakujem ti.